Phedra - demontaż automatu

mass44
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 27 lis 2013, 8:58
Imię: Michał
Lokalizacja: Dębica, podkarpacie

Phedra - demontaż automatu

Post autor: mass44 » 24 lut 2015, 20:05

W związku z uszkodzeniem wstecznego biegu w mojej phedrze przymierzam się do wymontowania z niej skrzyni.
Niestety nie mam żadnej serwisówki do tego auta, więc będę musiał improwizować, wszelkie sugestie co i jak mile widziane :]
Ostatnio zmieniony 24 lut 2015, 21:41 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Phedra 2.0 HDI Pullman '03 ASB
Lybra 2,4 JTD '03 MSB
Scorpio 2,3 Ghia kombi '96 MSB

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11957
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Demontaż automatu phedra

Post autor: topcio » 24 lut 2015, 20:26

Mam serwisówkę do 807 postaram się jutro coś wygrzebać .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

mass44
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 27 lis 2013, 8:58
Imię: Michał
Lokalizacja: Dębica, podkarpacie

Re: Phedra - demontaż automatu

Post autor: mass44 » 24 lut 2015, 21:49

Super, dzięki wielkie :]
Phedra 2.0 HDI Pullman '03 ASB
Lybra 2,4 JTD '03 MSB
Scorpio 2,3 Ghia kombi '96 MSB

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11957
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra - demontaż automatu

Post autor: topcio » 25 lut 2015, 11:49

1. Oprzyrządowanie specjalne
1.jpg


[1] Trzpień ustawczy automatycznej skrzyni biegów (-).0336-A2.
[2] Trzpień podtrzymujący konwerter (-).0336-E2.
[3] Ściągacz przegubu (-).0336-G.
[4] [(-).1512]szczypce do zbrojonych węży : Współczynnik 2.
[5] Szczypce do elastycznych opasek obiegu chłodzenia (-).0165.


2. Demontaż


Skrzynię biegów demontuje się od dołu pojazdu.
UWAGA : Automatyczna skrzynia biegów jest szczelna; nie ma potrzeby opróżniania jej do tej operacji.
Ustawić samochód na podnośniku z dwiema kolumnami (Aby ułatwić operację ).
Odłączyć akumulator .
Unieść pojazd.
Zdemontować tylny wstępny dopalacz katalityczny .
Zamocować obudowę przekładni układu kierowniczego na przegrodzie czołowej.
Zdemontować :
Belka silnika
Lewa półoś
Odsunąć prawą półoś .
Opuścić pojazd.
Zdemontować :
Filtr przeciwpyłkowy
Filtr powietrza
Tuleję powietrza
2.jpg


Odpiac zlacze od stycznika wielofunkcyjnego (1).
Odpiac przewód sterowania wyborem (2) narzedziem [3].
Zdemontować blokadę pancerza (3).
Rozłączyć złącze (4).
Zabezpieczyc zlacze (4) na automatycznej skrzyni biegów.
Zdemontować wspornik złączy (5).
Odlaczyc zlacze masowe automatycznej skrzyni biegów.
Zalozyc zaciski przewodów elastycznych [3].
Wymontowac przewody elastyczne (6) wymiennika (7) (Przy pomocy przyrządu [6]).
Zdemontować wymiennik ciepła (8).
3.jpg


PILNE : Zamontować korki ochronne w (a) i na wymienniku ciepła.
Zdemontować :
Czujnik prędkości obrotowej silnika (9)
Górne śruby mocujące skrzynię do silnika
4.jpg


Zdemontować 2 śruby mocujące (10) podkładki elastycznej lewego wspornika zespołu napędowego .
Unieść pojazd.
5.jpg


Włożyć podnośnik pod silnik, aby go podtrzymać.
Umieścić kanałowy podnośnik hydrauliczny pod skrzynią (ze względów bezpieczeństwa przymocować skrzynię do płyty podnośnika).
6.jpg


Zdemontować :
3 śruby (12) blokując wieniec zębaty rozrusznika za pomocą śrubokręta w B
dolnych śrub mocujących (Połączenie skrzynia biegów/ silnik)
Nakrętka osi (11) wraz z podkładką
Odłączyć skrzynię biegów i umieścić przyrząd [2] w miejscu czujnika prędkości obrotowej silnika.
Zdemontować skrzynię biegów (Od spodu pojazdu).
3. Montaż
PILNE : Podczas wymiany automatycznej skrzyni biegów wymienić również wymiennik ciepła płyn chłodzący/ olej.
7.jpg


Wlozyc nowy pierscien prowadzacy konwertera ( 13).
Sprawdzić obecność kołków ustalających (14).
Zamontować :
Trzpień ustawczy [1]
Przyrząd [2 }
8.jpg


Włożyć skrzynię biegów, kierując przyrząd [1] w taki sposób, aby wszedł w otwór C.
UWAGA : W trakcie operacji ustawiania uważać, aby nie odkształcić blachy napędu ani też celu.
Zdemontować przyrząd [1].
9.jpg


Zamontować :
Nakrętkę osi skrzyni biegów (11) z podkładką
Śruby poduszki (10)
UWAGA : Ustawić osiowo zespół napędowy przed dokręceniem śrub mocujących poduszki elastycznej.
Wyciągnąć koziołek i podnośnik kanałowy.
Zdemontować przyrząd [5].
Zamontować :
Czujnik prędkości obrotowej silnika
górne śruby mocujące skrzynię na silniku ; Dokręcanie na 6.5 danm
Śruby mocujące konwertera (12)
PILNE : Zamontować nowe śruby (Wstępne dokręcanie na 1.0 danm ; Dokręcanie na 6.0 danm).
Kontynuować operacje montażu w kolejności odwrotnej do czynności demontażowych.
10.jpg


UWAGA : Przestrzegać kierunku montażu wymiennika ciepła (Ostrze e skierowane do przodu pojazdu).
Zamontować wymiennik ciepła (8), wyposażony w nowe uszczelki (Dokręcić śruby na przemian i stopniowo do 3.5 daNm).
Kontynuować operacje montażu w kolejności odwrotnej do czynności demontażowych.
Zamontować :
Belka silnika
Półosie
Sprawdzić :
Poziom oleju skrzyni biegów
Poziom płynu chłodzącego
Reinicjalizacja kalkulatora skrzyni biegów za pomocą przyrządu DIAG 2000
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

mass44
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 27 lis 2013, 8:58
Imię: Michał
Lokalizacja: Dębica, podkarpacie

Re: Phedra - demontaż automatu

Post autor: mass44 » 25 lut 2015, 16:45

Wielkie dzięki za wskazówki :] Jak tylko będę miał trochę wolnego to zabieram się za skrzynię :]
Phedra 2.0 HDI Pullman '03 ASB
Lybra 2,4 JTD '03 MSB
Scorpio 2,3 Ghia kombi '96 MSB

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”