Beta 2.0 i.e. 122KM - kopułka i palec aparatu zapłonowego

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Beta 2.0 i.e. 122KM - kopułka i palec aparatu zapłonowego

Post autor: KrissEB » 18 lip 2016, 11:11

Zwracam się z prośbą do posiadaczy, czy ktoś może mnie naprowadzić na nr kopułki i palca albo konkretną część. Mam aparat zapłonowy na jednym z wałków rozrządu a nie w bloku silnika. Stara kopułka ma gniazda skierowane w bok a nie na wprost. Szukając po katalogach okazuje się że Włosi namieszali trochę w numerach i już sam nie wiem co kupić.
chodzi o wersję silnika 122 konną na wielopunktowym wtrysku.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
lukasdeopalenica
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 298
Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - kopułka i palec aparatu zapłonoweg

Post autor: lukasdeopalenica » 20 lip 2016, 8:38

Lancia montowała układy zapłonowe od dwóch dostawców: Bosch i Magneti Marelli. O ile dobrze wiem, to w modelach z wtryskiem i VX stosowano te drugie, niestety mniej popularne. Ja sprowadzałem części z UK.
rozdzielacz nr: 9936023
tutaj masz ich wygląd:
http://353652584127257704.weebly.com/st ... ition.html

mając aparat w rękach warto wymienić uszczelniacz i oring - inaczej masz duże szance na wycieki oleju.
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - kopułka i palec aparatu zapłonoweg

Post autor: KrissEB » 20 lip 2016, 10:38

Żeby na BB sprawdzić nie pomyślałem ale wydaje mi się że już w Polsce znalazłem.
Palec dzięki twojemu numerowi, a kopułkę po wyglądzie.
Jak jeszcze dokładniej ud mi się zbadać temat to napisze w tym poście.
Dzięki Łukasz
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
lukasdeopalenica
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 298
Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - kopułka i palec aparatu zapłonoweg

Post autor: lukasdeopalenica » 20 lip 2016, 11:52

przy zamawianiu kopulki zwroc uwage na sposob mocowania, bo sa dwa typy: na wkrety i na sprezyny. U nas sa te drugie.
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p

seraf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 303
Rejestracja: 02 maja 2016, 18:44
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Warszawa

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - kopułka i palec aparatu zapłonoweg

Post autor: seraf » 31 lip 2016, 9:44

A to nie będzie ta sama kopułka i palec jak w Fiat Argenta 2.0 i.e. 122 KM?
Bo w moich wszystkich Argentach kopułka jest przykręcana.
"Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć" - Walter Rohrl.

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - kopułka i palec aparatu zapłonoweg

Post autor: rob_76 » 31 lip 2016, 23:47

Wszystko zależy od producenta aparatu zapłonowego - Bosch, czy Magneti Marelli... W Bosch'u są sprężynki/blaszki, a w MM śrubki - ale dotyczy to aparatów mocowanych w bloku silnika. Czy podobna zależność występuje w tych z napędem od wałków rozrządu - nie mam pewności...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
lukasdeopalenica
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 298
Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - kopułka i palec aparatu zapłonoweg

Post autor: lukasdeopalenica » 01 sie 2016, 8:25

W betach (przynajmniej tych z tryskiem i VX) z uwagi na umieszczenie silnika aparat zapłonowy znajduje się na przedłużeniu wałka rozrządu wydechu. O ile wiem stosowane w tych modelach były głównie aparaty MM, wszystkie z mocowaniem na sprężynki. W argentach i późnych 131 mocowane były na śrubki choć kształtem były identyczne, z wyprowadzeniem przewodów na bok.
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: miwis » 21 sie 2016, 8:06

Chciałbym się zapytać czy orientowaliście się czy części do aparatów zapłonowych są dostepne u nas w kraju. W moim przypadku (Montecarlo S2) jest aparat zapłonowy Magneti Marelli z kopułą na wkręty z wyprowadzeniem przewodów w bok. Mechanik pisze do mnie (jestem teraz w morzu), że jest problem z przewodem doprowadzający prąd do palca, który sparciał że starości. Że zdjęć wynika , że jest to przewód Pick up Hall Coil jak mawiają Anglicy. Czy mógłbym podesłać namiary na jakiś adres w kraju?

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - kopułka i palec aparatu zapłonoweg

Post autor: rob_76 » 22 sie 2016, 3:36

Michale - takie kable rozgarnięty mechanik zorganizuje, bo można je dostać na metry i zarobić odp. końcówki. Ale nie powiem Ci gdzie dokładnie, bo moje kable ogarniały mechaniory z Wa-wy...
A jeśli się nie uda, to szukaj na e-bay-u... Lub BetaBoyz.uk. Nie jest to aż takie drogie...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: miwis » 22 sie 2016, 7:34

Właśnie widzę takie przewody w UK w The Monte Hospital i w linku od Łukasza. Cena od 43 do 34 funciak?w. Jak na razie mechanik coś tam przydrutował i zapłon działa, ale będę to chciał zrobić porządnie , więc chyba dołączę ten przewód do większej dostawy części z Anglii po moim powrocie .

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

Awatar użytkownika
lukasdeopalenica
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 298
Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - kopułka i palec aparatu zapłonoweg

Post autor: lukasdeopalenica » 22 sie 2016, 8:43

Przewód o którym piszesz to nie przewód doprowadzający napięcie ale wysyłający impulsy do przerywacza elektronicznego (modułu zapłonowego) PRzewód jest ekranowany, to tak jak wspomniałeś tzw. magnetic pick-up.
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - kopułka i palec aparatu zapłonoweg

Post autor: rob_76 » 23 sie 2016, 2:17

A kiedy wracasz Michale? Może byś dał radę na Forza Italia zajechać? Tylko musiałbyś się już rejestrować - jeśli na rajd się byś chciał załapać...
A może i Ty Łukaszu byś "zaglądnął"... :) ?
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - kopułka i palec aparatu zapłonoweg

Post autor: rob_76 » 23 sie 2016, 2:17

A kiedy wracasz Michale? Może byś dał radę na Forza Italia zajechać? Tylko musiałbyś się już rejestrować - jeśli na rajd się byś chciał załapać...
A może i Ty Łukaszu byś "zaglądnął"... :) ?
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: miwis » 23 sie 2016, 7:24

Spoźnię się o parę dni , szkoda bo w sumie fajnie było 2 lata temu w Rozalinie . Do kiedy będziesz Robert w Polsce, bo może zrobimy sobie lokalnego spota klasyków .Obiecują ,że zdążą dokończyć i zarejestrować samochód do mojego powrotu.

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

Awatar użytkownika
lukasdeopalenica
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 298
Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - kopułka i palec aparatu zapłonoweg

Post autor: lukasdeopalenica » 23 sie 2016, 8:23

rob_76 pisze:A może i Ty Łukaszu byś "zaglądnął"... :) ?
Nie wykluczam nie potwierdzam. Na pewno biorę pod uwagę :)
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”