Fiat X1/9 - swap silnika z Fiata Cromy 2.0 Turbo

wojtx19
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:38
Imię: wojtek
Lokalizacja: Gdansk

Re: Fiat X1/9 - swap silnika z Fiata Cromy 2.0 Turbo

Post autor: wojtx19 » 21 lis 2013, 2:22

Zatem zobacze co da sie zrobic.

wojtx19
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:38
Imię: wojtek
Lokalizacja: Gdansk

Re: Fiat X1/9 - swap silnika z Fiata Cromy 2.0 Turbo

Post autor: wojtx19 » 22 lis 2013, 0:08

Poczynilem pewne kroki i zobaczymy co z tego wyjdzie.

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Fiat X1/9 - swap silnika z Fiata Cromy 2.0 Turbo

Post autor: marek_krupa » 07 sty 2014, 20:30

Posiadam żółtego IXA na żółtych blachach (foty na stronie Fiat Coupe) i proponuję uwzględnić wyjątkowość tego modelu i zjawisko szybkiej korozji. Uważam, że tylko egzemplarze oryginalne posiadają wysoką wartość. Powszechne zakładanie do tego nadwozia innego silnika niszczy tą zasadę. Może warto iść w inną stronę. Przerobić oryginalny silnik 1,5 , żeby kręcił 10tyś. obr /min. Zapewniam Cię, że konstruktor (Lampredi) wiedział co robi i do takiej zabawy silnik ten nadaje się idealnie głównie dzięki rewelacyjnemu stosunkowi S/D. Rozwiercasz głowicę, większe zawory, szybszy wałek, regulowane koło rozrządu,odchudzone koło zamachowe, zapłon od Ritmo , 2x2 gaźniki (lub motocyklowe) i najważniejsze wolny wydech 4w2w1. Takim zestawem, ale jeszcze na oryginalnym gaźniku na zlocie IXÓW w Kielcach (u Romka) robiłem najlepsze czasy. Muszę przyznać, że na zlocie była na mocno dłubanych wózkach zaprzyjaźniona ekipa z Niemiec, jak również kolega z Andrychowa z silnikiem 2l/8v. Na całe szczęście nie było żadnego turbo, wówczas już nie byłbym taki chojrak. Chociaż wielokrotnie startowałem w różnych imprezach i czasami w próbach sprawnościowych udało mi się zdobyć jakiś puchar. Ładując mega kasę i moc do tego nadwozia musisz całkowicie zmienić zawieszenie. Już przy tych ok 150 KM jest problem z trakcją, a na śliskiej jezdni to raczej tylko same bączki. Najlepiej zrobiony ten silnik ma gość z Opola w Fiacie 128, ale on posiada cały pakiet tuningowy z USA. Przypominam samochód ten z powodzeniem był sprzedawany w tam kraju

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Fiat X1/9 - swap silnika z Fiata Cromy 2.0 Turbo

Post autor: Lukasz_TG » 07 sty 2014, 23:09

marek_krupa pisze:Posiadam żółtego IXA na żółtych blachach (foty na stronie Fiat Coupe) i proponuję uwzględnić wyjątkowość tego modelu i zjawisko szybkiej korozji. Uważam, że tylko egzemplarze oryginalne posiadają wysoką wartość. Powszechne zakładanie do tego nadwozia innego silnika niszczy tą zasadę. Może warto iść w inną stronę. Przerobić oryginalny silnik 1,5 , żeby kręcił 10tyś. obr /min. Zapewniam Cię, że konstruktor (Lampredi) wiedział co robi i do takiej zabawy silnik ten nadaje się idealnie głównie dzięki rewelacyjnemu stosunkowi S/D. Rozwiercasz głowicę, większe zawory, szybszy wałek, regulowane koło rozrządu,odchudzone koło zamachowe, zapłon od Ritmo , 2x2 gaźniki (lub motocyklowe) i najważniejsze wolny wydech 4w2w1. Takim zestawem, ale jeszcze na oryginalnym gaźniku na zlocie IXÓW w Kielcach (u Romka) robiłem najlepsze czasy. Muszę przyznać, że na zlocie była na mocno dłubanych wózkach zaprzyjaźniona ekipa z Niemiec, jak również kolega z Andrychowa z silnikiem 2l/8v. Na całe szczęście nie było żadnego turbo, wówczas już nie byłbym taki chojrak. Chociaż wielokrotnie startowałem w różnych imprezach i czasami w próbach sprawnościowych udało mi się zdobyć jakiś puchar. Ładując mega kasę i moc do tego nadwozia musisz całkowicie zmienić zawieszenie. Już przy tych ok 150 KM jest problem z trakcją, a na śliskiej jezdni to raczej tylko same bączki. Najlepiej zrobiony ten silnik ma gość z Opola w Fiacie 128, ale on posiada cały pakiet tuningowy z USA. Przypominam samochód ten z powodzeniem był sprzedawany w tam kraju
Popieram w 100% miałem. Tym można było się już z powodzeniem zabić przy fabrycznych 75 km. Dokładnie najwięcej wart i najbardziej ceniony jest oryginał.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: Fiat X1/9 - swap silnika z Fiata Cromy 2.0 Turbo

Post autor: bryś » 26 sty 2014, 15:50

Witam
Robilem swojego x1/9 pare lat w koncu sprzedalem karoserie Rojkowi do Opola ,X troche mi bokiem wychodzi bo zdarzylo mi sie robic Prototipo na ktorym wyszlem jak przyslowiowy Zablocki na mydle, ale co tam.
-Wycinasz prawa podluznice i robisz od nowa .
-Wywalasz przegrode bagaznika by wlazl ci wtrysk .
-Jak chcesz mam cale prototipo (cale z laminatu nic metalowego z karoserii zewnetrznej nie zostaje)
Prototipo z Piaseczna musialem troche popsuc by wygladalo jak oryginal, bo moje formy sa lepsze jak oryginal.
Rojek tez buduje na moim x-sie z laminatu wyscigowke .
- Wisco drive z silnikiem z dedry turbo jest duzo lepsze nie kombinuj wsadz calosc z Dedry turbo i masz po problemie
z fiatem Croma nie kombinuj Dedra ma lepsza skrzynie , 20 koni wiecej + bez problemu robisz nawet 280 koni (weber Marelli ) a nie Bosch .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”