Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 13 lis 2018, 22:19

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 09 lut 2018, 13:31 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Posty: 663
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
W swojej Becie mam dwa przekaźniki, które były wpięte w wiązkę przewodów.

Wyglądają tak:
Załącznik:
prze2.jpg
prze2.jpg [ 4.74 KiB | Przejrzano 1727 razy ]
Załącznik:
prze1.jpg
prze1.jpg [ 33.65 KiB | Przejrzano 1727 razy ]
Z tego co udało mi się dowiedzieć odpowiadają m.in. za oświetlenie itp.
Domyślam się, że nie są oryginalne skoro są z Elmotu. Czy ktoś dysponuje zdjęciami oryginałów. Ewentualnie numerami?

I jeszcze jedno pytanie do elektryków:)
Ten przekaźnik, który mam ma oznaczenie T5170 ale domyślam się, że to oznaczenie wew. "Elmotu". Najważniejsza jest ilość i rodzaj pinów. U mnie są 30/51, 85, 86 i 87. Najwięcej problemu stwarza mi ta wartość 30/51. Czy jest jakiś inny sposób na szukanie takiego rodzaju przekaźnika? Jakieś słowo klucz?

Może, któryś z nowoczesnych przekaźników Lancii ma taki rozkład?

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu


Na górę
PostDodany: 09 lut 2018, 16:51 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 2794
Lokalizacja: powiat Bełchatów
KrissEB pisze:
09 lut 2018, 13:31
Może, któryś z nowoczesnych przekaźników Lancii ma taki rozkład?
Rozkład pinów pod względem mechanicznym czy elektrycznym? Elektrycznie to każdy pierwszy lepszy bez problemu (np. elmot typ 541 i masa zamienników) a mechanicznie to chyba nie da rady nic współczesnego znaleźć...

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 09 lut 2018, 17:00 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Posty: 596
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Podejrzewam, że oryginalnych w ogóle nie było, tak przynajmniej jest w mojej Montecarlo. Przekaźniki były montowane przez późniejszych właścicieli o co trudno mieć do nich pretensję.

Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka


_________________
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest


Na górę
PostDodany: 09 lut 2018, 21:11 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Posty: 663
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
volf pisze:
09 lut 2018, 16:51
Rozkład pinów pod względem mechanicznym czy elektrycznym? Elektrycznie to każdy pierwszy lepszy bez problemu (np. elmot typ 541 i masa zamienników) a mechanicznie to chyba nie da rady nic współczesnego znaleźć...
Pod względem elektrycznym. Chodzi o te wartość 30/51. Nawet na tym, którego numer
mi podałeś jest sama wartość 30. Możesz mi ewentualnie pomóc lepiej zrozumieć przekaźniki i wyjaśnić o co chodzi w tych wartościach i w tym przypadku samym działaniu przekaźnika?
miwis pisze:
Podejrzewam, że oryginalnych w ogóle nie było, tak przynajmniej jest w mojej Montecarlo. Przekaźniki były montowane przez późniejszych właścicieli o co trudno mieć do nich pretensję.
Tak też było i u mnie. Nie oszukuje się że uda mi się zamontować oryginały ale przy każdej zmianie i modyfikacji jest szansa, że ktoś mocno namieszał. U siebie miałem cewkę z Opla Corsy. Co prawda podobno działała ale jednak wolałbym być bliżej oryginału a przede wszystkim zyskać świadomość czemu taki przekaźnik a nie inny:)

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu


Na górę
PostDodany: 09 lut 2018, 21:34 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Posty: 999
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków
Po pierwsze to gdzie te przekaźniki znalazłeś w aucie ?
Ja mam kpl przekaźników umocowanych ori na przegrodzie silnika za gaźnikiem.
Jest też koło kolumny kierowniczej.

_________________
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:


Na górę
PostDodany: 10 lut 2018, 14:13 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Posty: 8456
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz
Obrazek

Po prostu po podaniu napięcia na punkty 85 i 86 czyli na cewkę przekaźnik zwiera ze sobą punkty 30 i 87.

_________________
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE ;)
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)


Na górę
PostDodany: 10 lut 2018, 17:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Posty: 596
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Paradoksalnie jeśli tak szukasz oryginału to twoje przekaźniki z Elmotu mogą być bardzo blisko jego. W latach siedemdziesiątych wraz z produkcją Fiatów 125p i 126p w Elmocie zaczęto produkować szereg produktów na licencji Fiat/Magneti Marelli. Nie wiem dokładnie jak u ciebie, ale u siebie znajduję sporo przełączników, przycisków takich samych jak w borewiczu, dużym i małym Fiacie.

Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka


_________________
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest


Na górę
PostDodany: 10 lut 2018, 21:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Posty: 663
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
zygmunt1 pisze:
09 lut 2018, 21:34
Po pierwsze to gdzie te przekaźniki znalazłeś w aucie ?
Ja mam kpl przekaźników umocowanych ori na przegrodzie silnika za gaźnikiem.
Jest też koło kolumny kierowniczej.
Wszystkie wiązki już mam w pudełkach ale ta o której piszę była pierwotnie w komorze silnika i jest spięta (okrągłe złącza kilku pinowe) przy kielichu amortyzatora.
stabraf pisze:
Obrazek

Po prostu po podaniu napięcia na punkty 85 i 86 czyli na cewkę przekaźnik zwiera ze sobą punkty 30 i 87.
Ok. A kwestia 30/51? W "nowszych" cewkach stosowane jest tylko oznaczenie 30 bez 51. Czy to ma znaczenie?
miwis pisze:
Paradoksalnie jeśli tak szukasz oryginału to twoje przekaźniki z Elmotu mogą być bardzo blisko jego. W latach siedemdziesiątych wraz z produkcją Fiatów 125p i 126p w Elmocie zaczęto produkować szereg produktów na licencji Fiat/Magneti Marelli. Nie wiem dokładnie jak u ciebie, ale u siebie znajduję sporo przełączników, przycisków takich samych jak w borewiczu, dużym i małym Fiacie.

Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka
Jest to bardzo prawdopodobne i chyba skończy się na nowych Elmotach w takim samym pudełku jak na zdjęciu.

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu


Na górę
PostDodany: 10 lut 2018, 21:53 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Posty: 999
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków
W moim aucie okrągłe złącze jest po lewej pod serwem.
Jutro jestem w pracy od 8. Zadzwoń.
:)

_________________
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:


Na górę
PostDodany: 10 lut 2018, 22:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 2794
Lokalizacja: powiat Bełchatów
KrissEB pisze:
10 lut 2018, 21:19

Ok. A kwestia 30/51? W "nowszych" cewkach stosowane jest tylko oznaczenie 30 bez 51. Czy to ma znaczenie?
Bez znaczenia, ogólnie jest to plus zasilania, najczęściej prosto z akumulatora (oczywiście bezpiecznik po drodze wskazany).

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 11 lut 2018, 22:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Posty: 663
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Dzisiaj w "Sam naprawiam" Haynesa do Lancii Bety znalazłem zdjęcie instalacji pod kolumną kierownicza i taki o to przekaźnik.
Załącznik:
przekażnik1.png
przekażnik1.png [ 483.44 KiB | Przejrzano 1542 razy ]
Coś mi się wydaje że to Magneti Marelli a Elmot potem w ramach licencji na fiata zaczął robić też takie bliźniacze przekażniki.

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu


Na górę
PostDodany: 21 kwie 2018, 13:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
Posty: 266
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań
30, 51 itp to znormalizowane (DIN) oznaczenia zaciskow w instalacjach samochodowych

https://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552

wspomniane przez Ciebie zaciski sa podlaczone bezposrednio pod +12V, w przeciwienstwie do 15, ktory jest zasilany po przekreceniu zaplonu.
Przekaznik elmotu, ktory pokazujesz to jakas wczesna wersja, zapewne pochodzi z PF125p z lat 70/80.

Zadaniem przekaznikow jest zalaczanie duzego pradu (np. reflektorow drogowych) za pomoca niewielkiego pradu podawanego przez przelacznik (swiatel) W przeciwnym razie przelacznik poszedlby z dymem. przekazniki zwykle maja cztery zaciski -dwa zasilajace cewke i dwa zwierne uruchamiane przez wspomniana cewke a zalaczajace jakis obwod - np. swiatla drogowe, wentylator itp.

_________________
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB125K6 '76
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p


Na górę
PostDodany: 21 kwie 2018, 13:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
Posty: 266
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań
Elmot rzeczywiscie produkowal na licencji Marelli. Zreszta nie tylko on. Zelmot i inni tez :)

_________________
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB125K6 '76
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl