Beta - jak powinien zachowywać się amortyzator?

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Beta - jak powinien zachowywać się amortyzator?

Post autor: KrissEB » 22 maja 2014, 22:15

Mam takie pytanie do Was koleżanki i koledzy:)

Rozebrałem dzisiaj Mcphersona z Bety i zastanawiam się czy amortyzator jest sprawny?

Otóż "tłok" chodzi ciężko ale raczej nie dlatego że jest czymś zablokowany tylko, że jest jeszcze sprawny - wg mnie:)
Jak go wepchnę z dużą siłą do samego dołu to się nie rusza i trzeba użyć dużo siły żeby go wyciągnąć. Tak więc ogólnie wygląda jakby trzymał.

I teraz się zastanawiam jaki jest stan pożądany? Jak kupowałem nowe amortyzatory to różnie się zachowywały.
Jedne po wyciągnięciu na maxa same wracały do dołu a inne same się wysuwały do góry.
Niestety jeszcze nie zdążyłem ustalić czy w Becie są gazowe czy olejowe. Ale może koledzy od Bet pomogą to ustalić.
Wiem tylko że to wkłady a nie pełne amortyzatory.




Ad.
Otóż na jednym z forów internetowych kolega Gryzli napisał:

"...jesli gazowy to po pierwsze, po zdemontowaniu powinien byc wysuniety i wcisnac go powinno byc dosc trudno, a w niektorych typach wrecz niemozliwe...
...jesli olejowy, to powinien ciezko sie wsuwac i wysuwac w obie strony z takim samym oporem...
jakakolwiek zmiana oporu podczas wciskania znaczy ze przeszedl juz jego czas..."


W sumie po przeszukaniu zasobów internetu okazało się że chyba gosć ma rację ale liczę jeszcze na wasze uwagi:)
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Beta - jak powinien zachowywać się amortyzator?

Post autor: Wilkin » 23 maja 2014, 11:33

Ma rację.
A Ty masz olejowy ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Beta - jak powinien zachowywać się amortyzator?

Post autor: KrissEB » 23 maja 2014, 21:40

Czyli mam rozumieć że jest sprawny:)? a skoro to prawa strona to lewy powinien być w lepszym stanie, przy założeniu, że były wymienione w parze:)
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Beta - jak powinien zachowywać się amortyzator?

Post autor: Wilkin » 23 maja 2014, 23:33

Jeśli nie jeździł w Anglii to tak ;)
A co do tego parowania - to mam mieszane uczucia.
Z jednej strony pary etc.
A z drugiej ... skoro są montowane parami (czyt. takie same) to czemu nie wylewają w tym samym momencie ? ;)
ot zagwozdka ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Beta - jak powinien zachowywać się amortyzator?

Post autor: KrissEB » 24 maja 2014, 12:22

Co do par to fakt - niektórzy uważają że to ściema producencka żeby więcej sztuk schodziło - ale wiadomo również że to temat rzeka:)))

Poza tym dużą robotę robią sprężyny bo ja w Kappie dopóki nie zobaczyłem że mi się leje amortyzator to na trzepakach (nie tylko podczas przeglądu) wychodziło ok 80 % lewa i prawa.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”