Strona 1 z 1

Układ wspomagania kierownicy - kilka pytań

: 08 mar 2018, 7:15
autor: KrissEB
Mam w swoim aucie układ wspomagania kierownicy (maglownicę firmy ZF razem z pompą wspomagania ZF oraz zbiorniczkiem wyrównawczym)
20180125_101840_Burst05.png
20180228_203207.png
20180305_181345.png
20180305_181338.png
20180305_181408.png
20180305_181450.png
I jak zwykle mam kilka pytań:)
- czy da się zregenerować pompę wspomagania?
- w zbiorniczku jest filtr (dosyć sztywny i szorstki) czy jest wymienialny? Jeśli nie a tak zakładam to czy trzeba o niego jakoś dbać, przepłukać?
- jaki rodzaj płynu stosujecie Dextron 2 czy 3 czy jeszcze coś innego?

Re: Układ wspomagania kierownicy - kilka pytań

: 08 mar 2018, 10:28
autor: volf
A z jakiego powodu chcesz ją regenerować-przecieki, hałas czy brak ciśnienia?
Tak czy owak pewnie się da ale jeśli to nie jest to jakieś auto wyjątkowe to taniej kupić używkę i to niekoniecznie z tego modelu, do Kappy np. pasują pompy z wielu fiatów... a jak ogarniesz mocowania/napęd i dopasujesz przyłącza to można założyć cokolwiek byle ciśnienie i medium robocze było takie samo.

Filtr pewnie da się umyć a potem osuszyć/przedmuchać.

Tutaj to już chyba nie ma co cudować-najlepiej jak instrukcja zaleca, chociaż akurat 2 na 3 można zmieniać, gorzej w druga stronę.

Re: Układ wspomagania kierownicy - kilka pytań

: 08 mar 2018, 10:33
autor: zygmunt1
Masz na Alle...
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-767 ... 36223.html
O olejach, to tak jak zalecają na tamte czasy.
:)

Re: Układ wspomagania kierownicy - kilka pytań

: 08 mar 2018, 13:45
autor: KrissEB
volf pisze: 08 mar 2018, 10:28 A z jakiego powodu chcesz ją regenerować-przecieki, hałas czy brak ciśnienia?
Tak czy owak pewnie się da ale jeśli to nie jest to jakieś auto wyjątkowe to taniej kupić używkę i to niekoniecznie z tego modelu, do Kappy np. pasują pompy z wielu fiatów... a jak ogarniesz mocowania/napęd i dopasujesz przyłącza to można założyć cokolwiek byle ciśnienie i medium robocze było takie samo.

Filtr pewnie da się umyć a potem osuszyć/przedmuchać.

Tutaj to już chyba nie ma co cudować-najlepiej jak instrukcja zaleca, chociaż akurat 2 na 3 można zmieniać, gorzej w druga stronę.
Mam podejrzenia z informacji poprzedniego właściciela że nie jest w najlepszym stanie.
Chodzi mi o regenerację bo jeśli się da to wolę mieć oryginał i sprawny.
zygmunt1 pisze: Masz na Alle...
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-767 ... 36223.html
O olejach, to tak jak zalecają na tamte czasy.
:)
No niestety ta pompa ma inne ciśnienie niż moja (wyższe) i wydaje mi się że kształtem trochę odbiega od mojej.

Re: Układ wspomagania kierownicy - kilka pytań

: 21 kwie 2018, 14:04
autor: lukasdeopalenica
pompy zwykle sa najtrwalszym ogniwem ukladu. Slabiej z przekladnia. Je sie regeneruje.
W moim przypadku jedno i drugie bylo sprawne. Wymiany wymagaly gumowe oslony. Ale to bolaczka wszystkich bet z uwagi na bliskosc kolektor wydechowego, ktory "grilluje" oslony.
Dexron II jest odpowiedni.