Strona 1 z 1

Phedra 2.2 JTD - gaśnie podczas jazdy

: 13 maja 2017, 6:05
autor: Janko91
Witam posiadam Lancia phedra 2.2 d i mam problem od około miesiąca auto gaśnie podczas jazdy przy czym zapala się awaria esp asr dodam że czujniki położenia walu i wałków rozrządu wymienione żadnych błędów na komputerze

Re: Lancia phedra gaśnie podczas jazdy

: 13 maja 2017, 7:21
autor: giekso
Nie wiem czy idę w dobrą stronę (bo nie wiem jak to z prądami jest w dieslach) ale sprawdziłbym układ napięcia.

Re: Phedra 2.2 JTD - gaśnie podczas jazdy

: 07 sie 2017, 21:41
autor: Pioto
Ja mam podobny problem. Zeta 2.0JTD 109KM Auto gaśnie przy mocnym przyspieszaniu. Wyskakuje błąd P0230, ale nie sugerujcie się pompą paliwa. Załączam zamrożoną ramkę w jakich warunkach to się stało.
Zacznę od początku. Auto zamulało i bardzo ciężko kręciło się powyżej 3200 obr.
Dałem wtryski do sprawdzenia, choć mechanik który wymontowywał je zasugerował przepływomierz. Wcześniej wyskakiwały inne błędy. Czujnik ciśnienia doładowania i coś ze sprzęgłem.
Wtryski OK, 350 zł poszło się....
W domu wymontowałem przepływkę i przeczyściłem środek sprayem do odtłuszczania blachy przed malowaniem, taka benzyna ekstrakcyjna. Był brudny, miał jakieś osady i trochę tłusty był.
Po zamontowaniu wydawało się że wszystko pracuje OK, auto było dynamiczniejsze (o ile można tak powiedzieć o tym autobusie).
Jak silnik osiągnął temperaturę to przeprowadziłem test.
Prosta droga, jedynka, dwójka, gaz w podłogę i po przekroczeniu obrotów jak na załączonym obrazku samochód się odstawił i wyskoczył błąd P0230. Po wyłączeniu stacyjki i włączeniu samochód zapala normalnie. Ponownie przeprowadzony test dał taki sam rezultat.

Obstawiam przepływomierz, ale może być też regulator ciśnienia na listwie, bo tak ktoś miał w jakimś Berlingo HDI.

Re: Phedra 2.2 JTD - gaśnie podczas jazdy

: 08 sie 2017, 21:51
autor: Pioto
Już się uporałem. Walnięta przepływka faktycznie dawała dziwne błędy, np. czujnika turbiny. Po wyczyszczeniu działała OK, ale poblem tkwił w niedokręconym przewodzie paliwowym do wtryskiwacza. Cały silnik był zalany ON. Po dokręceniu wszystko działa jak należy, sinik się wkręca do 4500 obr. i ciągnie równo.
Czyli podsumowując wystarczyło przeczyścić przepływomierz, a ja sprawdziłem wtryski i kupiłem nowy. 750 zł w plecy :/
Dla potomnych przepływomierz w silniku 2.0HDi i 1,9d ma nr 5WK9621 i robi go Siemens (oryginał nie ma napisu Siemens i kosztuje około 400 zł)