Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry
Nie wiem, czy kiedykolwiek bym się do czegoś takiego przyznał
W nowych w starych
W nowych nie dasz rady wbić P - bo przed P jest R , i przez to jest to zablokowane.
W każdym razie biegi , tryby jazdy do przodu można machać ile się chcę
R i P tylko jak auto stoi i masz wciśnięty hamulec.
Ręczny wrzucam tylko jak zostawiam autko na pochyleniu. Baaaardo rzadko, głównie żeby się nie szarpać z skrzynią jak chcę ruszyć.
A tak w ogóle to nie wyjmiesz kluczyka z stacyjki jak nie zostawisz na P
Tak samo jak nie odpalisz auta jak będzie na R albo D
W sumie automat mam w tej chwili w Kappach , C8, Volvo i Expedycji. W Fordzie nigdy nie zaciągam ręcznego , bo jest w nodze.
A w Volcie nie mam skrzyni, więc problem z bani (dobra i tak zostawiam na P)
W nowych w starych
W nowych nie dasz rady wbić P - bo przed P jest R , i przez to jest to zablokowane.
W każdym razie biegi , tryby jazdy do przodu można machać ile się chcę
R i P tylko jak auto stoi i masz wciśnięty hamulec.
Ręczny wrzucam tylko jak zostawiam autko na pochyleniu. Baaaardo rzadko, głównie żeby się nie szarpać z skrzynią jak chcę ruszyć.
A tak w ogóle to nie wyjmiesz kluczyka z stacyjki jak nie zostawisz na P
Tak samo jak nie odpalisz auta jak będzie na R albo D
W sumie automat mam w tej chwili w Kappach , C8, Volvo i Expedycji. W Fordzie nigdy nie zaciągam ręcznego , bo jest w nodze.
A w Volcie nie mam skrzyni, więc problem z bani (dobra i tak zostawiam na P)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry
mikee72 pisze: prawie wszystko rozumiem.. zwłaszcza to, że manual to nie automat..
Nie zrozumiałem natomiast, dlaczego zaraz potem piszesz czego się nie robi z automatem.. tak jakby ktoś to robił z manualem?
Ciśnie mi się na usta stek obelg ale nie mam pod ręką słownika, więc się pohamuję. Na ręcznej skrzyni, auto zgaszone na biegu nie zjedzie, na rzuconym biegu nie zaciągasz ręcznego przy odpalonym silniku... Czy Ty rozumiesz, czym jest porównanie i jak się je stosuje...?
Co do dziury w całym.. przecież to nie ja zacząłem punktować każde Twoje zdanie - adnotacjami nieco oderwanymi od cytatów?
Co jest nie tak w punktowaniu odpowiedzi, odnosząc się do konkretnych części całej wypowiedzi? Nie znoszę cytować calego tekstu, TL DR.
Takie ciekawostki znalezione w necie wprowadziły mnie w błąd:
P (parking) - w tym położeniu pozostawiamy samochód na postoju, uruchamiamy go i gasimy. W położeniu P uruchamia się mechaniczna blokada kół. Jeśli auto stoi na wzniesieniu, lepiej najpierw zaciągnąć hamulec ręczny i dopiero przestawić dźwignię na pozycję P - odciążamy w ten sposób blokadę kół. Inaczej powrót dźwigni zmiany biegów do pozycji D może być utrudniony i wymagać użycia większej niż zwykle siły.
Gdyby skrzynia w polozeniu P nie byłaby spięta z kołami, to jaki jest sens blokować samą skrzynię...? Na jakimś schemacie 4HP20 widziałem mechanizm blokady skrzyni biegów i de facto "wypięta z kół" jest tylko w N - bo w tej pozycji można auto holować albo wciągnąć na lawetę.
Lähetetty minun Mate 10 Pro laitteesta Tapatalkilla
Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry
Damian, skoro Ciebie zdenerwowałem - a jesteś takim specjalistą od skrzyń biegów..
to moja rada: WRZUĆ NA LUZ - występuje w obu rodzajach skrzyń.
