Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 18 gru 2017, 08:01

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30 wrz 2017, 09:52 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2017, 09:33
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Jestem nowa i jeśli w złym dziale to proszę o przeniesienie.

Posiadamy Phedrę 2003 rocznik, 2.0 B+G, automat. Od jakiegoś czasu (nie wiem czy ma to związek, ale kilka dni po naprawie skrzyni biegów) zaczęła się palić kontrolka stop oraz kontrolka ręcznego (na kierownicy) podczas jazdy. Dodatkowo pipczy co jakiś czas i zaraz po tym na wyświetlaczu komputera pokładowego wyskakuje komunikat: zaciągnięty hamulec ręczny.

Wymieniliśmy klocki, wymieniliśmy płyn hamulcowy, niestety nie przyniosło to efektu. Program diagnostyczny tylko raz nam pokazał błąd (mapsensora), obecnie nie pokazuje błędów.

Znajomy diagnosta ojca przyczepił się do czujnika ABS lub do pompy ABS (szczerze mówiąc wątpimy w ten ABS - nie wyskakuje błąd ABS).

Pomoże ktoś?


Na górę
Post: 30 wrz 2017, 11:51 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2009, 00:00
Posty: 1138
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa
ja tam się specjalnie nie znam :) ale sprawdzaliście czy kabelek od zużycia klocków hamulcowych nie zwiera gdzieś do masy ? Bo dla mnie świecąca kontrolka od ręcznego to komunikat o zużytych klockach z przodu.

Ps. Jak w lybrze miałem padnięty czujnik ABS to świecił się ręczny plus kontrolka od abs

_________________
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Jest Lancia Lybra 2.4 jtd
Obrazek
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek


Na górę
Post: 30 wrz 2017, 15:07 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2017, 09:33
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Sprawdzaliśmy i właśnie nie zwiera do masy . A klocki zmienialiśmy przód i tył.


Na górę
Post: 30 wrz 2017, 16:04 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Posty: 10715
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Jaki jest poziom płynu hamulcowego?

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
Post: 30 wrz 2017, 16:16 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2017, 09:33
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Po zmianie klocków dolewaliśmy do kreski max.


Na górę
Post: 30 wrz 2017, 16:37 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Posty: 10715
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Jeśli nadal jest max znaczy że stycznik pod dźwignią szwankuje :roll:

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
Post: 30 wrz 2017, 17:44 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2017, 09:33
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Ten stycznik sprawdzony - działa.


Na górę
Post: 04 paź 2017, 21:27 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2017, 09:33
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Na innym forum przeczytałam że STOP i (!) są oznaką słabego akumulatora. Aby zobaczyć ile w tym prawdy wymieniliśmy aku na nowy. Niestety prawdy w tym nie było wcale.


Na górę
Post: 05 paź 2017, 18:18 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2017, 09:33
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
A wiecie może jak można sprawdzić czy po zmianie klocków i zmianie płynu dobrze odpowietrzyliśmy układ hamulcowy?


Na górę
Post: 16 paź 2017, 08:24 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 03 lip 2014, 11:57
Posty: 50
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Jeżeli wszystko funkcjonuje tak jak przed wymianą gdy układ był odpowietrzony to znaczy, że jest dobrze odpowietrzony. Osobiście nie znam innego sposobu, niż ściągnięcie starego płynu i wlanie nowego, zgodnie ze sztuką.


Na górę
Post: 24 paź 2017, 22:45 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2017, 09:33
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Pojawiły się zmiany. Kontrolki STOP i (!) zaczynają co jakiś czas same gasnąć (wtenczas pipczenie też znikało). W niedzielę zrobiliśmy sporą trasę (Wrocław-Wolsztyn-Wrocław) kontrolki nie zapaliły się ani razu i nie zapiszczało ani razu. Zaczynam się zastanawiać czy klocki które zamontowaliśmy nie były "za grube" i nie musiały się "dotrzeć".


Na górę
Post: 25 paź 2017, 07:28 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 lis 2016, 09:28
Posty: 65
Lokalizacja: Wrocław
Może jak montowal skrzynie to przycisnął gdzieś kabelek i zwiera do masy.

_________________
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P


Na górę
Post: 26 lis 2017, 10:39 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2017, 09:33
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Witam
Temat będzie można chyba zamknąć. Dziękuję wszystkim za pomoc i podpowiedzi. Napiszę co pomogło naszemu autku, może się przyda innym.

Odpowiedzialne za pokładowe wyskakiwanie awarii systemu ESP/ASR, awarii systemu ABS, oraz awarii skrzyni były dwa przednie czujniki ABS.

Odpowiedzialny za to że auto zdechło i nie chciało odpalić był czujnik halla (czujnik położenia wału korbowego)

I w końcu problem z tematu, czyli STOP (!) i pipczenie (aż trudno było w to uwierzyć), za to odpowiedzialny był moduł BSM (zwykła płytka z bezpiecznikami)


Załączniki:
Komentarz: Moduł bsm
3c77742d49e9b1f497a6f6607b5f.jpg
3c77742d49e9b1f497a6f6607b5f.jpg [ 276.9 KiB | Przejrzano 333 razy ]
Na górę
Post: 26 lis 2017, 18:58 
Offline
Lancisti
Lancisti
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Posty: 919
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica
Fajnie, że dałaś znać co było grane. Na pewno Twoje doświadczenia pomogą innym w rozwiązaniu podobnych problemów. O to właśnie chodzi

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


_________________
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]