Zeta 2.0T - temperatura cieczy chłodzącej

diango
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 06 sie 2015, 23:08
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Zeta 2.0T - temperatura cieczy chłodzącej

Post autor: diango » 06 sie 2015, 23:17

Witam wszystkich forumowiczów :D . Mam nadzieję, że forum nie wymarło i uda mi się uzyskać kilka cennych porad związanych z moją Zetką.
Na pierwszy ogień problem z temperaturą cieczy chłodzącej, silnik (2,0t +LPG) szybko nagrzewa się do temp. ok 75 stopni i robię tak ładnych kilka kilometrów, potem temp. rośnie do 85 stopni - wskazówka na desce rozdzielczej stoi wówczas idealnie pionowo, jadąc poza obszarem zabudowanym potrafię tak zrobić i 100km. Niestety po chwili stania w korkach temp. rośnie dalej, przy 95 stopniach załącza się wentylator ale czasem wskazówka potrafi pokazać i 100 stopni po czym wentylator schładza ciecz do ok. 90 stopni. Następnie temp. utrzymuje się w przedziale 90 - 95 stopni. Czy to prawidłowa temp. pracy tego silnika, jeśli nie od czego zacząć wymiany, termostat, czujnik temperatury, jeśli tak to który ew. jak je sprawdzić ?

2rotor
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 05 mar 2013, 10:49
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Zeta 2.0T - temperatura cieczy chłodzącej

Post autor: 2rotor » 13 sie 2015, 19:34

Nie mam Lancii ale aktualnie Peugeota 806 2.0 turbo więc to to samo. U mnie to wygląda podobnie, wcześniej miałem Fiata Ulysse i również wskazówka zachowywała się zgoła inaczej niż w dzisiejszych autach gdzie pod komputerem widać wahania temperatury a wskazówka stoi betonowo na 90st. U mnie wskazówka szybko dochodzi do 80st, w korku przy 95st włącza się 1 wentylator, zbija do ok 90 i tak w kółko. W trasie stoi na 80 st.
Alfa Romeo 147 1,6 ECO Distinctive
Peugeot 806 SV Turbo

berlov
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 22 mar 2015, 21:39
Lokalizacja: Łódź

Re: Zeta 2.0T - temperatura cieczy chłodzącej

Post autor: berlov » 02 wrz 2015, 0:35

U mnie w zecie z 2.0T jest identyczna sytuacja. Tzn temperatura nie jest ciagle stabilnie na 90 , ale czasem rośnie do około 100 po czym po włączeniu wentylatora spada. Płynu nie ubywa i negatywnych skutków nie zauważyłem a już dobre 10.000 km zrobiłem, choć przyznam ze też mnie to zastanawiało na początku :)
Były: FSO Polonez 1.6, Croma I 2.5 TD,Mondeo V6, Almera, Galant 2.0TD , A3 1.8T, Grand Cherokee 4.0, mazda 626
Jest: 125p, Kawasaki KLE, BMW e38 740, Zeta 2.0T

noa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 25 lis 2017, 15:09

Re: Zeta 2.0T - temperatura cieczy chłodzącej

Post autor: noa » 30 gru 2017, 20:24

u mnie przyczyną problemów z wentylatorami i chłodzeniem był bitron (małe czarne pudełko na nadkolu od strony kierowcy)
zlutowanie wtyczki "na sztywno" pomogło a jest z tym trochę zabawy
poza tym wskażniki pokazują czasami głupoty np. ja po zmianie zegarów miałem o 1/4 paliwa więcej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”