Fiat X1/9 - swap silnika z Fiata Cromy 2.0 Turbo
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 20 lis 2013, 20:38
- Imię: wojtek
- Lokalizacja: Gdansk
Re: Fiat X1/9 - swap silnika z Fiata Cromy 2.0 Turbo
Zatem zobacze co da sie zrobic.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 20 lis 2013, 20:38
- Imię: wojtek
- Lokalizacja: Gdansk
Re: Fiat X1/9 - swap silnika z Fiata Cromy 2.0 Turbo
Poczynilem pewne kroki i zobaczymy co z tego wyjdzie.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Fiat X1/9 - swap silnika z Fiata Cromy 2.0 Turbo
Posiadam żółtego IXA na żółtych blachach (foty na stronie Fiat Coupe) i proponuję uwzględnić wyjątkowość tego modelu i zjawisko szybkiej korozji. Uważam, że tylko egzemplarze oryginalne posiadają wysoką wartość. Powszechne zakładanie do tego nadwozia innego silnika niszczy tą zasadę. Może warto iść w inną stronę. Przerobić oryginalny silnik 1,5 , żeby kręcił 10tyś. obr /min. Zapewniam Cię, że konstruktor (Lampredi) wiedział co robi i do takiej zabawy silnik ten nadaje się idealnie głównie dzięki rewelacyjnemu stosunkowi S/D. Rozwiercasz głowicę, większe zawory, szybszy wałek, regulowane koło rozrządu,odchudzone koło zamachowe, zapłon od Ritmo , 2x2 gaźniki (lub motocyklowe) i najważniejsze wolny wydech 4w2w1. Takim zestawem, ale jeszcze na oryginalnym gaźniku na zlocie IXÓW w Kielcach (u Romka) robiłem najlepsze czasy. Muszę przyznać, że na zlocie była na mocno dłubanych wózkach zaprzyjaźniona ekipa z Niemiec, jak również kolega z Andrychowa z silnikiem 2l/8v. Na całe szczęście nie było żadnego turbo, wówczas już nie byłbym taki chojrak. Chociaż wielokrotnie startowałem w różnych imprezach i czasami w próbach sprawnościowych udało mi się zdobyć jakiś puchar. Ładując mega kasę i moc do tego nadwozia musisz całkowicie zmienić zawieszenie. Już przy tych ok 150 KM jest problem z trakcją, a na śliskiej jezdni to raczej tylko same bączki. Najlepiej zrobiony ten silnik ma gość z Opola w Fiacie 128, ale on posiada cały pakiet tuningowy z USA. Przypominam samochód ten z powodzeniem był sprzedawany w tam kraju
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Fiat X1/9 - swap silnika z Fiata Cromy 2.0 Turbo
Popieram w 100% miałem. Tym można było się już z powodzeniem zabić przy fabrycznych 75 km. Dokładnie najwięcej wart i najbardziej ceniony jest oryginał.marek_krupa pisze:Posiadam żółtego IXA na żółtych blachach (foty na stronie Fiat Coupe) i proponuję uwzględnić wyjątkowość tego modelu i zjawisko szybkiej korozji. Uważam, że tylko egzemplarze oryginalne posiadają wysoką wartość. Powszechne zakładanie do tego nadwozia innego silnika niszczy tą zasadę. Może warto iść w inną stronę. Przerobić oryginalny silnik 1,5 , żeby kręcił 10tyś. obr /min. Zapewniam Cię, że konstruktor (Lampredi) wiedział co robi i do takiej zabawy silnik ten nadaje się idealnie głównie dzięki rewelacyjnemu stosunkowi S/D. Rozwiercasz głowicę, większe zawory, szybszy wałek, regulowane koło rozrządu,odchudzone koło zamachowe, zapłon od Ritmo , 2x2 gaźniki (lub motocyklowe) i najważniejsze wolny wydech 4w2w1. Takim zestawem, ale jeszcze na oryginalnym gaźniku na zlocie IXÓW w Kielcach (u Romka) robiłem najlepsze czasy. Muszę przyznać, że na zlocie była na mocno dłubanych wózkach zaprzyjaźniona ekipa z Niemiec, jak również kolega z Andrychowa z silnikiem 2l/8v. Na całe szczęście nie było żadnego turbo, wówczas już nie byłbym taki chojrak. Chociaż wielokrotnie startowałem w różnych imprezach i czasami w próbach sprawnościowych udało mi się zdobyć jakiś puchar. Ładując mega kasę i moc do tego nadwozia musisz całkowicie zmienić zawieszenie. Już przy tych ok 150 KM jest problem z trakcją, a na śliskiej jezdni to raczej tylko same bączki. Najlepiej zrobiony ten silnik ma gość z Opola w Fiacie 128, ale on posiada cały pakiet tuningowy z USA. Przypominam samochód ten z powodzeniem był sprzedawany w tam kraju
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
Re: Fiat X1/9 - swap silnika z Fiata Cromy 2.0 Turbo
Witam
Robilem swojego x1/9 pare lat w koncu sprzedalem karoserie Rojkowi do Opola ,X troche mi bokiem wychodzi bo zdarzylo mi sie robic Prototipo na ktorym wyszlem jak przyslowiowy Zablocki na mydle, ale co tam.
-Wycinasz prawa podluznice i robisz od nowa .
-Wywalasz przegrode bagaznika by wlazl ci wtrysk .
-Jak chcesz mam cale prototipo (cale z laminatu nic metalowego z karoserii zewnetrznej nie zostaje)
Prototipo z Piaseczna musialem troche popsuc by wygladalo jak oryginal, bo moje formy sa lepsze jak oryginal.
Rojek tez buduje na moim x-sie z laminatu wyscigowke .
- Wisco drive z silnikiem z dedry turbo jest duzo lepsze nie kombinuj wsadz calosc z Dedry turbo i masz po problemie
z fiatem Croma nie kombinuj Dedra ma lepsza skrzynie , 20 koni wiecej + bez problemu robisz nawet 280 koni (weber Marelli ) a nie Bosch .
Robilem swojego x1/9 pare lat w koncu sprzedalem karoserie Rojkowi do Opola ,X troche mi bokiem wychodzi bo zdarzylo mi sie robic Prototipo na ktorym wyszlem jak przyslowiowy Zablocki na mydle, ale co tam.
-Wycinasz prawa podluznice i robisz od nowa .
-Wywalasz przegrode bagaznika by wlazl ci wtrysk .
-Jak chcesz mam cale prototipo (cale z laminatu nic metalowego z karoserii zewnetrznej nie zostaje)
Prototipo z Piaseczna musialem troche popsuc by wygladalo jak oryginal, bo moje formy sa lepsze jak oryginal.
Rojek tez buduje na moim x-sie z laminatu wyscigowke .
- Wisco drive z silnikiem z dedry turbo jest duzo lepsze nie kombinuj wsadz calosc z Dedry turbo i masz po problemie
z fiatem Croma nie kombinuj Dedra ma lepsza skrzynie , 20 koni wiecej + bez problemu robisz nawet 280 koni (weber Marelli ) a nie Bosch .