Układ wspomagania kierownicy - kilka pytań

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Układ wspomagania kierownicy - kilka pytań

Post autor: KrissEB » 08 mar 2018, 7:15

Mam w swoim aucie układ wspomagania kierownicy (maglownicę firmy ZF razem z pompą wspomagania ZF oraz zbiorniczkiem wyrównawczym)
20180125_101840_Burst05.png
20180228_203207.png
20180305_181345.png
20180305_181338.png
20180305_181408.png
20180305_181450.png
I jak zwykle mam kilka pytań:)
- czy da się zregenerować pompę wspomagania?
- w zbiorniczku jest filtr (dosyć sztywny i szorstki) czy jest wymienialny? Jeśli nie a tak zakładam to czy trzeba o niego jakoś dbać, przepłukać?
- jaki rodzaj płynu stosujecie Dextron 2 czy 3 czy jeszcze coś innego?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Układ wspomagania kierownicy - kilka pytań

Post autor: volf » 08 mar 2018, 10:28

A z jakiego powodu chcesz ją regenerować-przecieki, hałas czy brak ciśnienia?
Tak czy owak pewnie się da ale jeśli to nie jest to jakieś auto wyjątkowe to taniej kupić używkę i to niekoniecznie z tego modelu, do Kappy np. pasują pompy z wielu fiatów... a jak ogarniesz mocowania/napęd i dopasujesz przyłącza to można założyć cokolwiek byle ciśnienie i medium robocze było takie samo.

Filtr pewnie da się umyć a potem osuszyć/przedmuchać.

Tutaj to już chyba nie ma co cudować-najlepiej jak instrukcja zaleca, chociaż akurat 2 na 3 można zmieniać, gorzej w druga stronę.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
zygmunt1
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1117
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Układ wspomagania kierownicy - kilka pytań

Post autor: zygmunt1 » 08 mar 2018, 10:33

Masz na Alle...
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-767 ... 36223.html
O olejach, to tak jak zalecają na tamte czasy.
:)
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Układ wspomagania kierownicy - kilka pytań

Post autor: KrissEB » 08 mar 2018, 13:45

volf pisze: 08 mar 2018, 10:28 A z jakiego powodu chcesz ją regenerować-przecieki, hałas czy brak ciśnienia?
Tak czy owak pewnie się da ale jeśli to nie jest to jakieś auto wyjątkowe to taniej kupić używkę i to niekoniecznie z tego modelu, do Kappy np. pasują pompy z wielu fiatów... a jak ogarniesz mocowania/napęd i dopasujesz przyłącza to można założyć cokolwiek byle ciśnienie i medium robocze było takie samo.

Filtr pewnie da się umyć a potem osuszyć/przedmuchać.

Tutaj to już chyba nie ma co cudować-najlepiej jak instrukcja zaleca, chociaż akurat 2 na 3 można zmieniać, gorzej w druga stronę.
Mam podejrzenia z informacji poprzedniego właściciela że nie jest w najlepszym stanie.
Chodzi mi o regenerację bo jeśli się da to wolę mieć oryginał i sprawny.
zygmunt1 pisze: Masz na Alle...
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-767 ... 36223.html
O olejach, to tak jak zalecają na tamte czasy.
:)
No niestety ta pompa ma inne ciśnienie niż moja (wyższe) i wydaje mi się że kształtem trochę odbiega od mojej.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
lukasdeopalenica
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 298
Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań

Re: Układ wspomagania kierownicy - kilka pytań

Post autor: lukasdeopalenica » 21 kwie 2018, 14:04

pompy zwykle sa najtrwalszym ogniwem ukladu. Slabiej z przekladnia. Je sie regeneruje.
W moim przypadku jedno i drugie bylo sprawne. Wymiany wymagaly gumowe oslony. Ale to bolaczka wszystkich bet z uwagi na bliskosc kolektor wydechowego, ktory "grilluje" oslony.
Dexron II jest odpowiedni.
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”