Odp: Turbina - diesel vs. benzyna

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Turbina - diesel vs. benzyna

Post autor: mario09 » 01 lut 2006, 21:38

Mam pytanko do naszych Szpecow od tego typu rzeczy. Poniewaz szykuje mi sie remont silnika w Cromie 2,0 TDid i na 100% turbina jest w rozsypce, bede musial ja wymienic. Tu powstaje moje pytanie. Czy jest mozliwe zamontowanie turbiny z silnika benzynowego? Mam turbine z Themy 2,0 16v Turbo (sa bardzo podobne i pewnie obeszloby sie bez przerobek-choc nie jeszcze nie wiem tego na pewno). Jak wiadomo w dieslu jest inne sprezanie (duzo wyzsze niz w benzynie), czy nie rozniesie takiej "benzynowej" sprezarki?
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Anonymous

Odp: Turbina - diesel vs. benzyna

Post autor: Anonymous » 02 lut 2006, 1:43

"mario09" pisze:Mam pytanko do naszych Szpecow od tego typu rzeczy. Poniewaz szykuje mi sie remont silnika w Cromie 2,0 TDid i na 100% turbina jest w rozsypce, bede musial ja wymienic. Tu powstaje moje pytanie. Czy jest mozliwe zamontowanie turbiny z silnika benzynowego? Mam turbine z Themy 2,0 16v Turbo (sa bardzo podobne i pewnie obeszloby sie bez przerobek-choc nie jeszcze nie wiem tego na pewno). Jak wiadomo w dieslu jest inne sprezanie (duzo wyzsze niz w benzynie), czy nie rozniesie takiej "benzynowej" sprezarki?
Sprężanie nie ma tu nic do rzeczy. Daję przykład - sprężarka od MITSUBISHI STARIONA 2,6 turbo to sprężarka od IVECO DAILY 2,8 TDi(tzn odwrotnie, bo IVECO ma sprężarkę MITSUBISHI). Ja bym sie o sam silnik raczej obawial. Jak bedzie z duzo sprężarka dawać, to silnik poleci. Proponuję ostrożność(najlepiej porównać do dokumentacją jakąś od silników), ale podmiana jest możliwa. Musisz pamiętać o jednym, że korpus może być taki sam, ale wydajność i parametry sprężarki zależą przede wszystkim od geometrii łopatek. Może się okazać, że z zewnątrz są identyczne, a reszta jest zupełnie inna.

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Turbina - diesel vs. benzyna

Post autor: mario09 » 02 lut 2006, 7:52

Zdaje sobie z tego sprawe i dlatego powstal ten post :)
Ja sobie myslalem w ten sposob: diesel ma sprezanie okolo 30-40bar na cylindrach wiec sila rzeczy spaliny beda wyplywaly pod wiekszym cisnieniem i szybciej napedzaly lopatki turbiny, ale skoro piszesz, ze w Iveco montowano sprezary od benzynowych silnikow... Nie bardzo jest skad wykombinowac taka dokumentacje.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2003, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Turbina - diesel vs. benzyna

Post autor: Krzysiek » 07 lut 2006, 14:32

"mario09" pisze:diesel ma sprezanie okolo 30-40bar na cylindrach wiec sila rzeczy spaliny beda wyplywaly pod wiekszym cisnieniem i szybciej napedzaly lopatki turbiny,
To nie ma znaczenia.
Poza tym za ciśnienie max. odpowiada zawór upustowy więc silnika nie rozerwie. I tu i tu tłoczone jest czyste powietrze (poza pomijalnymi wyjątkami)
Ostatnio zmieniony 08 lut 2006, 10:18 przez Krzysiek, łącznie zmieniany 1 raz.
k 2.4 (LPG)
delta integrale

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Turbina - diesel vs. benzyna

Post autor: mario09 » 07 lut 2006, 15:17

To teraz jestem troche "zmieszany"(niewstrzasniety).
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2003, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Turbina - diesel vs. benzyna

Post autor: Krzysiek » 08 lut 2006, 10:17

:?:
k 2.4 (LPG)
delta integrale

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Turbina - diesel vs. benzyna

Post autor: mario09 » 08 lut 2006, 11:32

"Krzysiek" pisze::?:
Jeden trwierdzi, ze można inny, ze nie. Czekam na dalsze opinie, moze jakas konfrontacja?. :wink:
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: Turbina - diesel vs. benzyna

Post autor: Nat » 08 lut 2006, 12:22

"czz" pisze:Proponuję ostrożność(najlepiej porównać do dokumentacją jakąś od silników), ale podmiana jest możliwa.
"Krzysiek" pisze:To nie ma znaczenia.
Poza tym za ciśnienie max. odpowiada zawór upustowy więc silnika nie rozerwie. I tu i tu tłoczone jest czyste powietrze (poza pomijalnymi wyjątkami)
"mario09" pisze:Jeden trwierdzi, ze można inny, ze nie. Czekam na dalsze opinie, moze jakas konfrontacja?. :wink:
:?: Wydaje sie, ze obaj twerdzą, ze co do zasady mozna, a ostroznosci nigdy nie za wiele... :)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”