W związku z uszkodzeniem wstecznego biegu w mojej phedrze przymierzam się do wymontowania z niej skrzyni.
Niestety nie mam żadnej serwisówki do tego auta, więc będę musiał improwizować, wszelkie sugestie co i jak mile widziane :]
Phedra - demontaż automatu
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 27 lis 2013, 8:58
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Dębica, podkarpacie
Phedra - demontaż automatu
Ostatnio zmieniony 24 lut 2015, 21:41 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Phedra 2.0 HDI Pullman '03 ASB
Lybra 2,4 JTD '03 MSB
Scorpio 2,3 Ghia kombi '96 MSB
Lybra 2,4 JTD '03 MSB
Scorpio 2,3 Ghia kombi '96 MSB
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11944
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Demontaż automatu phedra
Mam serwisówkę do 807 postaram się jutro coś wygrzebać .
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 27 lis 2013, 8:58
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Dębica, podkarpacie
Re: Phedra - demontaż automatu
Super, dzięki wielkie :]
Phedra 2.0 HDI Pullman '03 ASB
Lybra 2,4 JTD '03 MSB
Scorpio 2,3 Ghia kombi '96 MSB
Lybra 2,4 JTD '03 MSB
Scorpio 2,3 Ghia kombi '96 MSB
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11944
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Phedra - demontaż automatu
1. Oprzyrządowanie specjalne
[1] Trzpień ustawczy automatycznej skrzyni biegów (-).0336-A2.
[2] Trzpień podtrzymujący konwerter (-).0336-E2.
[3] Ściągacz przegubu (-).0336-G.
[4] [(-).1512]szczypce do zbrojonych węży : Współczynnik 2.
[5] Szczypce do elastycznych opasek obiegu chłodzenia (-).0165.
2. Demontaż
Skrzynię biegów demontuje się od dołu pojazdu.
UWAGA : Automatyczna skrzynia biegów jest szczelna; nie ma potrzeby opróżniania jej do tej operacji.
Ustawić samochód na podnośniku z dwiema kolumnami (Aby ułatwić operację ).
Odłączyć akumulator .
Unieść pojazd.
Zdemontować tylny wstępny dopalacz katalityczny .
Zamocować obudowę przekładni układu kierowniczego na przegrodzie czołowej.
Zdemontować :
Belka silnika
Lewa półoś
Odsunąć prawą półoś .
Opuścić pojazd.
Zdemontować :
Filtr przeciwpyłkowy
Filtr powietrza
Tuleję powietrza
Odpiac zlacze od stycznika wielofunkcyjnego (1).
Odpiac przewód sterowania wyborem (2) narzedziem [3].
Zdemontować blokadę pancerza (3).
Rozłączyć złącze (4).
Zabezpieczyc zlacze (4) na automatycznej skrzyni biegów.
Zdemontować wspornik złączy (5).
Odlaczyc zlacze masowe automatycznej skrzyni biegów.
Zalozyc zaciski przewodów elastycznych [3].
Wymontowac przewody elastyczne (6) wymiennika (7) (Przy pomocy przyrządu [6]).
Zdemontować wymiennik ciepła (8).
PILNE : Zamontować korki ochronne w (a) i na wymienniku ciepła.
Zdemontować :
Czujnik prędkości obrotowej silnika (9)
Górne śruby mocujące skrzynię do silnika
Zdemontować 2 śruby mocujące (10) podkładki elastycznej lewego wspornika zespołu napędowego .
Unieść pojazd.
Włożyć podnośnik pod silnik, aby go podtrzymać.
Umieścić kanałowy podnośnik hydrauliczny pod skrzynią (ze względów bezpieczeństwa przymocować skrzynię do płyty podnośnika).
Zdemontować :
3 śruby (12) blokując wieniec zębaty rozrusznika za pomocą śrubokręta w B
dolnych śrub mocujących (Połączenie skrzynia biegów/ silnik)
Nakrętka osi (11) wraz z podkładką
Odłączyć skrzynię biegów i umieścić przyrząd [2] w miejscu czujnika prędkości obrotowej silnika.
Zdemontować skrzynię biegów (Od spodu pojazdu).
3. Montaż
PILNE : Podczas wymiany automatycznej skrzyni biegów wymienić również wymiennik ciepła płyn chłodzący/ olej.
Wlozyc nowy pierscien prowadzacy konwertera ( 13).
Sprawdzić obecność kołków ustalających (14).
Zamontować :
Trzpień ustawczy [1]
Przyrząd [2 }
Włożyć skrzynię biegów, kierując przyrząd [1] w taki sposób, aby wszedł w otwór C.
UWAGA : W trakcie operacji ustawiania uważać, aby nie odkształcić blachy napędu ani też celu.
Zdemontować przyrząd [1].
Zamontować :
Nakrętkę osi skrzyni biegów (11) z podkładką
Śruby poduszki (10)
UWAGA : Ustawić osiowo zespół napędowy przed dokręceniem śrub mocujących poduszki elastycznej.
Wyciągnąć koziołek i podnośnik kanałowy.
Zdemontować przyrząd [5].
Zamontować :
Czujnik prędkości obrotowej silnika
górne śruby mocujące skrzynię na silniku ; Dokręcanie na 6.5 danm
Śruby mocujące konwertera (12)
PILNE : Zamontować nowe śruby (Wstępne dokręcanie na 1.0 danm ; Dokręcanie na 6.0 danm).
Kontynuować operacje montażu w kolejności odwrotnej do czynności demontażowych.
UWAGA : Przestrzegać kierunku montażu wymiennika ciepła (Ostrze e skierowane do przodu pojazdu).
Zamontować wymiennik ciepła (8), wyposażony w nowe uszczelki (Dokręcić śruby na przemian i stopniowo do 3.5 daNm).
Kontynuować operacje montażu w kolejności odwrotnej do czynności demontażowych.
Zamontować :
Belka silnika
Półosie
Sprawdzić :
Poziom oleju skrzyni biegów
Poziom płynu chłodzącego
Reinicjalizacja kalkulatora skrzyni biegów za pomocą przyrządu DIAG 2000
[1] Trzpień ustawczy automatycznej skrzyni biegów (-).0336-A2.
[2] Trzpień podtrzymujący konwerter (-).0336-E2.
[3] Ściągacz przegubu (-).0336-G.
[4] [(-).1512]szczypce do zbrojonych węży : Współczynnik 2.
[5] Szczypce do elastycznych opasek obiegu chłodzenia (-).0165.
2. Demontaż
Skrzynię biegów demontuje się od dołu pojazdu.
UWAGA : Automatyczna skrzynia biegów jest szczelna; nie ma potrzeby opróżniania jej do tej operacji.
Ustawić samochód na podnośniku z dwiema kolumnami (Aby ułatwić operację ).
Odłączyć akumulator .
Unieść pojazd.
Zdemontować tylny wstępny dopalacz katalityczny .
Zamocować obudowę przekładni układu kierowniczego na przegrodzie czołowej.
Zdemontować :
Belka silnika
Lewa półoś
Odsunąć prawą półoś .
Opuścić pojazd.
Zdemontować :
Filtr przeciwpyłkowy
Filtr powietrza
Tuleję powietrza
Odpiac zlacze od stycznika wielofunkcyjnego (1).
Odpiac przewód sterowania wyborem (2) narzedziem [3].
Zdemontować blokadę pancerza (3).
Rozłączyć złącze (4).
Zabezpieczyc zlacze (4) na automatycznej skrzyni biegów.
Zdemontować wspornik złączy (5).
Odlaczyc zlacze masowe automatycznej skrzyni biegów.
Zalozyc zaciski przewodów elastycznych [3].
Wymontowac przewody elastyczne (6) wymiennika (7) (Przy pomocy przyrządu [6]).
Zdemontować wymiennik ciepła (8).
PILNE : Zamontować korki ochronne w (a) i na wymienniku ciepła.
Zdemontować :
Czujnik prędkości obrotowej silnika (9)
Górne śruby mocujące skrzynię do silnika
Zdemontować 2 śruby mocujące (10) podkładki elastycznej lewego wspornika zespołu napędowego .
Unieść pojazd.
Włożyć podnośnik pod silnik, aby go podtrzymać.
Umieścić kanałowy podnośnik hydrauliczny pod skrzynią (ze względów bezpieczeństwa przymocować skrzynię do płyty podnośnika).
Zdemontować :
3 śruby (12) blokując wieniec zębaty rozrusznika za pomocą śrubokręta w B
dolnych śrub mocujących (Połączenie skrzynia biegów/ silnik)
Nakrętka osi (11) wraz z podkładką
Odłączyć skrzynię biegów i umieścić przyrząd [2] w miejscu czujnika prędkości obrotowej silnika.
Zdemontować skrzynię biegów (Od spodu pojazdu).
3. Montaż
PILNE : Podczas wymiany automatycznej skrzyni biegów wymienić również wymiennik ciepła płyn chłodzący/ olej.
Wlozyc nowy pierscien prowadzacy konwertera ( 13).
Sprawdzić obecność kołków ustalających (14).
Zamontować :
Trzpień ustawczy [1]
Przyrząd [2 }
Włożyć skrzynię biegów, kierując przyrząd [1] w taki sposób, aby wszedł w otwór C.
UWAGA : W trakcie operacji ustawiania uważać, aby nie odkształcić blachy napędu ani też celu.
Zdemontować przyrząd [1].
Zamontować :
Nakrętkę osi skrzyni biegów (11) z podkładką
Śruby poduszki (10)
UWAGA : Ustawić osiowo zespół napędowy przed dokręceniem śrub mocujących poduszki elastycznej.
Wyciągnąć koziołek i podnośnik kanałowy.
Zdemontować przyrząd [5].
Zamontować :
Czujnik prędkości obrotowej silnika
górne śruby mocujące skrzynię na silniku ; Dokręcanie na 6.5 danm
Śruby mocujące konwertera (12)
PILNE : Zamontować nowe śruby (Wstępne dokręcanie na 1.0 danm ; Dokręcanie na 6.0 danm).
Kontynuować operacje montażu w kolejności odwrotnej do czynności demontażowych.
UWAGA : Przestrzegać kierunku montażu wymiennika ciepła (Ostrze e skierowane do przodu pojazdu).
Zamontować wymiennik ciepła (8), wyposażony w nowe uszczelki (Dokręcić śruby na przemian i stopniowo do 3.5 daNm).
Kontynuować operacje montażu w kolejności odwrotnej do czynności demontażowych.
Zamontować :
Belka silnika
Półosie
Sprawdzić :
Poziom oleju skrzyni biegów
Poziom płynu chłodzącego
Reinicjalizacja kalkulatora skrzyni biegów za pomocą przyrządu DIAG 2000
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 27 lis 2013, 8:58
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Dębica, podkarpacie
Re: Phedra - demontaż automatu
Wielkie dzięki za wskazówki :] Jak tylko będę miał trochę wolnego to zabieram się za skrzynię :]
Phedra 2.0 HDI Pullman '03 ASB
Lybra 2,4 JTD '03 MSB
Scorpio 2,3 Ghia kombi '96 MSB
Lybra 2,4 JTD '03 MSB
Scorpio 2,3 Ghia kombi '96 MSB