Strona 1 z 1

Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ

: 09 lut 2018, 13:31
autor: KrissEB
W swojej Becie mam dwa przekaźniki, które były wpięte w wiązkę przewodów.

Wyglądają tak:
prze2.jpg
prze1.jpg
Z tego co udało mi się dowiedzieć odpowiadają m.in. za oświetlenie itp.
Domyślam się, że nie są oryginalne skoro są z Elmotu. Czy ktoś dysponuje zdjęciami oryginałów. Ewentualnie numerami?

I jeszcze jedno pytanie do elektryków:)
Ten przekaźnik, który mam ma oznaczenie T5170 ale domyślam się, że to oznaczenie wew. "Elmotu". Najważniejsza jest ilość i rodzaj pinów. U mnie są 30/51, 85, 86 i 87. Najwięcej problemu stwarza mi ta wartość 30/51. Czy jest jakiś inny sposób na szukanie takiego rodzaju przekaźnika? Jakieś słowo klucz?

Może, któryś z nowoczesnych przekaźników Lancii ma taki rozkład?

Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ

: 09 lut 2018, 16:51
autor: volf
KrissEB pisze: 09 lut 2018, 13:31 Może, któryś z nowoczesnych przekaźników Lancii ma taki rozkład?
Rozkład pinów pod względem mechanicznym czy elektrycznym? Elektrycznie to każdy pierwszy lepszy bez problemu (np. elmot typ 541 i masa zamienników) a mechanicznie to chyba nie da rady nic współczesnego znaleźć...

Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ

: 09 lut 2018, 17:00
autor: miwis
Podejrzewam, że oryginalnych w ogóle nie było, tak przynajmniej jest w mojej Montecarlo. Przekaźniki były montowane przez późniejszych właścicieli o co trudno mieć do nich pretensję.

Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka


Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ

: 09 lut 2018, 21:11
autor: KrissEB
volf pisze: 09 lut 2018, 16:51 Rozkład pinów pod względem mechanicznym czy elektrycznym? Elektrycznie to każdy pierwszy lepszy bez problemu (np. elmot typ 541 i masa zamienników) a mechanicznie to chyba nie da rady nic współczesnego znaleźć...
Pod względem elektrycznym. Chodzi o te wartość 30/51. Nawet na tym, którego numer
mi podałeś jest sama wartość 30. Możesz mi ewentualnie pomóc lepiej zrozumieć przekaźniki i wyjaśnić o co chodzi w tych wartościach i w tym przypadku samym działaniu przekaźnika?
miwis pisze: Podejrzewam, że oryginalnych w ogóle nie było, tak przynajmniej jest w mojej Montecarlo. Przekaźniki były montowane przez późniejszych właścicieli o co trudno mieć do nich pretensję.
Tak też było i u mnie. Nie oszukuje się że uda mi się zamontować oryginały ale przy każdej zmianie i modyfikacji jest szansa, że ktoś mocno namieszał. U siebie miałem cewkę z Opla Corsy. Co prawda podobno działała ale jednak wolałbym być bliżej oryginału a przede wszystkim zyskać świadomość czemu taki przekaźnik a nie inny:)

Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ

: 09 lut 2018, 21:34
autor: zygmunt1
Po pierwsze to gdzie te przekaźniki znalazłeś w aucie ?
Ja mam kpl przekaźników umocowanych ori na przegrodzie silnika za gaźnikiem.
Jest też koło kolumny kierowniczej.

Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ

: 10 lut 2018, 14:13
autor: stabraf
Obrazek

Po prostu po podaniu napięcia na punkty 85 i 86 czyli na cewkę przekaźnik zwiera ze sobą punkty 30 i 87.

Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ

: 10 lut 2018, 17:04
autor: miwis
Paradoksalnie jeśli tak szukasz oryginału to twoje przekaźniki z Elmotu mogą być bardzo blisko jego. W latach siedemdziesiątych wraz z produkcją Fiatów 125p i 126p w Elmocie zaczęto produkować szereg produktów na licencji Fiat/Magneti Marelli. Nie wiem dokładnie jak u ciebie, ale u siebie znajduję sporo przełączników, przycisków takich samych jak w borewiczu, dużym i małym Fiacie.

Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka


Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ

: 10 lut 2018, 21:19
autor: KrissEB
zygmunt1 pisze: 09 lut 2018, 21:34 Po pierwsze to gdzie te przekaźniki znalazłeś w aucie ?
Ja mam kpl przekaźników umocowanych ori na przegrodzie silnika za gaźnikiem.
Jest też koło kolumny kierowniczej.
Wszystkie wiązki już mam w pudełkach ale ta o której piszę była pierwotnie w komorze silnika i jest spięta (okrągłe złącza kilku pinowe) przy kielichu amortyzatora.
stabraf pisze: Obrazek

Po prostu po podaniu napięcia na punkty 85 i 86 czyli na cewkę przekaźnik zwiera ze sobą punkty 30 i 87.
Ok. A kwestia 30/51? W "nowszych" cewkach stosowane jest tylko oznaczenie 30 bez 51. Czy to ma znaczenie?
miwis pisze: Paradoksalnie jeśli tak szukasz oryginału to twoje przekaźniki z Elmotu mogą być bardzo blisko jego. W latach siedemdziesiątych wraz z produkcją Fiatów 125p i 126p w Elmocie zaczęto produkować szereg produktów na licencji Fiat/Magneti Marelli. Nie wiem dokładnie jak u ciebie, ale u siebie znajduję sporo przełączników, przycisków takich samych jak w borewiczu, dużym i małym Fiacie.

Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka
Jest to bardzo prawdopodobne i chyba skończy się na nowych Elmotach w takim samym pudełku jak na zdjęciu.

Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ

: 10 lut 2018, 21:53
autor: zygmunt1
W moim aucie okrągłe złącze jest po lewej pod serwem.
Jutro jestem w pracy od 8. Zadzwoń.
:)

Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ

: 10 lut 2018, 22:19
autor: volf
KrissEB pisze: 10 lut 2018, 21:19
Ok. A kwestia 30/51? W "nowszych" cewkach stosowane jest tylko oznaczenie 30 bez 51. Czy to ma znaczenie?
Bez znaczenia, ogólnie jest to plus zasilania, najczęściej prosto z akumulatora (oczywiście bezpiecznik po drodze wskazany).

Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ

: 11 lut 2018, 22:08
autor: KrissEB
Dzisiaj w "Sam naprawiam" Haynesa do Lancii Bety znalazłem zdjęcie instalacji pod kolumną kierownicza i taki o to przekaźnik.
przekażnik1.png
Coś mi się wydaje że to Magneti Marelli a Elmot potem w ramach licencji na fiata zaczął robić też takie bliźniacze przekażniki.

Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ

: 21 kwie 2018, 13:34
autor: lukasdeopalenica
30, 51 itp to znormalizowane (DIN) oznaczenia zaciskow w instalacjach samochodowych

https://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552

wspomniane przez Ciebie zaciski sa podlaczone bezposrednio pod +12V, w przeciwienstwie do 15, ktory jest zasilany po przekreceniu zaplonu.
Przekaznik elmotu, ktory pokazujesz to jakas wczesna wersja, zapewne pochodzi z PF125p z lat 70/80.

Zadaniem przekaznikow jest zalaczanie duzego pradu (np. reflektorow drogowych) za pomoca niewielkiego pradu podawanego przez przelacznik (swiatel) W przeciwnym razie przelacznik poszedlby z dymem. przekazniki zwykle maja cztery zaciski -dwa zasilajace cewke i dwa zwierne uruchamiane przez wspomniana cewke a zalaczajace jakis obwod - np. swiatla drogowe, wentylator itp.

Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ

: 21 kwie 2018, 13:37
autor: lukasdeopalenica
Elmot rzeczywiscie produkowal na licencji Marelli. Zreszta nie tylko on. Zelmot i inni tez :)