Phedra 2.0 Multijet-koniec dwumasy?

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Phedra 2.0 Multijet-koniec dwumasy?

Post autor: grzesiekj23 » 27 sie 2018, 0:18

Od paru dni mam takie objawy- na postoju przy uruchomionym silniku co jakiś czas słychać, że coś przy silniku wpada w rezonans i po chwili się wycisza. Dzisiaj doszło drżenie z wibrującym odgłosem podczas przyspieszania. Moje podejrzenie pada na koło dwumasowe, bo na każdym biegu przy przyspieszaniu jes ten sam odgłos i przyspiesza wraz z obrotami silnika. Podczas toczenia to nie występuje. Słychać to tylko na zapiętym biegu. Dodatkowo podczas jednostajnej jazdy czuć drgania jakby auto przyspieszało i zwalniało w częstotliwości 5-6Hz. Oprócz tych objawów nic raczej więcej się nie dzieje, żadnego szarpania przy ruszaniu, stuków przy odpalaniu i gaszeniu, żadnych problemów ze zmianą biegów.
Czy może to być to o czym nie chcę myśleć?

Mieliście jakieś doświadczenia z umierającą dwumasą?
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1533
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Phedra 2.0 Multijet-koniec dwumasy?

Post autor: giekso » 27 sie 2018, 8:27

U mnie jak padła dwumasa to bardzo telepało pedałem sprzęgła i strasznie chrobotało po jego wciśnięciu.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Phedra 2.0 Multijet-koniec dwumasy?

Post autor: grzesiekj23 » 27 sie 2018, 10:41

A jakieś ostrzeżenia wcześniej były?
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1533
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Phedra 2.0 Multijet-koniec dwumasy?

Post autor: giekso » 27 sie 2018, 10:48

Ja ich nie zauważyłem. Dokładnie było to tak że to był pierwszy dzień gdzie był przymrozek, byłem umówiony na odstawienie auta do mechanika. Wsiadam rano do auta, odpalam i słyszę niemiłosiernie chrobotanie, puszczam sprzęgło chrobotanie mniejsze ale pedał sprzęgła lata jak Żyd po pustym sklepie... Jakoś dojechałem...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Phedra 2.0 Multijet- to jednak chyba nie dwumasa

Post autor: grzesiekj23 » 29 sie 2018, 9:59

Jeżdżę z tym jakiś czas i nabrałem wątpliwości. Sprzęgło chodzi wyśmienicie, jak auto toczy się bez wbitego biegu-cisza, jak toczy się z zapiętym biegiem na wciśniętym sprzęgle-cisza, jak dodaję gazu na luzie, z wciśniętym sprzęgłem i bez-cisza. Z ruszaniem i zmianą biegów nie ma żadnego problemu. Rzężenie i wibracje występują tylko podczas przyspieszania(malutkie podczas hamowania silnikiem). Na każdym biegu takie same, rosnące wraz z obrotami silnika. WTF??? Skrzynia?
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1533
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Phedra 2.0 Multijet-koniec dwumasy?

Post autor: giekso » 29 sie 2018, 10:03

Hmmmm no raczej w stronę skrzyni wszystko zmierza

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Phedra 2.0 Multijet-koniec dwumasy?

Post autor: grzesiekj23 » 02 gru 2018, 17:13

Jakiś czas temu, przy okazji zmiany kół na zimowe, w końcu odkryłem co to takiego. W sumie błahostka- łożysko podpory półosi prawej kończy żywot. Muszę się za to zabrać, tylko mam pytanie: czy łożysko to jest nabijane na półoś, czy wchodzi jak w zwrotnicy- dość luźno? Będę się z tym męczył sam, jak zawsze, stąd prośba o jakieś podpowiedzi jeśli już to ktoś przerabiał.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”