Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

pääkäyttäjä

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: pääkäyttäjä » 21 maja 2018, 12:28

Bichoń pisze: 21 maja 2018, 11:57 A jak automaty znoszą ciągnięcie przyczepy?
Bez problemu. Jak nie jest walnięta, to daje radę a jej kalkulator potrafi się dostosować do nowego obciążenia. Ja co prawda haka nie mialem ale ziomal z Pugiem 407, na tej samej skrzyni ciągnął mnie kiedyś w Lybrze i jego auto płynnie zmieniało biegi tudzież nie przeciągało zmiany : lol :

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: rob_76 » 21 maja 2018, 13:42

No i konwerter lagodzi sprawe znaczaco podczas przyspieszania... Przy klasycznych skrzyniach AT oczywiscie...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: MobiDoktorGSM » 21 maja 2018, 16:43

Jeszcze odnośnie kopnięcia.. Miałem okazję przez ostatnie kilka dni po testować owe kopnięcie i jak na mój gust jest ok. Mając świadomość ile to auto waży, do tego czasem z obciążeniem - jak dla mnie jest : ) Już nieraz "musiałem" wyprzedać prawym pasem beemki i inne passaty, bo byli przekonani, że gdzie taki autobus tyle pofrunie.. ;)
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

pääkäyttäjä

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: pääkäyttäjä » 21 maja 2018, 18:51

Skrzynię obsługuje się tu butem :lol:

wiesiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 524
Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: wiesiu » 21 maja 2018, 19:16

pääkäyttäjä pisze: 21 maja 2018, 12:28
Bichoń pisze: 21 maja 2018, 11:57 A jak automaty znoszą ciągnięcie przyczepy?
Bez problemu. Jak nie jest walnięta, to daje radę a jej kalkulator potrafi się dostosować do nowego obciążenia. Ja co prawda haka nie mialem ale ziomal z Pugiem 407, na tej samej skrzyni ciągnął mnie kiedyś w Lybrze i jego auto płynnie zmieniało biegi tudzież nie przeciągało zmiany : lol :
Ale jak ktoś ma zamiar dłuższy czas i często ciągnąć coś stawiajacego spory opór to wskazana jest chłodnica oleju skrzyni biegów.
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P

pääkäyttäjä

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: pääkäyttäjä » 21 maja 2018, 19:56

Z tego co wiem, to takowa jest.

Lähetetty minun Mate 10 Pro laitteesta Tapatalkilla ;-)


Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: wujekp » 21 maja 2018, 21:58

Bichoń pisze: 21 maja 2018, 11:57 A jak automaty znoszą ciągnięcie przyczepy?
W Chryslerze mam specjalny tryb na taką okoliczność.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: Wilkin » 21 maja 2018, 23:20

wujekp pisze: 21 maja 2018, 21:58
Bichoń pisze: 21 maja 2018, 11:57 A jak automaty znoszą ciągnięcie przyczepy?
W Chryslerze mam specjalny tryb na taką okoliczność.
Tia specjalny tryb - blokada nadbiegu , żeby skrzynia się nie wykręciła. Standard w amerykańcach. W euro-pospólstwie nie wiedzą co to nadbieg ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

wiesiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 524
Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

Post autor: wiesiu » 22 maja 2018, 11:12

pääkäyttäjä pisze: 21 maja 2018, 19:56 Z tego co wiem, to takowa jest.

Lähetetty minun Mate 10 Pro laitteesta Tapatalkilla ;-)
Owszem ale nigdy nie zaszkodzi mieć dodatkowa, która z pewnością wydłuży życie skrzyni. Bo głównym powodem zepsuć klasycznych automatów jest wysoka temperatura oleju.
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”