Krótka charakterystyka VIS-a

Awatar użytkownika
alfik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 318
Rejestracja: 01 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: alfik » 24 mar 2014, 0:11

Cóż może komuś pomogę zawór vis wymienilem i wszystko działalo jak należy

Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: marceli » 24 mar 2014, 20:05

Aaanoo śmy sprawdzali to i doszli... :D co i jak ;)
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
alfik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 318
Rejestracja: 01 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: alfik » 24 mar 2014, 20:36

No no ;-)

Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: Pawcio78 » 14 kwie 2014, 21:58

Alfik a wiesz może co się stało Twojemu staremu zaworowi VIS że nie działał? Co tam może się zepsuć? Dziś także się przyjrzałem mojemu visowi w lybrze 1.8 i u mnie po odpaleniu dźwignia także idzie do góry i tak zostaje. Zauważyłem także podczas przygazówek że przez chwilę ta dźwigienka drgnęła ale tylko raz. Przekaźnik sprawdzałem w multiecuscan i pyka, gruszka dźwignię podciąga więc zostaje tylko zawór vis. Może dałoby się jakoś ten zawór naprawic, jest on jakoś rozbieralny?
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
alfik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 318
Rejestracja: 01 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: alfik » 14 kwie 2014, 22:17

Tam jest cewka uzwojenie i na mój rozum właśnie tam nie było przejścia i nie działało.
A raczej jest nie rozbieralne -zalane na stale , tzn może i rozbieralne ale raczej nie składalne ;-)

Nie do końca wiem jak jest w lybrze ale w kappie to po zgaszeniu silnika słychać takie pykk - opadnięcie tej dźwigienki.

Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2014, 23:52 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączyłem posty.
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: Pawcio78 » 16 kwie 2014, 6:55

Alfik powiedz proszę czy ten kolektor VIS przełącza sie tylko w zależności od obrotów czy obciążenie silnika też ma znaczenie?

Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: Michor » 16 kwie 2014, 9:34

Kombinacja 2 opcji.
przekroczenie obrotów i jakieś tam obciążenie.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: Pawcio78 » 16 kwie 2014, 9:41

Czyli na biegu jałowym przy określonych obrotach niekoniecznie ustawi się długi dolot tylko cały czas bedzie krótki? Tylko skąd wiadomo że vis działa? Odczucie przyrostu mocy bo inaczej chyba tego nie da się jednoznacznie stwierdzić?

Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
alfik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 318
Rejestracja: 01 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: alfik » 16 kwie 2014, 10:00

Raczej przy obciążeniu się załącza na postoju raczej tego nie sprawdzisz tak - a słychać po zgaszeniu silnika że opada dźwigienka ? - "pyk"
w Kappie sprawdzałem przez zdjęcie wężyka z zaworu ViS przy uruchomionym silniku - dźwigienka powinna zmienić położenie a po założeniu wężyka ponownie zmienić położenie.
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: Pawcio78 » 16 kwie 2014, 10:49

Gruszka u mnie napewno działa, dźwignia idzie do góry z chwilą odpalenia silnika tylko nie wiem czy zawór przełącza ją w zależności od obrotów, w lybrze 1.8 to jest 2tys obr/min. Niby silnik lepiej ciągnie po przekroczeniu tych 2tys. Może lepiej nie szukać dziury w całym?

Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
alfik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 318
Rejestracja: 01 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: alfik » 16 kwie 2014, 11:45

TO jeżeli ci podnosi dźwigienka to sprawdź jeszcze co sie dzieje jak zdejmiesz weżyk z zaworu Vis na uruchomionym silniku jeśli jest zmiana to raczej jest sprawne
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: Michor » 16 kwie 2014, 11:55

powiedziałbym że to jest do wybadania "na słuch".

U mnie bez rezonatora w dolocie, przy depnięciu przy 2500 RPM, jak ciągnę dalej, to od ~3200-3500 RPM czuć "zug" i wyraźną zmianę odgłosu z dolotu na bardziej gardłowy (włączają się krótsze kanały)

EDIT:

Wieczorem postaram się wyciągnąć dane z serwisówki

EDIT2:

Znalazłem. Zgodnie z tym co mówi książka, krótkie kanały są odpalane powyżej 4500 RPM i wysokich obciążeń.
W innych warunkach są stosowane długie kanały.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: Pawcio78 » 16 kwie 2014, 12:49

Ja wyczytałem w satizie że u mnie w 1.8 krótkie kanały są włączone od początku do 2 tys., potem do 5,5tys długie i później znów krótkie.

Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: Johnny » 22 sty 2017, 13:21

Witajcie odkopie temat nie będę zakładał nowego otóż mam problem z elektrozaworem wariatora... mój jest uszkodzony tj. wtyczka co chwilę jest w oleju auto przyśpiesza nierówno, muli, zachowuje się jakby brakowało paliwa ..po odpieciu jest lepiej ale mimo wszystko nie chodzi tak jak powinien.. moje pytanie brzmi czy we wszystkich silnikach 2.0 20v 2.4 20v 2.0 20vt jest taki sam elektrozawor? Czy można go kupic nowego w rozsądnych pieniądzach? Czy lepiej używke... ? Pozdrawiam
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: kond243 » 22 sty 2017, 14:00

Tak dokładnie ten sam zawór sterujący wariatorem jest 2.0,2.4,20vt.Sprawdź jeszce kompem u mnie ułamał się kabelek od sterowania przekaźnika zaworu przy samej wtyce przy sterowniku silnika,sprawdź też sam przekaźnik.Jest na podszybiu jak pamiętam drugi od strony pasażera.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”