Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 gru 2018, 9:44

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 18 lis 2013, 20:33 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 18 lis 2013, 20:22
Posty: 5
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Witam wszystkich
Niedawno stałem się posiadaczem Flaminii. Kupiłem ją z problemem dotyczącym hamulców, które trzymały. Postanowiłem wymienić wszystkie uszczelki , master cylinder ,serwo+cylinder serwa i w zbiorniczku wyrównawczym na płyn hamulcowy.
Jednak po wymianie wszystkiego i zmontowaniu okazało się że hamulce trzymają jeszcze bardziej a mianowicie po naciśnięciu pedału hamulca i puszczeniu ciśnienie się nie zmniejsza i klocki cały czas trzymają, pomaga jedynie odkręcenie odpowietrznika na pompie hamulcowej, wtedy hamulce puszczają . Proszę o pomoc bo nie wiem już co z tym zrobić.


Na górę
PostDodany: 18 lis 2013, 22:11 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Posty: 4073
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Mamy w klubie tylko 3 Flaminie. Proponuję napisać do ich właścicieli, może pomogą.

:link:
:link:
:link:

_________________
'06 Triumph Sprint ST 1050 ABS
'11 Honda CB600F Hornet
...i służbowy '17 Renault Megane 130KM


Na górę
PostDodany: 19 lis 2013, 20:43 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Posty: 2711
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków
A czy zostały wymienione przewody hamulcowe?

_________________
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!

Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'


Na górę
PostDodany: 19 lis 2013, 22:48 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 18 lis 2013, 20:22
Posty: 5
Lokalizacja: Wypełnij to pole
jeśli mówisz o przewodach gumowych to tak zostały wstawione przewody wzmacniane metalową siatką. nie wiem czy to możliwe ale czy jak wymieniłem wszyskie uszczelki na tłoczkach w cylindrach to może te sprężyny co są pomiędzy tłoczkami nie mają siły cofnąc wszystkiego z powrotem. Pedał hamulca jest twardy więc myśle że master cylinder pracuje dobrze. Czy jak zdemontuje środek z pompy hamulcowej i rozciągne troche te sprężyny aby bardziej odbijały tłoczki czy da cos to, wkońcu mają 40 lat miały prawo się ścisnąć?
a i jeszcze jedno o co chodzi z tą pompką w zbiorniczku wyrównawczym i z tym filterkiem co jest zamocowany z boku pompy hamulcowej przy serwie. czy ktoś zna zasadę działania tego . posiadam książke instrukcji napraw ale nic tam nie widze o tym .
Czy to ustrojstwo przy pompie serwa działa(ta mała membrana z filterkiem) jak zawór zwrotny podciśnienia, bo nie moge zlokalizować nigdzie zaworu który regulował by prace serwa?


Na górę
PostDodany: 19 lis 2013, 23:22 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Posty: 1035
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków
Cześć.
Ja mogę opowiedzieć swoją historię, ale z Żukiem. Kiedyś (1998 r,) po wymianie serwa i pompy, hamulce działały podobnie jak w twojej Flaminii. Okazało się, że nie było luzu między serwem a popychczem pompy hamulcowej. Na popychaczu jest śruba do regulacji tegoż luzu i mechanik nie uwzględnił tego.
Po wkręceniu śruby i uzyskaniu przez to luzu między serwem a pompą, hamulce przestały blokować podczas jazdy. Opis dotyczy przypadku z Żukiem, dlatego proszę wszelakich zawodowych krytyków wszystkich wątków o powściągliwość.
Pozdrawiam i cieszę się (zazdroszczę troszkę), że mamy następna Lancię uratowaną dla potomnych.
:)

_________________
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:


Na górę
PostDodany: 19 lis 2013, 23:35 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 18 lis 2013, 20:22
Posty: 5
Lokalizacja: Wypełnij to pole
nie pamiętam aby tam była jakaś możliwość regulacji , wkrótce będe rozbierał jeszcze raz to serwo aby sprawdzić jeszcze raz wszystko , ale dzieki za podpowiedż każdy trop jest dobry , taki system jaki jest we flaminii daje sporo do myślenia


Na górę
PostDodany: 25 lis 2013, 15:47 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Posty: 456
Lokalizacja: Kielce
Jesteś pewny że wszystko poskładane we właściwy sposób? Po cofnięciu tłoczka nie ma ciśnienia bo otwiera się kanał do zbiornika płynu. Sprawdź czy nie jest przytkany otworek którym wpływa olej do pompy ze zbiorniczka płynu, albo jak napisał Zygmunt1 popychacz nie pozwala na powrót tłoczka do końca. Swoją drogą to jest nieźle pokomplikowany układ.


