Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 20 lip 2018, 18:10

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 27 cze 2017, 09:10 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2016, 19:28
Posty: 15
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Lancia Zeta 2.0JTD 8v 109KM

objawy:
pedał sprzęgła po wciśnięciu wraca do około połowy. Można go nogą podnieść i wskakuje na swoje miejsce. Sprzęgło działa prawidłowo, ale tempomat nie działa, bo myśli że sprzęgło jest wciśnięte.

Do pedału sprzęgła przymocowana jest pompka sprzęgła hydrauliczna. Taka jak tu http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-32113.html
To oczko, które jest na końcu tłoka [niebieskie kółko] jest założone na występ w pedale i wraz z wciśnięciem pcha tłok w dół. Problem taki, że ono wyskakuje z pedału do połowy [zgodnie z czerwoną strzałką] i blokuje go w połowie. Kumpel, który wymieniał tę pompkę zauważył, że już tego samego dnia po założeniu zaczęła ona wyskakiwać.

Tam gdzie tłok łączy się z popychaczem [zielone kółko] chyba powinno być plastikowe mocowanie, pierścień, którego szczątki tam widać [zielony element]. Dość duża siła działająca w bok (nie wiem dlaczego) zniszczyła go i teraz mocowanie może swobodnie wypaść z pedała.

Czy macie jakiś pomysł, żeby to działało prawidłowo? W Phedrze i nowszych eurowanach (C8, 807, Ulysse II) ona też występuje.
Mam takiego pomysła, żeby tam wlać kleju epoksydowego, który będzie na tyle mocny że zastąpi plastikowy oring, np.taki http://k2.com.pl/produkty/k2-metal-bond-567-g


Załączniki:
Komentarz: niewłaściwa pozycja
zly maly.jpg
zly maly.jpg [ 134.03 KiB | Przejrzano 1931 razy ]
Komentarz: prawidłowa pozycja
ok maly.jpg
ok maly.jpg [ 137.98 KiB | Przejrzano 1931 razy ]
Komentarz: pompka/siłownik sprzęgła
siłownik sprzęgła maly.jpg
siłownik sprzęgła maly.jpg [ 75.63 KiB | Przejrzano 1961 razy ]

_________________
Lancia Zeta 2.0JTD 8v 109KM, 1999r.


Ostatnio zmieniony 02 lip 2017, 17:11 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!
Na górę
Post: 28 cze 2017, 14:22 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2016, 19:28
Posty: 15
Lokalizacja: Gdynia
Klej spełnia na razie oczekiwania.
Najlepiej go zaaplikować tam strzykawką. Taką z apteki za 25 gr. 5cm3. Rozmieszany klej do strzykawki i powolutku wciskamy go otwór. Klej jest gęsty, więc operację po minucie powtarzamy bo on spłynie na dół w głąb otworu. I tak 3x. Uwaga, żeby żaden zaciek nie zasechł na tłoku bo nie wciśniemy sprzęgła. Klej po nocce zasechł na dobre.

I jeszcze jedna uwaga. Pompka pracuje pod kątem, więc klej jako ciało płynne spłynie do najniższego miejsca. Najlepiej byłoby to robić na wymontowanej pompce, aby stała pionowo, ale śruby mocujące są ciężko dostępne.Mam nadzieję że ilość kleju jest wystarczająca.


Załączniki:
Komentarz: sprzęgło wciśnięte
klej 2.jpg
klej 2.jpg [ 123.03 KiB | Przejrzano 1898 razy ]
Komentarz: sprzęgło u góry
klej 1.jpg
klej 1.jpg [ 110.16 KiB | Przejrzano 1898 razy ]

_________________
Lancia Zeta 2.0JTD 8v 109KM, 1999r.
Na górę
Post: 01 lip 2017, 10:07 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2016, 19:28
Posty: 15
Lokalizacja: Gdynia
Jednak spada po przyklejeniu. Kumpel mi zrobił zawleczkę z drutu w kształcie litery U i wetknął w miejscu mocowania (niebieskie kółko). Zobaczymy, czy to podziała. Później dodam zdjęcie.

_________________
Lancia Zeta 2.0JTD 8v 109KM, 1999r.


Na górę
Post: 01 lip 2017, 22:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Posty: 174
Lokalizacja: RJS/WGR
sager i zawleczka tak było w oryginale w bravo :)
zdaje egzamin zawsze :)
jeśli chodzi o ucho z drutu to materiał musi być twardy :)
np. drut ale spawalniczy


Na górę
Post: 07 sie 2017, 21:20 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2016, 19:28
Posty: 15
Lokalizacja: Gdynia
Sprawa załatwiona. Samochód zrobił 10 tys. km i nic się nie zepsuło. Czyli można zrobić uszko z twardego drutu i tam wetknąć, zagiąć co by nie wypadło i już. Drut miał około 1 mm średnicy i był twardy że bez kombinerek nie da rady wygiąć.

_________________
Lancia Zeta 2.0JTD 8v 109KM, 1999r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]