Odp: Turbina - diesel vs. benzyna
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Turbina - diesel vs. benzyna
Mam pytanko do naszych Szpecow od tego typu rzeczy. Poniewaz szykuje mi sie remont silnika w Cromie 2,0 TDid i na 100% turbina jest w rozsypce, bede musial ja wymienic. Tu powstaje moje pytanie. Czy jest mozliwe zamontowanie turbiny z silnika benzynowego? Mam turbine z Themy 2,0 16v Turbo (sa bardzo podobne i pewnie obeszloby sie bez przerobek-choc nie jeszcze nie wiem tego na pewno). Jak wiadomo w dieslu jest inne sprezanie (duzo wyzsze niz w benzynie), czy nie rozniesie takiej "benzynowej" sprezarki?
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Odp: Turbina - diesel vs. benzyna
Sprężanie nie ma tu nic do rzeczy. Daję przykład - sprężarka od MITSUBISHI STARIONA 2,6 turbo to sprężarka od IVECO DAILY 2,8 TDi(tzn odwrotnie, bo IVECO ma sprężarkę MITSUBISHI). Ja bym sie o sam silnik raczej obawial. Jak bedzie z duzo sprężarka dawać, to silnik poleci. Proponuję ostrożność(najlepiej porównać do dokumentacją jakąś od silników), ale podmiana jest możliwa. Musisz pamiętać o jednym, że korpus może być taki sam, ale wydajność i parametry sprężarki zależą przede wszystkim od geometrii łopatek. Może się okazać, że z zewnątrz są identyczne, a reszta jest zupełnie inna."mario09" pisze:Mam pytanko do naszych Szpecow od tego typu rzeczy. Poniewaz szykuje mi sie remont silnika w Cromie 2,0 TDid i na 100% turbina jest w rozsypce, bede musial ja wymienic. Tu powstaje moje pytanie. Czy jest mozliwe zamontowanie turbiny z silnika benzynowego? Mam turbine z Themy 2,0 16v Turbo (sa bardzo podobne i pewnie obeszloby sie bez przerobek-choc nie jeszcze nie wiem tego na pewno). Jak wiadomo w dieslu jest inne sprezanie (duzo wyzsze niz w benzynie), czy nie rozniesie takiej "benzynowej" sprezarki?
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Turbina - diesel vs. benzyna
Zdaje sobie z tego sprawe i dlatego powstal ten post
Ja sobie myslalem w ten sposob: diesel ma sprezanie okolo 30-40bar na cylindrach wiec sila rzeczy spaliny beda wyplywaly pod wiekszym cisnieniem i szybciej napedzaly lopatki turbiny, ale skoro piszesz, ze w Iveco montowano sprezary od benzynowych silnikow... Nie bardzo jest skad wykombinowac taka dokumentacje.
Ja sobie myslalem w ten sposob: diesel ma sprezanie okolo 30-40bar na cylindrach wiec sila rzeczy spaliny beda wyplywaly pod wiekszym cisnieniem i szybciej napedzaly lopatki turbiny, ale skoro piszesz, ze w Iveco montowano sprezary od benzynowych silnikow... Nie bardzo jest skad wykombinowac taka dokumentacje.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Turbina - diesel vs. benzyna
To nie ma znaczenia."mario09" pisze:diesel ma sprezanie okolo 30-40bar na cylindrach wiec sila rzeczy spaliny beda wyplywaly pod wiekszym cisnieniem i szybciej napedzaly lopatki turbiny,
Poza tym za ciśnienie max. odpowiada zawór upustowy więc silnika nie rozerwie. I tu i tu tłoczone jest czyste powietrze (poza pomijalnymi wyjątkami)
Ostatnio zmieniony 08 lut 2006, 10:18 przez Krzysiek, łącznie zmieniany 1 raz.
k 2.4 (LPG)
delta integrale
delta integrale
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Turbina - diesel vs. benzyna
To teraz jestem troche "zmieszany"(niewstrzasniety).
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Turbina - diesel vs. benzyna
k 2.4 (LPG)
delta integrale
delta integrale
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Turbina - diesel vs. benzyna
Jeden trwierdzi, ze można inny, ze nie. Czekam na dalsze opinie, moze jakas konfrontacja?."Krzysiek" pisze:
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Odp: Turbina - diesel vs. benzyna
"czz" pisze:Proponuję ostrożność(najlepiej porównać do dokumentacją jakąś od silników), ale podmiana jest możliwa.
"Krzysiek" pisze:To nie ma znaczenia.
Poza tym za ciśnienie max. odpowiada zawór upustowy więc silnika nie rozerwie. I tu i tu tłoczone jest czyste powietrze (poza pomijalnymi wyjątkami)
Wydaje sie, ze obaj twerdzą, ze co do zasady mozna, a ostroznosci nigdy nie za wiele..."mario09" pisze:Jeden trwierdzi, ze można inny, ze nie. Czekam na dalsze opinie, moze jakas konfrontacja?.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?