Zeta 2.0 Turbo - czujnik na chłodnicy
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 sie 2012, 7:33
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Żagań
Zeta 2.0 Turbo - czujnik na chłodnicy
Witam, posiadam Zetkę 2.0 turbo dziś znalazłem na chłodnicy pod wężem od termostatu czujnik, który nie ma podłączenia, oraz wiązkę 2 przewodów z wtyczką na końcu. Czy ktoś może mi powiedzieć co to za czujnik i gdzie szukać do niego przewodów? Co to za wtyczka, może do tego czujnika? Może ktoś wcisnął inny bo ten ma 3 piny i podłączenie okrągłej wtyczki, a wtyczka tylko 2 i jest prostokątna. Proszę niech ktoś sprawdzi w swojej Zetce o co chodzi będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 753
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Zeta 2.0 Turbo - czujnik na chłodnicy
Jutro postaram sie ustalić i porobić zdjęcia
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 753
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Zeta 2.0 Turbo - czujnik na chłodnicy
A więc niewiele Ci pomogę bo u brata wygląda to tak jak na zdjęciach i nie za bardzo jest pole do popisu z opcjonalnymi kablami, a tego czcujnika co tym masz w chłodnicy to u niego na pierwszy rzut oka nie wypatrzyłem.
Ale może jakbyś powiedział skąd wychodzi ten przewód i zrobił inne zdjęcia to byśmy coś wskórali. W lampie masz wszystko powpinane?
Wskaźnik o temp płynu chłodzącego działa?
Ale może jakbyś powiedział skąd wychodzi ten przewód i zrobił inne zdjęcia to byśmy coś wskórali. W lampie masz wszystko powpinane?
Wskaźnik o temp płynu chłodzącego działa?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 sie 2012, 7:33
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Żagań
Re: Zeta 2.0 Turbo - czujnik na chłodnicy
Sęk w tym, że wszystko działa. Ale męczy mnie, że coś jest nie podłączone.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 sie 2011, 17:39
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Wodzisław
Re: Zeta 2.0 Turbo - czujnik na chłodnicy
U mnie w ulysse tez ten kabel lezy zrobie zdjecie i wrzuce.
Silnik 2.0 Turbo + LPG
GG: 1763587
GG: 1763587
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 sty 2014, 23:46
- Lokalizacja: Szkocja
Re: Zeta 2.0 Turbo - czujnik na chłodnicy
Witam
Kolego czy poradziłeś sobie z tym problemem ?
Zajrzałem do swojej i mam ten sam problem. Tylko ten czujnik ma inne gniazdo.
http://static.pokazywarka.pl/i/5420195/777300/1.jpg
http://static.pokazywarka.pl/i/5420195/992056/2.jpg
Luźny przewód też znalazłem. U ciebie i u mnie wygląda to tak jakby ktoś chciał wymienić jak się domyślam czujnik temperatury wody i zamontował jakiś inny, po czym olał to i schował przewód. U ciebie czujnik ma 3 piny u mnie 2 ale wtyczka nie pasuje.
Czy to może mieć wpływ na nie trzymanie/falowanie niskich obrotów ? Bo właśnie często zdarza się, że obroty spadają do 500rpm i po chwili wracają na 950rpm.
Kolego czy poradziłeś sobie z tym problemem ?
Zajrzałem do swojej i mam ten sam problem. Tylko ten czujnik ma inne gniazdo.
http://static.pokazywarka.pl/i/5420195/777300/1.jpg
http://static.pokazywarka.pl/i/5420195/992056/2.jpg
Luźny przewód też znalazłem. U ciebie i u mnie wygląda to tak jakby ktoś chciał wymienić jak się domyślam czujnik temperatury wody i zamontował jakiś inny, po czym olał to i schował przewód. U ciebie czujnik ma 3 piny u mnie 2 ale wtyczka nie pasuje.
Czy to może mieć wpływ na nie trzymanie/falowanie niskich obrotów ? Bo właśnie często zdarza się, że obroty spadają do 500rpm i po chwili wracają na 950rpm.
były:
-Polonez Caro 1.6 GLE
-Renault Laguna II 1.9DCI
-Dodge Magnum 3.5
jest:
-Renault Laguna I phI 2.0
-Lancia Zeta 2.0T
-Polonez Caro 1.6 GLE
-Renault Laguna II 1.9DCI
-Dodge Magnum 3.5
jest:
-Renault Laguna I phI 2.0
-Lancia Zeta 2.0T
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 sie 2012, 7:33
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Żagań
Re: Zeta 2.0 Turbo - czujnik na chłodnicy
Niestety nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, ale jeśli dobrze pamiętam w SEDRE czyli schematach Peugeota ta wtyczka to kable do czujnika temperatury na chlodnicy załączającego wentylator. Więc prawdopodobnie wiązka elektryczna z innej wersji silnikowej np 2.0 16v. ponieważ u nas wszystkie czujniki temperatury są po prawej stronie silnika pod obudową termostatu. Nie ma się czym przejmować.
Co do falowania niskich obrotów spróbuj podczas pracy silnika odłączyć krokowiec. Wtyczka 3 pinowa do puszki podłączone sa 2- lub 3 gumowe węże zamocowany jest w obejmie gumowej między przepustnicą, a filtrem powietrza. bo najprawdopodobniej to jego wina. Odłącz go w czasie pracy silnika, bo bez niego nie odpalisz. Silnik powinien przestać falować. Ewentualnie spróbuj go wyjąć i wyczyścić np.: benzyną lub podobnymi. Jesli czyszczenie nie pomoże, a pomoże odłączenie to czeka Cię wymiana. W razie pytań pisz Pozdrawiam
Co do falowania niskich obrotów spróbuj podczas pracy silnika odłączyć krokowiec. Wtyczka 3 pinowa do puszki podłączone sa 2- lub 3 gumowe węże zamocowany jest w obejmie gumowej między przepustnicą, a filtrem powietrza. bo najprawdopodobniej to jego wina. Odłącz go w czasie pracy silnika, bo bez niego nie odpalisz. Silnik powinien przestać falować. Ewentualnie spróbuj go wyjąć i wyczyścić np.: benzyną lub podobnymi. Jesli czyszczenie nie pomoże, a pomoże odłączenie to czeka Cię wymiana. W razie pytań pisz Pozdrawiam
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 sty 2014, 23:46
- Lokalizacja: Szkocja
Re: Zeta 2.0 Turbo - czujnik na chłodnicy
W weekend ruszę temat z tym krokowcem (dzisiaj np wszystko było ok). Co do tej wtyczki to w sklepie zapytałem o czujnik temperatury konkretnie do zety z tym silnikiem i człowiek dał mi właśnie taki co by pasował do naszej luźnej wtyczki. Nie wiem czy spróbować go wymienić. Najchętniej po podłączyłbym go pod lexię i sprawdził czy mierzy poprawnie temperatury, ale gdzie dzwonię to nikt nie ma. Jeden fachman miał chyba interfejs delphi to tylko mógł sprawdzić czy nie ma błędów.
były:
-Polonez Caro 1.6 GLE
-Renault Laguna II 1.9DCI
-Dodge Magnum 3.5
jest:
-Renault Laguna I phI 2.0
-Lancia Zeta 2.0T
-Polonez Caro 1.6 GLE
-Renault Laguna II 1.9DCI
-Dodge Magnum 3.5
jest:
-Renault Laguna I phI 2.0
-Lancia Zeta 2.0T
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 sty 2014, 23:46
- Lokalizacja: Szkocja
Re: Zeta 2.0 Turbo - czujnik na chłodnicy
Jeszcze co do krokowca to czy przy włączonym tylko zapłonie powinien ciągle pracować ?
były:
-Polonez Caro 1.6 GLE
-Renault Laguna II 1.9DCI
-Dodge Magnum 3.5
jest:
-Renault Laguna I phI 2.0
-Lancia Zeta 2.0T
-Polonez Caro 1.6 GLE
-Renault Laguna II 1.9DCI
-Dodge Magnum 3.5
jest:
-Renault Laguna I phI 2.0
-Lancia Zeta 2.0T
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 sty 2014, 23:46
- Lokalizacja: Szkocja
Re: Zeta 2.0 Turbo - czujnik na chłodnicy
Kolego pisałeś, że na schematach peugeota ten czujnik załącza wentylatory. Dziś całkiem przypadkowo zauważyłem, że oba wentylatory załączają się jak włączę ogrzewanie (nieważne czy silnik zimny czy ciepły). Rozumiem, że przy korzystaniu z klimy powinny się załączać ale w przypadku ogrzewania ? I to nawet na zimnym silniku. Mógłbyś sprawdzić czy też tak masz ?
były:
-Polonez Caro 1.6 GLE
-Renault Laguna II 1.9DCI
-Dodge Magnum 3.5
jest:
-Renault Laguna I phI 2.0
-Lancia Zeta 2.0T
-Polonez Caro 1.6 GLE
-Renault Laguna II 1.9DCI
-Dodge Magnum 3.5
jest:
-Renault Laguna I phI 2.0
-Lancia Zeta 2.0T