Krótka charakterystyka VIS-a

Awatar użytkownika
samuel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 749
Rejestracja: 13 wrz 2008, 0:00
Imię: Samuel
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Odp: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: samuel » 02 kwie 2010, 0:55

Heathen pisze:No co zauwazylem to oznaczenie 1,8 nie jest 1,8 VIS jeno 1,8 VVT..., Ale gdzie nie czytam to zawsze pisze zeten 1,8 ma VIS...:| to wkoncu ma czy nie ma:D bo juz zgłupiałem
I raz jeszcze pytam czy VIS swiszczy w jakikolwiek sposób?
VVT to zmienne fazy rozrządu.
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Odp: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: Heathen » 02 kwie 2010, 8:41

samuel pisze:
Heathen pisze:No co zauwazylem to oznaczenie 1,8 nie jest 1,8 VIS jeno 1,8 VVT..., Ale gdzie nie czytam to zawsze pisze zeten 1,8 ma VIS...:| to wkoncu ma czy nie ma:D bo juz zgłupiałem
I raz jeszcze pytam czy VIS swiszczy w jakikolwiek sposób?
VVT to zmienne fazy rozrządu.
Wiem doskonale
Mi chodzi o to ze wszedzie mozna natrafic na zapisy o benzynowkach lybrze
1.6 16V
1.8 16V VVT V.I.S
2.0 20V VVT V.I.S

I teraz sam juz nie wiem czy ten 1,8 ma czy nie ma VIS, ze ma VVT to wiem:)
QV...soon:)

Awatar użytkownika
wujaszek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 16 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Wołomin

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: wujaszek » 04 kwie 2010, 11:29

Ja to chyba już się poddam...z tym visem... : beczy : Koledze db7 mogę tylko pogratulować wytrwałości
i determinacji w poszukiwaniu przyczyny zaniku tego "cudownego klapnięcia". Aczkolwiek
brak tego "klapsa" również nie daje mi spokoju i często się zastanawiam co to może być.
Przekaźnik od visa znajduje się w podszyciu przy ramionach wycieraczek (patrząc w
kierunku jazdy-pierwszy od prawej) Przekaźnik od wariatora jest drugi od prawej.
Jednak jeżeli jest reakcja siłownika na wysokich obrotach to przekaźnik musi być sprawny
bo to on uruchamia ten elektrozawór od visa.
Jeżeli zanik klapsa nie jest spowodowany wydłubaniem katalizatora to kamień z serca
mi spadł...Jeżeli chodzi o vis to ja też wszystko już chyba sprawdziłem z wyjątkiem
tych klapek o których pisze KGB Gdy tylko będę miał trochę czasu to sprawdzę to.
Gdy odłączę wtyczkę od wariatora to również tak jak db7 nie zauważam różnicy w
czasie jazdy :noco: .Ale to w Alfach notorycznie padają wariatory w kappie raczej nie mimo,
że są bardzo podobne.Spowodowane jest to inną konstrukcją głowicy( w Alfach po
zatrzymaniu silnika ścieka olej z wariatora a po uruchomieniu jakiś czas pracuje on
na sucho i dlatego ma krótką żywotność) W Kappie kanały doprowadzające olej do
wariatora są tak skonstruowane,że olej nie ścieka z wariatora (przynajmniej z tym
spokój) Uszkodzony wariator "trajkocze"Chyba,że są jeszcze inne objawy uszkodzenia
ale ja ich nie znam. :noco:

Dlatego mam OGROMNĄ prośbę do posiadaczy aut z silnikiem 2.0 20v v.i.s
którzy odczuwają ów cudowne klapnięcie aby dokonali takiej próby:
1. Energiczne przyspieszanie na 1,2,3 z odłączoną i podłączoną wtyczką od visa.
2.Energiczne przyspieszanie na 1,2,3 z odłączoną i podłączoną wtyczka od
wariatora i opisali różnice.

Nie bójcie się,komputer po odłączeniu wtyczki żadnego błędu nie wykaże gdyż tego
w ogóle nie "widzi"
Albo może ktoś ma 100% pewność co powoduje to klapnięcie to bardzo proszę niech
się wypowie bo w całym chyba internecie nie jest jednoznacznie i w prost napisane,że
"kopa" daje vis.Wszędzie przypuszczenia i gdybania a taka pewna wiedza przyda
się wszystkim użytkownikom forum.

db7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:58
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: db7 » 05 kwie 2010, 14:51

w tym tygodniu mam mieć "nowy" używany czujnik faz rozrządu (elektrozawór wariatora) ale podobno sprawny, także kolego wujaszek jeżeli to będzie to, to napewno dam znać:) jednego jestem pewien, że z odłączoną czy bez odłączonej wtyczki czujnika faz nie mam żadnej różnicy, a znachorzy mówią mi, że podczas pracy silnika i odłaczeniu tej wtyczki obroty powinny nieznacznie się podnieść, a potem opaść, a podczas jazdy powinno nastąpić przymulenie, u mnie nic takiego nie występuje, do tego sprawdzałem napięcie na wtycze i wszystko gra, podejżewam, że siadła sprężynka w tym czujniku, ostatnio nie na naszym forum ale gdzies w necie czytałem, że rzadko ale zdarza się to w naszych silnikach, że ten czujnik szwankuje mechanicznie a komputer czasem nie pokazuje błędu, zamieszczam fotke tego czujnika
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wujaszek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 16 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Wołomin

