Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: Wilkin » 12 maja 2018, 0:05

Nie wiem, czy kiedykolwiek bym się do czegoś takiego przyznał :lol: :lol: :lol:

W nowych w starych
W nowych nie dasz rady wbić P - bo przed P jest R , i przez to jest to zablokowane.
W każdym razie biegi , tryby jazdy do przodu można machać ile się chcę
R i P tylko jak auto stoi i masz wciśnięty hamulec.
Ręczny wrzucam tylko jak zostawiam autko na pochyleniu. Baaaardo rzadko, głównie żeby się nie szarpać z skrzynią jak chcę ruszyć.
A tak w ogóle to nie wyjmiesz kluczyka z stacyjki jak nie zostawisz na P
Tak samo jak nie odpalisz auta jak będzie na R albo D

W sumie automat mam w tej chwili w Kappach , C8, Volvo i Expedycji. W Fordzie nigdy nie zaciągam ręcznego , bo jest w nodze.
A w Volcie nie mam skrzyni, więc problem z bani ;) (dobra i tak zostawiam na P)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

pääkäyttäjä

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: pääkäyttäjä » 12 maja 2018, 6:55


mikee72 pisze:Obrazek prawie wszystko rozumiem.. zwłaszcza to, że manual to nie automat..
Nie zrozumiałem natomiast, dlaczego zaraz potem piszesz czego się nie robi z automatem.. tak jakby ktoś to robił z manualem?


Ciśnie mi się na usta stek obelg ale nie mam pod ręką słownika, więc się pohamuję. Na ręcznej skrzyni, auto zgaszone na biegu nie zjedzie, na rzuconym biegu nie zaciągasz ręcznego przy odpalonym silniku... Czy Ty rozumiesz, czym jest porównanie i jak się je stosuje...?
Co do dziury w całym.. przecież to nie ja zacząłem punktować każde Twoje zdanie - adnotacjami nieco oderwanymi od cytatów?


Co jest nie tak w punktowaniu odpowiedzi, odnosząc się do konkretnych części całej wypowiedzi? Nie znoszę cytować calego tekstu, TL DR.
Takie ciekawostki znalezione w necie wprowadziły mnie w błąd:
P (parking) - w tym położeniu pozostawiamy samochód na postoju, uruchamiamy go i gasimy. W położeniu P uruchamia się mechaniczna blokada kół. Jeśli auto stoi na wzniesieniu, lepiej najpierw zaciągnąć hamulec ręczny i dopiero przestawić dźwignię na pozycję P - odciążamy w ten sposób blokadę kół. Inaczej powrót dźwigni zmiany biegów do pozycji D może być utrudniony i wymagać użycia większej niż zwykle siły.

Gdyby skrzynia w polozeniu P nie byłaby spięta z kołami, to jaki jest sens blokować samą skrzynię...? Na jakimś schemacie 4HP20 widziałem mechanizm blokady skrzyni biegów i de facto "wypięta z kół" jest tylko w N - bo w tej pozycji można auto holować albo wciągnąć na lawetę.

Lähetetty minun Mate 10 Pro laitteesta Tapatalkilla ;-)


Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: mikee72 » 12 maja 2018, 8:56

Damian, skoro Ciebie zdenerwowałem - a jesteś takim specjalistą od skrzyń biegów..
to moja rada: WRZUĆ NA LUZ : yesyes : - występuje w obu rodzajach skrzyń.
Zalecam też trochę dystansu do innych, a zwłaszcza do siebie - żyje się lepiej. Udanego weekendu!
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: goldixll » 12 maja 2018, 9:20

Wilkin pisze: 12 maja 2018, 0:05
A tak w ogóle to nie wyjmiesz kluczyka z stacyjki jak nie zostawisz na P
He he wrzucam kamyszek ... w ulysse/phedra wyjmiesz : ok2 : ale już na ten przykład w mercedesie się nie dało ;)

PS. W 190 ta blokada kluczyka kiedyś mi padła i auto otwarte z kluczykiem w stacyjce radośnie stało i czekało aż ktoś je capnie :-?
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Była Lancia Lybra 2.4 jtd
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek
Jest Daćka Sandero 0.9 :lol:
Obrazek

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: MobiDoktorGSM » 13 maja 2018, 20:31

A powiedzcie mi, czy w czasie jazdy z D można przerzucić na tzw. "manuala" (mam tu na myśli ustawienie przekładni na +/- by ręcznie zmienić biegi)? Czy w czasie jazdy na D można jakoś "automatycznie" zrzucić bieg, by np. usprawnić proces wyprzedzania?
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: goldixll » 13 maja 2018, 20:49

MobiDoktorGSM pisze: 13 maja 2018, 20:31 A powiedzcie mi, czy w czasie jazdy z D można przerzucić na tzw. "manuala" (mam tu na myśli ustawienie przekładni na +/- by ręcznie zmienić biegi)? Czy w czasie jazdy na D można jakoś "automatycznie" zrzucić bieg, by np. usprawnić proces wyprzedzania?
Spokojnie możesz wrzucić tryb manualny po to to właśnie jest. Na D jak chcesz zredukować to pedał w podłogę i automat wrzuci niższy bieg
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Była Lancia Lybra 2.4 jtd
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek
Jest Daćka Sandero 0.9 :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: wujekp » 13 maja 2018, 21:13

goldixll pisze: 12 maja 2018, 9:20
Wilkin pisze: 12 maja 2018, 0:05
A tak w ogóle to nie wyjmiesz kluczyka z stacyjki jak nie zostawisz na P
He he wrzucam kamyszek ... w ulysse/phedra wyjmiesz : ok2 : ale już na ten przykład w mercedesie się nie dało ;)
W wielu Kappach też się da wyjąć kluczyk podczas jazdy : gafa : co nie znaczy, że jest to standardowe zachowanie ...

Co do zrzucania biegów podczas wyprzedzania - jeżeli w Phedrze jest możliwość przełączania na tryb sekwencyjny to na pewno możesz na niego przełączyć w czasie jazdy, ale po to masz automat żeby tego nie robić :D
Tak jak kolega napisał - robisz kick-down - pedał w podłogę i następuje redukcja.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: MobiDoktorGSM » 13 maja 2018, 21:18

Że tak zapytam, który pedał? ;)
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: wujekp » 13 maja 2018, 21:19

Ja żeby przyśpieszyć używam tzw. pedału gazu :D
Nie wiem jak w Phedrze, ale z reguły czuć taki delikatny opór pod koniec. Jak go pokonasz to masz kick-down.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7277
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: faraon » 13 maja 2018, 21:20

MobiDoktorGSM pisze: 13 maja 2018, 21:18 Że tak zapytam, który pedał? ;)
różowy ... : gafa : : zawstydzony :
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: wujekp » 13 maja 2018, 21:21

faraon pisze: 13 maja 2018, 21:20
MobiDoktorGSM pisze: 13 maja 2018, 21:18 Że tak zapytam, który pedał? ;)
różowy ... : gafa : : zawstydzony :
To nie parada równości : gafa :
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: MobiDoktorGSM » 13 maja 2018, 21:36

wujekp pisze: 13 maja 2018, 21:21
faraon pisze: 13 maja 2018, 21:20 różowy ... : gafa : : zawstydzony :
To nie parada równości : gafa :
Ani odpowiedź na pytanie :P Się śmiejecie, ale ja naprawdę wolę się upewnić ;) Chodzi mi np. o sytuacje kiedy na lekkim wzniesieniu potrzeba nagle przyśpieszyć, np po to by płynniej wyprzedzić. Jak już się kulam na 4 biegu i mało rozpędzony "wdrapuję się" pod górę to chciałbym właśnie poznać najlepszy sposób jaki będzie by zredukować bieg.
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: mikee72 » 13 maja 2018, 21:37

W Phedrze (i innych też) automat, do zabawy masz tylko dwa pedały, więc za dużo opcji nie ma.. w zasadzie są dwie:
- pociśniesz ostro lewemu pedałowi - ale tak konkretnie - to możesz dostać w zęby od deski rozdzielczej, więc zapnij wcześniej pasy
- pociśniesz ostro prawemu pedałowi - też tak konkretnie - to możesz poczuć nagłe parcie na cztery litery i to jest własnie ten kickdown
Co byś nie robił, mocne potraktowania jakiegokolwiek pedała - nie pozostanie bez reakcji :) :)
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: MobiDoktorGSM » 13 maja 2018, 21:40

mikee72 pisze: 13 maja 2018, 21:37 Co byś nie robił, mocne potraktowania jakiegokolwiek pedała - nie pozostanie bez reakcji :) :)
Wolałbym wybrać już sprawdzone przez Was, dobre rozwiązanie :P
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: wujekp » 13 maja 2018, 21:52

no to wyżej masz odpowiedź.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”