Zeta 2.0 JTD - pęknięta rura od dolotu/spadek mocy

Awatar użytkownika
Pioto
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 06 lip 2016, 19:28
Lokalizacja: Tczew

Zeta 2.0 JTD - pęknięta rura od dolotu/spadek mocy

Post autor: Pioto » 07 lip 2016, 0:12

Pęknięta rura od dolotu Lancia Zeta, Citroen Evasion, Fiat Ulysse, Peugeot 806 2.0HDi

Podczas przyspieszania coś strzeliło, samochód stracił moc i zaczął dymić na czarno.
Diagnoza to pęknięta rura od turbo. Diagnoza okazała się słuszna. Po prawej stronie samochodu (od strony pasażera) na dole jest gumowe kolanko o średnicy około 5 cm i długości 20. Wymiana prosta, ale trzeba łapę wepchnąć głęboko i od dołu opaskę przykręcić. Bez kanału się obyło. Wystarczy podnieść prawą stronę na lewarku i wczołgać się na plecach pod auto.
Powiem tylko że poszukiwania mogą być trudne, ale ja dopasowałem takową rurę od Volvo V40 I gen. W Volvo jest ona u góry zaraz za pasem przednim i wchodzi do intercoolera.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Zeta 2.0JTD 8v 109KM, 1999r.

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”