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: wujaszek » 05 kwie 2010, 16:19

Dobra robota kolego db7. Muszę przyznać,że o takich niedomaganiach wariatora jeszcze nie słyszałem ale mam nadzieję,że to będzie to. Może w końcu małymi kroczkami dojdziemy do przyczyny tej usterki.Z utęsknieniem czekam na rezultat tej wymiany.
Żeby jeszcze jednak troszkę zamącić,to przypomniało mi się(kiedyś gdzieś czytałem,ale nie jestem pewny więc głowy sobie nie dam uciąć),że gdy załącza się vis (krótki kolektor) to również w tym czasie następuje wzbogacenie mieszanki przez komputer (wtryskiwacze wtryskują więcej paliwa)
Zatem to też może być jakaś tam potencjalna przyczyna niedomagania jeżeli nie następuje dotrysk.
Osobiście jednak uważam,że to mało prawdopodobna usterka (oznaczało by to,ze jest uszkodzony sterownik silnika czyli "komputer")
W moim aucie jest instalacja gazowa V generacji Vialle i zarówno na gazie jak i na benzynie efektu kopa brak.Kiedyś był jednakowo odczuwalny na obu paliwach.
Szkoda,że do tej pory nikt z użytkowników forum nie dokonał tych prób o które prosiłem.Sporo by to wyjaśniło.A tak szukaj wiatru w polu biedny człowiecze.Jeżeli bowiem ten problem byłby związany ze zmianą faz rozrządu to jeśli ten elektrozawór wariatora okaże się sprawny,to można by jeszcze podejrzewać sam wariator.Choć nie trajkocze,to może mógłby się uszkodzić w inny sposób np.coś się przytkało czy co tam jeszcze,sam nie wiem...
A może należałoby sprawdzić ustawienie koła zębatego na wariatorze.Koło to ma dość spory zakres regulacji na fasolkach i wiem,że nawet milimetr,dwa przestawione to jest zauważalna różnica w pracy silnika.Do tego należałoby mieć blokady wałków rozrządu a ja ich niestety nie posiadam.

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: Heathen » 07 kwie 2010, 12:14

Dowiedzialem sie od guru forumowego ze 1,8 ma VIS...
I teraz cos czuje ze i u mnie ten VIS nie dziala, brak magicznego "klepniecia"...
Przejrzałem schematy kolektora ssącego na EPER, ale widze tam kilka elektrozaworów (dla 1,8) czy moglby ktos troche temat naswietlic?
Jak sprawdzic czy VIS dziala czy nie?
Niedługo planuje zabawe w czyszczenie przepustnicy...wiec i tak to troche rozbebesze...
QV...soon:)

Ciechu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 201
Rejestracja: 24 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: Ciechu » 07 kwie 2010, 18:37

A co to magiczne klepniecie? Czy ten VIS nie charakteryzuje się takim świstem jak mocno się przyśpiesza?

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: Heathen » 07 kwie 2010, 19:52

No wlasnie o tym pisalem, keidys mi swiszczalo, teraz nie.....sprawdzalem na postoju...niby dzwigienka i grzybek jakos sie ruszaja...ale jak to porozbieram to sprwadze czy w kolektorze sie cos przestawia....
QV...soon:)

jan123456

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: jan123456 » 07 kwie 2010, 20:35

Heathen pisze:Dowiedzialem sie od guru forumowego ze 1,8 ma VIS...
I teraz cos czuje ze i u mnie ten VIS nie dziala, brak magicznego "klepniecia"...
Przejrzałem schematy kolektora ssącego na EPER, ale widze tam kilka elektrozaworów (dla 1,8) czy moglby ktos troche temat naswietlic?
Jak sprawdzic czy VIS dziala czy nie?
Niedługo planuje zabawe w czyszczenie przepustnicy...wiec i tak to troche rozbebesze...


Poszło na PW.Jaśniej już nie potrafię.
elektrozawór jest poza kolektorem ssącym.W kolektorze ssącym są tylko 4 przepustnice połączone razem/dotyczy tylko 1,8 16V/Proszę nie mylić elektrozaworu od wariatora to nie jest ten sam :nono: :nono: :nono:

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: KGB » 08 kwie 2010, 0:05

swiszcze to nieszczelnosc kolektora na wolnych obrotach ,
znowu mialem swieta w garazu ,bo poluzowala sie sruba od napinacze paska wieloklinowego i... pod blokiem dokrecajac rozwalilem podkladke ,
ale na razie chyba spokoj ,choc co sie nakrecilem to moje,

co do VISa to mieszek rusza dzwigienka i widac to golym okiem ,
zauwazylem ,ze na wolnych obrotach potrafi przelaczyc sie na krotki dolot ,ale to na zimnym silniku ,gdy obroty mu skacza jak chca ,
w dodatku gdzie swiszczy sobie od przypadku do przypadku - chyba czeka mnie wyjecie kolektora i sprawdzenie jego szczelnosci ,
moze nawet pokusze sie o jego rozkrecenie ,wiec pewnie beda fotki ,
ale to w blizej nieokreslonej przyszlosci

