Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: topcio » 26 lis 2014, 18:47

Ile powinien trwać rozruch silnika przy temperaturze w okolicach zera. Moja po nocy przy obecnych temperaturach kręci 4 sekundy zanim zapali.

:link:


Nie wiem czy ten typ tak ma czy mam bać się mrozów - na wszelki wypadek założyłem zimówki również do coupe :roll: .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: marceli » 26 lis 2014, 21:32

Jakoś to "kręcenie" akumulatora mnie nie przekonuje....słabawo wg mnie.

Leciwy?
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: volf » 26 lis 2014, 21:37

A w wyższych temperaturach szybciej zapala/zapalał?
KAPPA TDS & JTD

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: mjerzy » 26 lis 2014, 22:09

Jak masz czym to zrób logi z odpalania- napięcie aku + obroty silnika. Ale na ucho to za mało prądu jak kolega wyżej sugeruje. Słaby aku lub poluzowane klemy.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: bronx » 27 lis 2014, 8:41

Sprawdź przewód na rozruszniku, już 2 razy był dokręcany w autobusie z motorem 2.2
A najlepiej logi ciśnienia railowe bo może być zbyt małe ( rpm + rail )
Ha tylko czym bo tym pięknym planetem to ze szczęścia oszalejesz, najlepiej chyba auto comem.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: topcio » 27 lis 2014, 12:11

marceli pisze:Jakoś to "kręcenie" akumulatora mnie nie przekonuje....słabawo wg mnie.

Leciwy?

Nówka, pierwsze co w maju zrobiłem to kupiłem nowy aku gdyż włożona była na sztukę jakaś padaczka.
volf pisze:A w wyższych temperaturach szybciej zapala/zapalał?


Tak, wystarczy, że jest 5-6 na plus i pali po sekundzie.
bronx pisze:Sprawdź przewód na rozruszniku, już 2 razy był dokręcany w autobusie z motorem 2.2
Wjadę dziś na kanał to sprawdzę i wyczyszczę.
bronx pisze:A najlepiej logi ciśnienia railowe bo może być zbyt małe ( rpm + rail )
Ha tylko czym bo tym pięknym planetem to ze szczęścia oszalejesz, najlepiej chyba auto comem.
Auto com? Dostępny w sieci i gada z elm327?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: bronx » 27 lis 2014, 19:17

Nie wiem jak u Ciebie ale w 2.2 dojście do śruby jest piękne z gór, tylko rura z dolotu out ( 2 cybanty)
auto com to coś ala lexia, cały interfejs.

Możesz jeszcze zobaczyć na przewód masowy, z akumulatora do podłogi,plecionka tam ledwo się trzymała.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: topcio » 01 gru 2014, 21:41

Faktycznie dostęp jest z góry. Poprawa połączeń wyeliminowała pierwsze ''klęknięcie'' rozrusznika- teraz chodzi równo przez wszystkie cztery sekundy ;).
Maciej Ignyś fachowym okiem ocenił, że to rozrusznik kończy swe dni i zbyt wolno kręci a jako że miał taki na sprzedaż w okazyjnej cenie natychmiast dobiliśmy targu. Zobaczmy jak będzie po wymianie.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: topcio » 02 gru 2014, 14:53

Cholera, już wiem czemu gość sprzedawał od grudnia samochód po dość sporych inwestycjach. Dziś przy -8 zapalił dopiero po trzecim 10 sekundowym kręceniu. Tzn. po pierwszym i drugim jakby załapał, ale natychmiast zgasł. Dopiero za trzecim podejściem ogień się utrzymał.
bronx pisze:A najlepiej logi ciśnienia railowe bo może być zbyt małe ( rpm + rail )
Ha tylko czym bo tym pięknym planetem to ze szczęścia oszalejesz,
Planetem się nie da zrobić czy jest to trudne? Planeta mogę pożyczyć, ale z tym drugim to problem.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: bronx » 03 gru 2014, 8:04

Trudne, bo to nie ma zapisu do pliku, nagrać chyba video by trzeba - jedyne wyjście jakie mi się na czaszkę nasuwa.

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: przemas81 » 01 sty 2015, 1:32

Topcio a wtrysk ci nie szaleje?,mi cos podobnie gadała do momentu jak dalem zrobić pierwszy wtrysk,,,,,,,,,,od tamtej pory strzela niezle......przy okazji robienia rozrządu wywalilem pompę WC,bo przy mrozach popuszczala,uszczelnili mi i teraz daje 140 atmosfer bodajże,w każdym badz razie ma być 135 do 150 a moja daje 140........jak na moje sprawdź świece i wtryski,potem pompa

bronx- glupie pytanie z mojej strony...co masz na myśli pisząc logi cisnienia railowe? Przecież to zwykły jtd,gdzie tam common rail? Tylko pytam by wiedzę uzupełnić wiec nie nerwuj sie


Topcio,spróbuj odpalić przy takich ujemnych temperaturach na autostarcie.....taki specyfik w sprayu.....strzel trochę w dolot przed przepustnica i zapał........zagada klekotem Ursusa c330,ale momentalnie powinien zaczac normalnie pracować.........jeśli tak będzie to masz cos nie teges z zasilaniem ropa i nie wydaje mi się by filtr był winny,,,,ja stawiam wtrysk bądź pompa gubi cisnienie
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: topcio » 01 sty 2015, 2:24

przemas81 pisze: Przecież to zwykły jtd,gdzie tam comon rail?
Common Rail to można powiedzieć, że inna nazwa JTD Wiki

W sobotę mam plan dostać się do świec żarowych.
przemas81 pisze:jeśli tak będzie to masz cos nie teges z zasilaniem ropa i nie wydaje mi się by filtr był winny,,,,ja stawiam wtrysk bądź pompa gubi cisnienie
Ale ... czy problem z ciśnieniem miał by miejsce tylko przy niskiej temperaturze ?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

marusmk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 27 paź 2012, 19:57
Imię: Mariusz
Lokalizacja: FMI

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: marusmk » 01 sty 2015, 13:07

przemas81 pisze:.......................
Przecież to zwykły jtd,gdzie tam comon rail? Tylko pytam by wiedzę uzupełnić wiec nie nerwuj sie
...............................
Żaden to JTD, to Common Rail HDi francuskiej PSA.
W mojej jest:

Obrazek
Peugeot 307 2004/2005 (od nowego), Silnik: 1.4 i 16v 90 BVM 5
Lancia PHEDRA 2008/2009 2.0HDi-16v 136FAP RHR (DW10BTED4) NaviDrive(RT4-PL) Pullman/CaptainChair

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: przemas81 » 01 sty 2015, 22:37

Tez nie widziałem powiązania ale chłopaki z forum pługa ciągle mi o tym mówili ,przejezdzilem dwa sezony letnie i jedna zimę z uwalona pompa,ostatnio robilem rozrząd i przy okazji uszczelnilem pompę i zero problemów,,,,,,,z tym ze u mnie poma juz mocno popuszcala paliwo przy temp. Poniżej 3 stopni,ja wyżej to palila jak ta lala
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: przemas81 » 01 sty 2015, 22:47

marusmk pisze:
przemas81 pisze:.......................
Przecież to zwykły jtd,gdzie tam comon rail? Tylko pytam by wiedzę uzupełnić wiec nie nerwuj sie
...............................
Żaden to JTD, to Common Rail HDi francuskiej PSA.
W mojej jest:

Obrazek
Nie chce się wymadrzac bo mogę się mylić ale ty kolego masz 136 koni a ja w swojej cale 108 i nie wydaje ,mi sie żebym miał Raila skoro nawet fapu nie mam.......TOPCiO ma chyba ten sam silnik no chyba ze ma 109 koni
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”