Zalecam też trochę dystansu do innych, a zwłaszcza do siebie - żyje się lepiej. Udanego weekendu!
to moja rada: WRZUĆ NA LUZ - występuje w obu rodzajach skrzyń.
Zalecam też trochę dystansu do innych, a zwłaszcza do siebie - żyje się lepiej. Udanego weekendu!
Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry
He he wrzucam kamyszek ... w ulysse/phedra wyjmiesz ale już na ten przykład w mercedesie się nie dało
PS. W 190 ta blokada kluczyka kiedyś mi padła i auto otwarte z kluczykiem w stacyjce radośnie stało i czekało aż ktoś je capnie
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 578
- Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Tychy
Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry
A powiedzcie mi, czy w czasie jazdy z D można przerzucić na tzw. "manuala" (mam tu na myśli ustawienie przekładni na +/- by ręcznie zmienić biegi)? Czy w czasie jazdy na D można jakoś "automatycznie" zrzucić bieg, by np. usprawnić proces wyprzedzania?
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry
Spokojnie możesz wrzucić tryb manualny po to to właśnie jest. Na D jak chcesz zredukować to pedał w podłogę i automat wrzuci niższy biegMobiDoktorGSM pisze: ↑13 maja 2018, 20:31 A powiedzcie mi, czy w czasie jazdy z D można przerzucić na tzw. "manuala" (mam tu na myśli ustawienie przekładni na +/- by ręcznie zmienić biegi)? Czy w czasie jazdy na D można jakoś "automatycznie" zrzucić bieg, by np. usprawnić proces wyprzedzania?
Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry
W wielu Kappach też się da wyjąć kluczyk podczas jazdy co nie znaczy, że jest to standardowe zachowanie ...
Co do zrzucania biegów podczas wyprzedzania - jeżeli w Phedrze jest możliwość przełączania na tryb sekwencyjny to na pewno możesz na niego przełączyć w czasie jazdy, ale po to masz automat żeby tego nie robić
Tak jak kolega napisał - robisz kick-down - pedał w podłogę i następuje redukcja.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 578
- Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Tychy
Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry
Że tak zapytam, który pedał?
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry
Ja żeby przyśpieszyć używam tzw. pedału gazu
Nie wiem jak w Phedrze, ale z reguły czuć taki delikatny opór pod koniec. Jak go pokonasz to masz kick-down.
Nie wiem jak w Phedrze, ale z reguły czuć taki delikatny opór pod koniec. Jak go pokonasz to masz kick-down.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7280
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry
różowy ...
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 578
- Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Tychy
Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry
Ani odpowiedź na pytanie Się śmiejecie, ale ja naprawdę wolę się upewnić Chodzi mi np. o sytuacje kiedy na lekkim wzniesieniu potrzeba nagle przyśpieszyć, np po to by płynniej wyprzedzić. Jak już się kulam na 4 biegu i mało rozpędzony "wdrapuję się" pod górę to chciałbym właśnie poznać najlepszy sposób jaki będzie by zredukować bieg.
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry
W Phedrze (i innych też) automat, do zabawy masz tylko dwa pedały, więc za dużo opcji nie ma.. w zasadzie są dwie:
- pociśniesz ostro lewemu pedałowi - ale tak konkretnie - to możesz dostać w zęby od deski rozdzielczej, więc zapnij wcześniej pasy
- pociśniesz ostro prawemu pedałowi - też tak konkretnie - to możesz poczuć nagłe parcie na cztery litery i to jest własnie ten kickdown
Co byś nie robił, mocne potraktowania jakiegokolwiek pedała - nie pozostanie bez reakcji
- pociśniesz ostro lewemu pedałowi - ale tak konkretnie - to możesz dostać w zęby od deski rozdzielczej, więc zapnij wcześniej pasy
- pociśniesz ostro prawemu pedałowi - też tak konkretnie - to możesz poczuć nagłe parcie na cztery litery i to jest własnie ten kickdown
Co byś nie robił, mocne potraktowania jakiegokolwiek pedała - nie pozostanie bez reakcji
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 578
- Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Tychy
Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry
Wolałbym wybrać już sprawdzone przez Was, dobre rozwiązanie
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry
no to wyżej masz odpowiedź.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW