Lancia Code - immobilizer

argenta67

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: argenta67 » 09 wrz 2009, 21:03

laminiarz pisze:Nie jestem konstruktorem tego immobilizera, dlatego nie mogę odpowiadać, ani za sposób działania, ani za układ połączeń.

Staram się - przy okazji naprawiania własnego immo - przekazać zdobytą wiedzę wszystkim potrzebującym.

Jeżeli posiadasz wiedzę na temat immo, wszyscy użytkownicy forum LKP będą ci wdzięczni, jeżeli pomożesz w opracowaniu tego tematu.

Immo jest połączone z fabrycznym sterownikiem zamka centralnego, a dopiero z niego jest podpięcie do diody immo. Spodziewam się (tylko na podstawie schematu z "contatto), że odłączenie (albo awaria) fabrycznego centralnego, może spowodować brak pracy diody immo.

Użyłem sformułowania "aktywnie współpracują", (chociaż coraz bardziej dochodzę do wniosku że lepsze byłoby "biernie współpracują") - które być może nie jest zbyt adekwatne do stanu rzeczy, ale też zamierzam systematycznie poprawiać ten tekst, po to by mógł służyć ludziom.

Sam mam poważny problem z immo, które jak na razie częściowo naprawiłem (bez czerwonego kluczyka, bo to był cytat z fabrycznej instrukcji użytkownika) - link tu opis mojej usterki - za wszelką pomoc będę wdzieczny

Nie uzurpuję sobie wyłączności na prawdę - jak napisałem w poście - jest to materiał opracowany na podstawie dostępnej literatury fabrycznej, oraz długotrwałej lektury różnych forów dyskusyjnych. Stąd też nie wykluczam pewnych błędów, które jak zaznaczyłem, będę starał się skorygować.

Pozdrawiam

P.S. co z twoim linkiem ? http://www.forum.lanciapolska.org/viewt ... 7&start=15 server error 404 !
Wszystkie te urządzenia co wymieniłeś nie mają nic ze sobą wspólnego tylko tyle, że działają w jednym aucie, każde to urządzenie działa nie zależnie od drugiego. Ich wspólnota polega na tym, iż w kluczyku jest pastylka immo i pilot do C.Z i jeśli jest opcja alarmu. C.Z ma swój niezależny przekaźnik i jeśli jest pilot to po prostu nim steruje a immo i ta dioda to zupełnie oddzielny obwód. A propos dioda jest tylko takim info ale też nic od niej nie zależy a nawet jej działanie miesza w głowie jak auto nie chce zapalić.

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 286
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: laminiarz » 13 wrz 2009, 18:51

.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2009, 18:46 przez laminiarz, łącznie zmieniany 3 razy.

Gość

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: Gość » 13 wrz 2009, 19:35

kol Laminiarz napisał:
Jeżeli działanie tej diody (a raczej brak działania) miesza w głowie jak auto nie zapali, to dowodzi istnienia związku przyczynowo-skutkowego między sprawnością np. centralnego zamka (fabrycznego) a diagnozowaniem immobilizera.


Ze tak po chłopsku zapytam ,czy Ty czasami nie jestes rzeczoznawcą?może Tys inżynier .Nie udawadniaj tu nikomu,że imo i centralny zamek ba nawet autoalarm mają ze sobą tyle wspólnego ,ze jedno bez drugiego nie może działać.Kolego nie siej ludziom mętliku imo i centralny mają ze sobą tyle wspólnego co nic.Jedyną wspólną rzeczą jaka łączy te rzeczy to jak wczesniej pisał kol argenta67 to to,że transponder imo i pilot centralnego zamka/autoalarmu/są umieszczone we wspólnej obudowie pt."kluczyk" :D

Gość

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: Gość » 13 wrz 2009, 21:21

Jak Ktoś kiedyś pisał:
Nie dyskutuj z..............
Resztę pozostawiam bez komentarza,żeby nie robić śmietnika z tego forum.

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 286
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: laminiarz » 13 wrz 2009, 21:47

Proszę wszystkich którym pierwszy post pomógł zrozumieć jakiekolwiek kwestie związane z immo , a szczególnie do tych którzy starają się pomóc innym koleżankom i kolegom z klubu (nawet jeśli tak jak ja jeszcze nie są jego członkami), o zgłaszanie swoich spostrzeżeń, celem ulepszenia pierwotnego opisu.

P.S. niektóre posty nie wyświetlają mi się, ale chyba nie będę próbował tego zmienić.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2009, 19:39 przez laminiarz, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: Nat » 14 wrz 2009, 16:17

Laminarz,
bardzo Ci dziękuję za rzeczowy i ciekawy opis.
To bardzo cieszy, bo po to przecież jest forum, by dzielić się wiedzą. Do czego zachęcam wszystkich, którzy mają coś pozytywnego do powiedzenia :D
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

argenta67

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: argenta67 » 14 wrz 2009, 18:37

jan123456 pisze:Jak Ktoś kiedyś pisał:
Nie dyskutuj z..............
Resztę pozostawiam bez komentarza,żeby nie robić śmietnika z tego forum.
Nat bez urazy ale jan....... jedyny jest w tym wątku co napisał właściwe zakończenie bo jeśli ktoś nie zna od podszewki np elektroniki Kappy to i tak niczego z tego tematu nie wyniesie, zależność i współdziałanie elementów tu opisanych i tak pozostało bez odkrycia a powiem więcej jest jeszcze bardziej zakręcone. Ja znam wszystko o czym tu było napisane "na wylot" i wiem dobrze, że z tego nic nie wynika a i nikt się nie przyzna " zrobiłem to i to i spier...... się".
Ostatni przykład z Rafałem i niemamocnym, co ze współpracy wynikło.

Gość

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: Gość » 19 paź 2009, 18:48

Kol.argenta67 npisał:
Ja znam wszystko o czym tu było napisane "na wylot" i wiem dobrze, że z tego nic nie wynika a i nikt się nie przyzna " zrobiłem to i to i spier...... się".


Ja nie jedno imo spierd : cenzura : i zakupiłem w celach edukacyjnych i widziałem ima i ecu po takich "fachowcach"
jak założyciel postu.Moje wypowiedzi miały przybliżyć w jako taki sposób postepowania przez laików/ludzi ,którzy nie mają zielonego pojęcia/z imobiliserem.Jednakże póki są tacy ludzie jak są jeszcze długo będę miał zajęcie.Więc daruję sobie poprawianie i tak niereformowalnych.A z drugiej strony uważam ,że forum ma rozjaśnić tym co nie wiedzą a nie gmatwać i wprowadzać wręcz błąd ludzi ,nie mających zielonego pojęcia.

argenta67

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: argenta67 » 19 paź 2009, 20:45

jan123456 pisze:Kol.argenta67 npisał:
Ja znam wszystko o czym tu było napisane "na wylot" i wiem dobrze, że z tego nic nie wynika a i nikt się nie przyzna " zrobiłem to i to i spier...... się".


Ja nie jedno imo spierd : cenzura : i zakupiłem w celach edukacyjnych i widziałem ima i ecu po takich "fachowcach"
jak założyciel postu.Moje wypowiedzi miały przybliżyć w jako taki sposób postepowania przez laików/ludzi ,którzy nie mają zielonego pojęcia/z imobiliserem.Jednakże póki są tacy ludzie jak są jeszcze długo będę miał zajęcie.Więc daruję sobie poprawianie i tak niereformowalnych.A z drugiej strony uważam ,że forum ma rozjaśnić tym co nie wiedzą a nie gmatwać i wprowadzać wręcz błąd ludzi ,nie mających zielonego pojęcia.
Jan....... niestety są ludzie dla, których code1 to temat nie do ogarnięcia a tak faktycznie to dopiero code2 zaczyna być tym co może sprawić trochę kłopotu, choć i do code2 jest awaryjne uruchamianie

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: Nat » 21 paź 2009, 14:18

argenta67 pisze:Nat bez urazy ale jan....... jedyny jest w tym wątku co napisał właściwe zakończenie bo jeśli ktoś nie zna od podszewki np elektroniki Kappy to i tak niczego z tego tematu nie wyniesie, zależność i współdziałanie elementów tu opisanych i tak pozostało bez odkrycia a powiem więcej jest jeszcze bardziej zakręcone. Ja znam wszystko o czym tu było napisane "na wylot" i wiem dobrze, że z tego nic nie wynika a i nikt się nie przyzna " zrobiłem to i to i spier...... się".

Żadnej przyczyny dla urazy nie widzę. ;)
Panowie, jeśli uważacie, że w opisie są zasadnicze błędy, to prośba do Was - czy moglibyście je konkretnie wskazać? A jeśli to trudne, to może napisac to tak, jak uwazacie, że byłoby poprawnie?

Z góry ogromnie Wam za to dziękuję :!:
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 286
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: laminiarz » 21 paź 2009, 14:52

Mój apel o zgłaszanie własnych uwag jest aktualny. Mam nadzieję, że pomoże komuś przy pierwszych kontaktach z Lancią (do zakupu której każdego zachęcam, szczególnie Kappy jtd), choćby tylko do utargowania ceny z powodu brakującego trzeciego kluczyka.

Nie ma w tym tekście wiedzy tajemnej, 95% to wiedza z instrukcji fabrycznej przetłumaczona z "polskiego na nasze".

Natomiast mam dodatkową prośbę do autorów postów, aby wykreślili zbędne (ich zdaniem) fragmenty, by lektura była krótsza i bardziej treściwa.

argenta67

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: argenta67 » 21 paź 2009, 17:28

Nat, słuchaj są ludzie co maja wiedzę i ją praktycznie wykorzystują i są tacy co naczytali się "głupot" producenta, który tworzy coś wedle określonych zasad i zna tylko jedna drogę i jak czytam to Q : cenzura : szlag mnie trafia bo nie jest to już teraz zgodne z rzeczywistością a jeszcze bardziej mnie WQ : cenzura : : cenzura : : cenzura : jak ktoś mnie właśnie blokuje dostęp po tym jak ja napisałem, że można i że tak mam a jakiś sprzedawca zza biurka wyczytał coś gdzieś i próbuje wmówić innym, że tylko on ma racje. Z tego tematu zniknęło trochę postów tego : sciana :

Gość

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: Gość » 21 paź 2009, 19:22

laminiarz pisze:Mój apel o zgłaszanie własnych uwag jest aktualny. Mam nadzieję, że pomoże komuś przy pierwszych kontaktach z Lancią (do zakupu której każdego zachęcam, szczególnie Kappy jtd), choćby tylko do utargowania ceny z powodu brakującego trzeciego kluczyka.

Nie ma w tym tekście wiedzy tajemnej, 95% to wiedza z instrukcji fabrycznej przetłumaczona z "polskiego na nasze".

Natomiast mam dodatkową prośbę do autorów postów, aby wykreślili zbędne (ich zdaniem) fragmenty, by lektura była krótsza i bardziej treściwa.


Kolego Laminiarz:
Uważam ,że forum ma ludziom pomagać a nie siać ferment,i robić ludziom wodę z mózgu.Zapytam inaczej ,czy Ty kiedykolwiek robiłeś włoską furmankę????W/g mnie nie,popraw mnie jesli się mylę.

Kol.argenta67 uważam ,że szkoda prądu i wiecznie udowadniać ,że po nocy jest dzień a po dniu jest noc-dzieki siejącym ferment ludziom ,którzy naczytali sie literatury.Jak ktoś pisze ,że nie da rady dorobić kluczyka nie mając matki i karty kodowej do code1 to niech dalej tkwi w przekonaniu ,że tak ma być.Ma zawsze wybór pojdjechać do serwisu.Nic tu po mnie.

argenta67

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: argenta67 » 21 paź 2009, 19:47

jan123456 pisze:
laminiarz pisze:Mój apel o zgłaszanie własnych uwag jest aktualny. Mam nadzieję, że pomoże komuś przy pierwszych kontaktach z Lancią (do zakupu której każdego zachęcam, szczególnie Kappy jtd), choćby tylko do utargowania ceny z powodu brakującego trzeciego kluczyka.

Nie ma w tym tekście wiedzy tajemnej, 95% to wiedza z instrukcji fabrycznej przetłumaczona z "polskiego na nasze".

Natomiast mam dodatkową prośbę do autorów postów, aby wykreślili zbędne (ich zdaniem) fragmenty, by lektura była krótsza i bardziej treściwa.


Kolego Laminiarz:
Uważam ,że forum ma ludziom pomagać a nie siać ferment,i robić ludziom wodę z mózgu.Zapytam inaczej ,czy Ty kiedykolwiek robiłeś włoską furmankę????W/g mnie nie,popraw mnie jesli się mylę.

Kol.argenta67 uważam ,że szkoda prądu i wiecznie udowadniać ,że po nocy jest dzień a po dniu jest noc-dzieki siejącym ferment ludziom ,którzy naczytali sie literatury.Jak ktoś pisze ,że nie da rady dorobić kluczyka nie mając matki i karty kodowej do code1 to niech dalej tkwi w przekonaniu ,że tak ma być.Ma zawsze wybór pojdjechać do serwisu.Nic tu po mnie.
jan123456 trzymajmy się kupy, gówna nikt nie ruszy : beczy : : ok2 :

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Odp: Lancia Code - immobilizer

Post autor: tomek » 22 paź 2009, 8:05

Panowie, nie unoscie sie.
Napiszcie post, ktory wg Was zawiera kwintesencje tematu i dajcie mi znac. Zablokuje go i nie bedzie dyskusji w temacie. Niestety ja nie wypowiem sie merytorycznie ale na tym polega forum dyskusyjne, ze sie dyskutuje.
Wie tylko, ze jak mialem kappe (rok produkcji 1995) kupiona ok. 2002 to bez problemu dorobilem kluczyk z kluczyka zwyklego i przez caly czas uzytkowania auta (56 miesiecy) korzystalem z kluczyka dorobionego - bez zadnych problemow.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”