Witam.
Jak w tytule.Czy jest może jakaś osoba wśród kolegów klubowiczów,bądź jakiś znajomy mechanik który podejmował się wymiany silnika w Phedrze 2,2JTD/HDI o kodzie 4HW o mocy 128KM na silnik 2,2 JTD/HDI o kodzie 4HX i tej samej mocy?
Problem jak zapewne wiecie dotyczy przede wszystkim ceny:)
Silnik HX można kupic pożej 1 tys.Cena HW pewnie dobrze jest znana osobom poszukującym tego typa:)
W mojej Lancii awarii uległ pasek rozrządu,co oczywiście niesie za sobą poważne utrudnienia.
Generalnie wtryski siedzą jak zaspawane,jeden już zdążyłem urwać /wyciągany ściągaczem/
Rozwiązanie to pocięcie pokrywy wałków/kolektora ssącego/ wyjecie wałków i dostanie się do śrub głowicy.
Operacja została już przeprowadzona,uratowałem 3 wtryski kosztem głowicy i konsoli.Na marginesie taniej jest pociąć głowice i kupić używkę niż uratować głowicę kosztem zakupu wtrysków.
Dodatkowe straty związane z zerwaniem paska to połamanych 8 dźwigienek zaworowych.
Nowa /inna/ głowica pojechała do szlifu,potem została zamontowana.
Poszedł jeszcze nowy rozrząd kpl+kompletny łańcuch z napinaczem i ślizgami między wałkami,dodatkowo sprzęgło i zregenerowana turbina na dokładkę.
Całość zmontowana i wrzucona do autka.
Samochód odpalił.Pochodził na wolnych obrotach około pół godziny dogrzał się i wszystko było ok.
Ponowne odpalenie.Zapalił od strzała,dodałem gazu,silnik nie chciał się wkręcić powyżej 2,5 tys obrotów.Następne próby zwiększenia obrotów zakończyły się mocnym stukiem w okolicy 3-4 cylindra i pracą 3 cylindrów.
Ręce mi już opadają przy tym silniku,dlatego zastanawiam się nad wymianą jednostki.
Czy ktoś może wie czy da się zamontować HX w miejsce HW???
Ze zdjęć silników na Allegro widać ze mają inne turbiny,troszkę inny system sterowania klapkami w kolektorze ssącym.
Te silniki /HX/ montowane były w Peugeotach 406,607 z tego co się zorientowałem,może tylko różnią się osprzętem?
Jeśli jest ktoś kto przerabiał temat,bardzo proszę o jakieś info.
Pozdrawiam.
Phedra 2.2 JTD - silnik 4HW a silnik 4 HX/możliwa zamiana?
- maciej_ignys
- Klubowicz
- Posty: 2070
- Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
- Skype: ohydek
- Lokalizacja: Leszno
Re: Phedra 2.2 JTD - silnik 4HW a silnik 4 HX/możliwa zamian
Różnic niestety jest kolego nieco więcej np. mocowanie filtra paliwa, przepustnica, wężyki podciśnienia i oczywiście turbina
Faktem zaś jest że z Phedry wyjęcie wtrysków jest dramatem a z C5 nie mimo że to zbieżne konstrukcje.
Problem polega na tym że konstrukcja C8/807/Phedra powoduje przeciekanie wody z podszybia na wtryski i zapiekają się jak jasny sku.syn
Kup po prostu w pewnym miejscu i się nie baw:
http://allegro.pl/silnik-2-2-hdi-16v-ps ... 11519.html
Faktem zaś jest że z Phedry wyjęcie wtrysków jest dramatem a z C5 nie mimo że to zbieżne konstrukcje.
Problem polega na tym że konstrukcja C8/807/Phedra powoduje przeciekanie wody z podszybia na wtryski i zapiekają się jak jasny sku.syn
Kup po prostu w pewnym miejscu i się nie baw:
http://allegro.pl/silnik-2-2-hdi-16v-ps ... 11519.html
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 lis 2014, 14:45
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Proszowice
Re: Phedra 2.2 JTD - silnik 4HW a silnik 4 HX/możliwa zamian
Dzięki za odpowiedź.
O przepustnicy zapomniałem,bo fakt widziałem tą różnice,ale wydawało mi się ze polega ona na czymś takim jak przedłużenie odcinka od samego kolektora do przepustnicy.Dobrze to widać w ogłoszeniu w linku.
Czy wiesz może że coś więcej na ten temat?Chodzi mi o to czy da się to "zmiksować" czyli przełożyć po kolei to co trzeba,czy np punkty mocowania,otwory się pokrywają?Zauważyłem że np oznaczenie głowicy mają to samo o ile nie pomyliłem V 35 LUB V55
http://allegro.pl/silnik-2-2-hdi-4hx-pe ... source=mlt
Najbardziej jednak irytuje mnie fakt,ze większość z ogłaszanych silników ma nie wyjęte wtryski,bądź są wyjęte tylko te które w miarę normalnie chciały wyjść.Zostaje jeszcze nieszczęsny łańcuszek,który też by pasowało wymienić/podobno zalecane co 2 wym. paska rozrządu/ czyli pasuje jednak pokrywę ściągnąć.
Oglądałem silniki oferowane w przez tego gościa którego podesłałeś ogłoszenie.Troszkę mi ciarki po plecach chodzą jak widzę coś brązowego w okolicy wtrysków:)
Jeszcze raz dziękuje za odpowiedź,jeśli wiesz coś jeszcze,proszę o podpowiedź.
Pozdrawiam.
O przepustnicy zapomniałem,bo fakt widziałem tą różnice,ale wydawało mi się ze polega ona na czymś takim jak przedłużenie odcinka od samego kolektora do przepustnicy.Dobrze to widać w ogłoszeniu w linku.
Czy wiesz może że coś więcej na ten temat?Chodzi mi o to czy da się to "zmiksować" czyli przełożyć po kolei to co trzeba,czy np punkty mocowania,otwory się pokrywają?Zauważyłem że np oznaczenie głowicy mają to samo o ile nie pomyliłem V 35 LUB V55
http://allegro.pl/silnik-2-2-hdi-4hx-pe ... source=mlt
Najbardziej jednak irytuje mnie fakt,ze większość z ogłaszanych silników ma nie wyjęte wtryski,bądź są wyjęte tylko te które w miarę normalnie chciały wyjść.Zostaje jeszcze nieszczęsny łańcuszek,który też by pasowało wymienić/podobno zalecane co 2 wym. paska rozrządu/ czyli pasuje jednak pokrywę ściągnąć.
Oglądałem silniki oferowane w przez tego gościa którego podesłałeś ogłoszenie.Troszkę mi ciarki po plecach chodzą jak widzę coś brązowego w okolicy wtrysków:)
Jeszcze raz dziękuje za odpowiedź,jeśli wiesz coś jeszcze,proszę o podpowiedź.
Pozdrawiam.