Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik
Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik
Witam. To już chyba ostatni raz(do zakupu następnej Lanci). Mam pytanie co myślicie o fiatowskim 1.2 16v (wkładali je do Bravo które zresztą mam zamiar kupić) chodzi mi o awaryjność (spalanie sobie wyobrażam ale jeśli ktoś miał czy ma taki, to proszę o info). Z góry dziękuje za odpowiedz.
Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik
Brat miał kilka lat Bravę z tym silnikiem, bez żadnych problemów ale auto było kupione nowe i dobiło u niego do około 80 tys. km
Ja mam już 5 lat Punto I z tym silnikiem, silnik dobrze się sprawuje choć pod nogą żony więc nie ma lekko, jazda tylko po Warszawie, pali około 7 litrów, lubią padać alternatory
Ja mam już 5 lat Punto I z tym silnikiem, silnik dobrze się sprawuje choć pod nogą żony więc nie ma lekko, jazda tylko po Warszawie, pali około 7 litrów, lubią padać alternatory
Citroen C5 II 2,0 HDi Break BVA6
była Lancia Kappa 20VT
była Lancia Kappa 20VT
Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik
Alternator to przeżyje, dziękuję za informacje bardzo mi pomogły.
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik
ja jeździłem takim Bravo przez ponad 2 lata i nic z silnikiem się nie działo. autko miało przebieg coś około 115tyś - sprawdzone. Bardzo fajny silnik, spalanie ok 6 litrów przy jeździe nieemeryckiej. Jedynie miałem problem ze sprzęgłem i trójka wchodziła "na dwa razy". A tak to autko zrywne do 130kmh można było spokojnie jechać. Jak najbardziej polecam to autko z tym silnikiem.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik
Witam. Sprzęgło to element eksplatacyjny więc to nie problem, trójka sugeruje że masz coś w skrzyni(może poduszka się kończy i skrzynia zmieniła pozycje) uszkodzone ale to też nie stanowi dla mnie problemu. Chodzi mi o ten silnik bo wiem że fiatowskie 8v były solidne, 12v trochę mniej ale o 16v pierwszy raz usłyszałem jak oglądałem Bravo(okazało się że jest bite). Jak na razie silnik zbiera dobre noty.
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik
1,4 12V unikaj jak ognia. Jeśli ktoś ze znajomych miał ten motor w Brava, Siena... to zawsze z silnikiem było coś nie tak...
w 16V dynamika już jest przy niskich obrotach, w 8V trochę wyżej trzeba kręcić i spalanie ciut większe.
w 16V dynamika już jest przy niskich obrotach, w 8V trochę wyżej trzeba kręcić i spalanie ciut większe.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik
16v zbiera się lepiej od dołu niż 8v? Nigdy nie spotkałem się z czymś takim
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik
Miałem Brava z 1.4 12V. Kupiony z przebiegiem 200tyś, sprzedany z przebiegiem około 230tyś. Żadnych problemów z silnikiem, wbrew temu, co zapowiadali mi wszyscy "óczeni o tym silniku", o ile wiem do dziś jeździ bezawaryjnie.Kris pisze:1,4 12V unikaj jak ognia. Jeśli ktoś ze znajomych miał ten motor w Brava, Siena... to zawsze z silnikiem było coś nie tak...
w 16V dynamika już jest przy niskich obrotach, w 8V trochę wyżej trzeba kręcić i spalanie ciut większe.
Jedyną zanotowaną przeze mnie usterką w zespole napędowym był..rozrusznik- naprawa kosztowała 50zł.
Życzę każdemu tak 'awaryjnego' wozu, jak tamta Brava 1.4.
A na marginesie- ile znasz niedoładowanych silników benzynowych z tamtych czasów, które dysponują pełnym momentem obrotowym poniżej 3tyś obrotów?
1.4 ma pełny moment przy 2750 obrotów, co po prostu czuć podczas jazdy i co odwdzięcza się niskim spalaniem- u mnie średnie na całym dystansie wyniosło w granicach 6l/100.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7280
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik
Takie zdanie mają użytkownicy, którzy oszczędzali na wymianie oleju w tym samochodzie. Ten silnik wymagał naprawdę wymiany co MAKSYMALNIE 15 tys. km. Znałem przypadki (pracując w ASO serwis), że po 17 tys zatykała się magistrala olejowa i zacierało silnik.Kris pisze:1,4 12V unikaj jak ognia.
Jeśli chodzi o 1,6 16V (103 KM) - miałem go w palio, dla mnie świetny silnik, ale najlepszy w Bravie i nie tylko (w sensie elastyczności i zużycia paliwa) jest/był właśnie 1,2 75-85KM. Polecam.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2012, 16:25 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1084
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik
Niewątpliwie jeden z najlepszych silników, w swojej kategorii . Należący do rodziny FIRE. Wersja 16V miała moce 80,82 i 86 KM. Odmiana 8V miała moc 60 KM i 75 KM.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik
ja w Bravo miałem w papierach 80KM
Sprostowanie co do tego czy lepiej kręci się 8V czy 16V:
jeździłem i Bravo 1,2 16V i Punto 1,2 8V. Moje odczucia są takie jakie opisałem powyżej Jest to moja subiektywna ocena. Chociaż z danych katalogowych maksymalny moment jest w 8v przy 2tyś, a przy 16V przy 4tyś obr/min. Jednak lepiej się 8v zbiera ale dłużej można ciągnąć na 16V. Więc kolega vanisch ma całkowitą rację. Ja po prostu źle wyraziłem swoją opinię
Silnik 1,4 - nie wiem, nie miałem. Opinię znam od kolegów, którzy takie silniki mieli i nie polecali. Ale zawsze można trafić na padnięty motor 1,2 16V jak i na wzorowy stan 1,4 12V
Sprostowanie co do tego czy lepiej kręci się 8V czy 16V:
jeździłem i Bravo 1,2 16V i Punto 1,2 8V. Moje odczucia są takie jakie opisałem powyżej Jest to moja subiektywna ocena. Chociaż z danych katalogowych maksymalny moment jest w 8v przy 2tyś, a przy 16V przy 4tyś obr/min. Jednak lepiej się 8v zbiera ale dłużej można ciągnąć na 16V. Więc kolega vanisch ma całkowitą rację. Ja po prostu źle wyraziłem swoją opinię
Silnik 1,4 - nie wiem, nie miałem. Opinię znam od kolegów, którzy takie silniki mieli i nie polecali. Ale zawsze można trafić na padnięty motor 1,2 16V jak i na wzorowy stan 1,4 12V
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik
Dziękuje za każdą odpowiedz w temacie. 1.2 16v lub 1.6 16v taki mam wybór w fiacie bravo ostateczne kupie Ibize II z 1.0
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik
U mnie jest taka Brava w domu od nowości. Akurat zawsze w Bravo/Brava ten silnik miał moc 82KM (a na dowód nie ma co patrzeć, bo tam różne bzdury wypisują ). Ogólnie motorek zacny, w naszej ma najechane prawie 180kkm. Potwierdzam problemy z alternatorem i rozrusznikiem, w naszej trzeba było też wymienić uszczelkę pod głowicą, ale prawie na pewno mogę powiedzieć, że to przez katowanie jej przez salonowych "drajwerów", bo była autkiem testowym przy salonie.
Poza tym nie ma się do czego przyczepić. Części tanie, wymiany proste, wchodzi mało oleju, także eksploatacyjnie jest OK.
Poza tym nie ma się do czego przyczepić. Części tanie, wymiany proste, wchodzi mało oleju, także eksploatacyjnie jest OK.