Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kierowcy

Tomciooooo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 24 sty 2014, 23:46
Lokalizacja: Szkocja

Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kierowcy

Post autor: Tomciooooo » 26 sty 2014, 11:47

Witam

Niedawno nabyłem Zetę (95r 2.0t z lpg) i mam parę problemów tzn. (tak na początek)
Na kalkulatorku świeci czerwona i zielona dioda, piszczy parę razy po wyłączeniu silnika i przerywanie pracuje pompa po otwarciu drzwi kierowcy. Przynajmniej tak myślę, że to pompa, dźwięk jest najlepiej słyszalny z miejsca pasażera z przodu. Załącza się na ok 2sek co ok 5sek. Myślałem, że gdzieś zwarcie na pompie ale to by pracowała ciągle a nie równo impulsowo.

z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jjash » 26 sty 2014, 15:05

Czy tu bylo gdzies pytanie? Nie zadajesz żadnego pytania to o odpowiedź będzie ciężko. Jakie jest pytanie na które oczekujesz odpowiedzi?

Jan
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Tomciooooo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 24 sty 2014, 23:46
Lokalizacja: Szkocja

Re: Zeta 2.0t lpg praca pompy przy otwartych drzwiach kierow

Post autor: Tomciooooo » 26 sty 2014, 15:44

Czy z tą przerywaną pracą pompy po otwarciu drzwi kierowcy to normalne ?
były:
-Polonez Caro 1.6 GLE
-Renault Laguna II 1.9DCI
-Dodge Magnum 3.5

jest:
-Renault Laguna I phI 2.0
-Lancia Zeta 2.0T

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier

Post autor: Michor » 29 sty 2014, 10:44

Pompa czego? Wody? Oleju? Paliwa? Gazu? Płynu do spryskiwaczy?

Co to "kalkulatorek"?
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier

Post autor: vanisch » 29 sty 2014, 12:54

Klawiaturka immobilizera ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier

Post autor: Michor » 29 sty 2014, 14:53

A no to trzeba było mówić że radosna twórczość poprzedniego właściciela...

niestety- babranie instalacji i zgadywanie co gdzie i jak odciął i dlaczego się robi zwarcie/inny cyrk.

Nie wydaje mi się żebysmy zdalnie coś pomogli.


Polecam to wyrzucić ("kalkulatorek"), odtworzyć instalację do fabrycznego stanu i potem patrzeć czy jest problem.
Immo *zapewne* odcina pompę paliwa - i tutaj może być cyrk.
Ale bez spojrzenia w kable to wiecie.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier

Post autor: Dudi » 29 sty 2014, 16:44

Panie kolego Zeta to wytwór w większej części koncernu PSA i w tym czasie oni stosowali takie rozwiązanie do immobilizera w różnych swoich modelach. W związku z tym pierwsze Ulysse i Zeta też to miały (nawet Scudo pierwszej generacji miało). To jest wyposażenie seryjne, a nie żadna dokładka!
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Tomciooooo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 24 sty 2014, 23:46
Lokalizacja: Szkocja

Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier

Post autor: Tomciooooo » 30 sty 2014, 5:52

Podejrzewam, że to praca pompy paliwa. Nie zlokalizowałem tego dokładnie. Dźwięk dobiega z miejsca nóg pasażera z przodu. Występuje on po otwarciu drzwi przednich lewych lub prawych, przed uruchomieniem silnika lub po jego zgaszeniu.
były:
-Polonez Caro 1.6 GLE
-Renault Laguna II 1.9DCI
-Dodge Magnum 3.5

jest:
-Renault Laguna I phI 2.0
-Lancia Zeta 2.0T

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier

Post autor: Michor » 30 sty 2014, 11:47

No to tam raczej pompy paliwa chyba nie ma? :)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Tomciooooo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 24 sty 2014, 23:46
Lokalizacja: Szkocja

Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier

Post autor: Tomciooooo » 31 sty 2014, 12:45

Tą niby pompę załącza ten przekaźnik. Od czego on jest ?

http://pokazywarka.pl/j1m78z/

dźwięk dochodzi ewidentnie z okolic silnika ale nie mogę go zlokalizować.
zauważyłem też, że nie działa złącze diagnostyczne, światła wsteczne i wycieraczka tylna (bezpieczniki ok)
były:
-Polonez Caro 1.6 GLE
-Renault Laguna II 1.9DCI
-Dodge Magnum 3.5

jest:
-Renault Laguna I phI 2.0
-Lancia Zeta 2.0T

Awatar użytkownika
grodek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2019
Rejestracja: 03 mar 2010, 22:49
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Rybnik

Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier

Post autor: grodek » 31 sty 2014, 13:02

Lancia Zeta to bardzo fajne autko. Poza tematem podpowiem żebyś sobie zrobił porządek z elektryką , bo te kable i szkoty :roll: A piszę to bo swojej Delcie też miałem jakieś przeróbki poprzednich właścicieli. Najgorzej jest gdy Ci coś padnie a porządku elektrycznegoi brak.

Tomciooooo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 24 sty 2014, 23:46
Lokalizacja: Szkocja

Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier

Post autor: Tomciooooo » 01 lut 2014, 15:24

Dzisiaj dźwięk ustał, tylko słychać cykanie tego przekaźnika. Przestała również odpalać, więc myślę że to jednak pompa paliwa.
były:
-Polonez Caro 1.6 GLE
-Renault Laguna II 1.9DCI
-Dodge Magnum 3.5

jest:
-Renault Laguna I phI 2.0
-Lancia Zeta 2.0T

Tomciooooo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 24 sty 2014, 23:46
Lokalizacja: Szkocja

Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier

Post autor: Tomciooooo » 01 lut 2014, 18:45

Chciałem sprawdzić tą pompę paliwa tylko nie mogę jej znaleźć. Gdzie ona jest, jak się do niej dostać ? Zwykle w innych samochodach miałem dostęp od wewnątrz pod siedzeniem a tutaj nigdzie nie widzę.
były:
-Polonez Caro 1.6 GLE
-Renault Laguna II 1.9DCI
-Dodge Magnum 3.5

jest:
-Renault Laguna I phI 2.0
-Lancia Zeta 2.0T

Tomciooooo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 24 sty 2014, 23:46
Lokalizacja: Szkocja

Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier

Post autor: Tomciooooo » 02 lut 2014, 20:47

Problem rozwiązany. Przełamane/urwane przewody od immobilizera (kalkulatorek), przez to nie załączał pompy i nie odpalał. Co do przerywanej pracy tej pompy przy otwartych drzwiach, były zaśniedziałe styki (może nawet i było lekkie zwarcie) na przekaźniku pompy (foto wyżej).
były:
-Polonez Caro 1.6 GLE
-Renault Laguna II 1.9DCI
-Dodge Magnum 3.5

jest:
-Renault Laguna I phI 2.0
-Lancia Zeta 2.0T

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”