Phedra 2.0 JTD 2004 - problem ze skrzynią AL4
: 25 maja 2016, 2:00
Witam wszystkich,
Mam Lancię Phedraz 2004r, z silnikiem JTD 107KM i skrzynią AL4.
Od kilku dni zacząłem obserwować takie objawy:
1) losowe szarpanie przy zmianie 1-2 (wręcz zatelepanie autem) - wcześniej też delikatnie szarpało, ale te skrzynie podobno tak mają
2) Znacząco wzrosło szarpnięcie przy wolnych redukcjach (przy dojeżdżaniu do świateł)
3) CO NAJGORSZE - po rozgrzaniu skrzyni, zaczyna czasem (dosłownie - losowo) dziwnie pracować. jakby chodziła tylko na 3 biegu, z niego ruszała (bardzo wolno rusza z dużym poślizgiem - jak CVT, nie zapina lockupu) i nie przełącza na 4 bieg. W tych momentach również przy nietypowo wysokiej prędkości włącza "żeglowanie" (przy 60km/h, przy odpuszczonym gazie - zeruje obroty do jałowych).
Z 3 punktem nie ma żadnej prawidłowości - czasem wystarczy zatrzymać auto, wrzucić na N i ponownie na D - i jest OK, a czasem nie pomaga.
Czasem pomaga ponowny rozruch silnika, czasem nie. Czasem "samo się naprawi" w czasie jazdy (w końcu wrzuci 4 lub pozostałe biegi zaczną działać).
Czasem problem pojawi się już po 10km, czasem po 100km.
Komputer auta niczego nie pokazuje, żadna kontrolka nie zapala się.
Olej w skrzyni był wymieniany statycznie 60kkm temu. I tu moje drugie pytanie, do ludzi którzy znają ta skrzynię / mają z nią doświadczenie:
Wymieniać statycznie, czy dynamicznie? Czy to prawda że po dynamicznej wymianie jest duża szansa że w ogóle auto przestanie jechać???
Korci do wymiany dynamicznej (żeby wypłukać cały ten syf, bo dużo wskazuje że powyższe to wina oleju), ale czytając wskazówki i opinie róznych "magików" po forach aż włos jeży się na głowie i człowiek głupieje.
Dzięki z góry za merytoryczne podpowiedzi.
Mam Lancię Phedraz 2004r, z silnikiem JTD 107KM i skrzynią AL4.
Od kilku dni zacząłem obserwować takie objawy:
1) losowe szarpanie przy zmianie 1-2 (wręcz zatelepanie autem) - wcześniej też delikatnie szarpało, ale te skrzynie podobno tak mają
2) Znacząco wzrosło szarpnięcie przy wolnych redukcjach (przy dojeżdżaniu do świateł)
3) CO NAJGORSZE - po rozgrzaniu skrzyni, zaczyna czasem (dosłownie - losowo) dziwnie pracować. jakby chodziła tylko na 3 biegu, z niego ruszała (bardzo wolno rusza z dużym poślizgiem - jak CVT, nie zapina lockupu) i nie przełącza na 4 bieg. W tych momentach również przy nietypowo wysokiej prędkości włącza "żeglowanie" (przy 60km/h, przy odpuszczonym gazie - zeruje obroty do jałowych).
Z 3 punktem nie ma żadnej prawidłowości - czasem wystarczy zatrzymać auto, wrzucić na N i ponownie na D - i jest OK, a czasem nie pomaga.
Czasem pomaga ponowny rozruch silnika, czasem nie. Czasem "samo się naprawi" w czasie jazdy (w końcu wrzuci 4 lub pozostałe biegi zaczną działać).
Czasem problem pojawi się już po 10km, czasem po 100km.
Komputer auta niczego nie pokazuje, żadna kontrolka nie zapala się.
Olej w skrzyni był wymieniany statycznie 60kkm temu. I tu moje drugie pytanie, do ludzi którzy znają ta skrzynię / mają z nią doświadczenie:
Wymieniać statycznie, czy dynamicznie? Czy to prawda że po dynamicznej wymianie jest duża szansa że w ogóle auto przestanie jechać???
Korci do wymiany dynamicznej (żeby wypłukać cały ten syf, bo dużo wskazuje że powyższe to wina oleju), ale czytając wskazówki i opinie róznych "magików" po forach aż włos jeży się na głowie i człowiek głupieje.
Dzięki z góry za merytoryczne podpowiedzi.