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: Heathen » 08 kwie 2010, 7:46

KGB teoria swiszczenia jest dla mnie do przyjecia....bo swiszczalo w zimie, teraz jest troszke cieplej (wiadomo rozszerzyl sie material) i juz nie swiszczy....^^

Co do ruchu dzwigienki ktora widac, jak najbardziej......pytanie czy przestawiaja sie klapki, a to sprawdze.... zgodnie z tym co jan123456 napisał, i postaram sie porobic fotki w weekend:)
pzdr

ps. jan123456 DZIEKI:)
QV...soon:)

jan123456

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: jan123456 » 08 kwie 2010, 9:06

-------Dotyczy tlko i wyłącznie silnika 1,8 16V,w silniku 2,0 tez jest zmienna długość lecz jego sterowanie to juz inna bajka-----------
Najprościej sprawdzić czy działa vis i regulator faz rozrządu->podłączyc tester wybrac parametry:obroty silnika,przepływ powietrza,otwarcie elektrozaworu par paliwa i mamy jak na dłoni.Za pomocą odczytu możemy wyeliminować :dziurawy układ dolotu,niesprawnego przepływomierza,działanie elektrozaworu par paliwa.
Co odłączania wtyczek od tego lub tamtego,owszem powinnismy usłyszeć wyrazną różnice w pracy silnika,ale po takich odłączeniach rozjeżdzają sie parametry silnika i należy obowiązkowo zrobić adaptacje parametrów/lub jak kto woli reset parametrów/

db7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:58
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: db7 » 08 kwie 2010, 23:36

witam ponownie, dzisiaj otrzymałem czujnik faz rozrządu ale jak się zorientowałem do jego wymiany potrzeba wykonać sporo roboty, ponowne ustawienie rozrządu chyba też, jutro lub w poniedziałek ma dotrzeć do mnie elektrozawór wariatora, tutaj akurat wymiana to 5 min roboty, chociaż dzisiaj testowałem ten który jest na aucie i wygląda mi na sprawny, narazie z wymianą tego czujnika faz jeszcze poczekam bo sporo to będzie kosztowało jeżeli dojdzie ponowne ustawienie rozrządu, mam pewnego człowieka u siebie co pracował lata przy fiatach, alfach i lanciach, gwarantuje, że dojdzie do tego i to ustawi ale upiera się, że jest prawie pewien, że przy ostatniej wymianie rozrządu ktoś coś sknocił i musi to sam ustawić a jak nie, to i tak dojdzie, wiem że człowiek jest dobry i czeka się do niego chwile ale wiem też, że rozmowa z nim to min 1000 zł za takie zabawy, a narazie jestem w trakcie sporych wydatków i nie jestem w stanie zaszaleć, przypomniałem sobie też, że owy zanik "klepnięcia" nastąpił u mnie jakiś tydzień/dwa po wymianie rozrządu u pewnych macherów od włoszczyzny w krakowie ale ci ludzie też wyszli po latach z fiata i podobno się znają jak mało kto w kraku, zasugerowałem im że rozrząd źle ustawili, to wzieli auto żeby ponownie sprawdzić ustawienie, po czym zadzwonili oburzeni, że wszystko jest pięknie ustawione i żebym sprawdził na własne oczy (czego nie zrobiłem), od tamtej pory bujam się z tym problemem do dzisiaj ale proponuje kolego wujaszek jeszcze się nie łamać a działać, może to wyprowadzimy, ja naprawdę chcę sobie sprawić drugą kappę może 2.4, a może 3.0 a może turbawke ale ta zagadka daje mi do myślenia, jak będę miał trochę kasy to zapodam to auto do tego machera, wydam kase na odnalezienie zaginionego "kopa" ale naprawde to będą ostatnie moje wpakowane pieniądze na ten cel...piszcie jak macie pytania lub propozycje, pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: Heathen » 10 kwie 2010, 20:34

zle ustawiony rozrzad to na kompie mozna sprawdzic...wyjdzie blad faz rozrzadu....i do tego nie potrzeba magika mechanika, jedz sprawdz bledy i tyle...co by nie odbijac sie miedzy teoriami
QV...soon:)

db7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:58
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Krótka charakterystyka VIS-a

Post autor: db7 » 11 kwie 2010, 21:40

w takim razie pytanie jeszcze do kolegi wujaszka, czy zanik klepnięcia nastąpił po jakiejś "naprawie"? czy przypadkiem nie zmieniałeś równierz wtedy rozrzadu i czy wogóle podłączałeś auto do kompa w aso i czy wiesz coś o jakiś błędach?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”