Załączniki:
42.jpg
42.jpg [ 54.95 KiB | Przejrzano 3387 razy ]
41.jpg
41.jpg [ 57.88 KiB | Przejrzano 3387 razy ]
40a.jpg
40a.jpg [ 59.96 KiB | Przejrzano 3387 razy ]

_________________
FFE (F**K Fuel Economy)
Thesis Emblema 3.0 V6
AR156SW TI -mała szara ropucha
Flavia Berlina 1,8
Honda CB750K
WSK Gnom
Na górę
PostDodany: 26 lis 2013, 8:39 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 18 lis 2013, 20:22
Posty: 5
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Dzięki Jacek za zdjęcia tylko we Flaminii wygląda to troche inaczej, ten zbiorniczek jest oddzielnie, płyn jest doprowadzany przez dwa wielkie przewody i raczej sie nie zapchały a w zbiorniczku jest pompka, zasada chyba ta sama.
Zygmunt masz racje , jest tam możliwość regulacji trzpienia lecz ja go nie dotykałem może następnym razem spróbuje jak mi nie zadziała system hamulcowy po wszystkim.
Zdjąłem wszystko jeszcze raz i z książką w ręku sprawdzałem każdy element wszystko poprawnie, rozciągnąłem trochę sprężyny między tłoczkami ręką,posmarowałem i teraz odpowietrzanie zostało. Później napisze więcej.


Na górę
PostDodany: 28 lis 2013, 18:59 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
Posty: 269
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań
Ja szukałbym problemu w obrębie pompy. Rozebrałbym, sprawdził pracę tłoków, nasmarował dokładnie świeżym płynem zmontował ostrożnie i sprawdził na stole jej działanie przed ponownym montażem.
Osobiście nad moimi hamulcami straciłem sporo czasu i nerwów. Ja dla odmiany nie mogłem odpowietrzyć układu za żadne skarby. Winowajcą okazał się aluminiowy trójnik przy pompie (beta tak jak i fulvia ma układ hamulcowy superduplex ze zdublowanymi obwodami hamulców przednich kół)

_________________
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB125K6 '76
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p


Na górę
PostDodany: 08 gru 2013, 23:08 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 18 lis 2013, 20:22
Posty: 5
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Problem rozwiązany. Przeczyściłem ścianki pompy hamulcowej gąbką do mycia naczyń (zielona część do szorowania) po tylu latach zrobił się matowy osad który zignorowałem na początku ponieważ był równomierny wszędzie i myślałem że tak powinno wyglądać lecz się myliłem, rozciągnąłem sprężynę między tłoczkami ręką ponieważ była jakby ściśnięta (wiek robi swoje),nasmarowałem wszystko smarem silikonowym do hamulców i pompa zaczęła pracować wzorowo. Odpowietrzanie tego układu spędza sen z powiek ale się udało. Pompka w zbiorniku płynu pomaga bardzo więc warto wymienić uszczelki w zbiorniczku także. Wymieniłem również odpowietrznik w trójniku na skrzyni biegów, którym dostawało się powietrze do układu , był jakiś mniejszy i na gwincie był wyraźny luz przy wkręcaniu przez co nie mogłem go dokręcić i zasysał powietrze. Dwie pompy hamulcowe podwajają problemy lecz myślę że było warto.
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc


Na górę
PostDodany: 09 gru 2013, 0:11 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Posty: 1035
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków
Cieszę się, że się udało i gratuluję wytrwałości w dążeniu do sukcesu.
:)

_________________
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl