Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik

Komak250
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 64
Rejestracja: 28 maja 2012, 18:26

Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik

Post autor: Komak250 » 14 lip 2012, 11:03

Witam. To już chyba ostatni raz(do zakupu następnej Lanci). Mam pytanie co myślicie o fiatowskim 1.2 16v (wkładali je do Bravo które zresztą mam zamiar kupić) chodzi mi o awaryjność (spalanie sobie wyobrażam ale jeśli ktoś miał czy ma taki, to proszę o info). Z góry dziękuje za odpowiedz.

Przemic
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 147
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik

Post autor: Przemic » 14 lip 2012, 19:22

Brat miał kilka lat Bravę z tym silnikiem, bez żadnych problemów ale auto było kupione nowe i dobiło u niego do około 80 tys. km
Ja mam już 5 lat Punto I z tym silnikiem, silnik dobrze się sprawuje choć pod nogą żony więc nie ma lekko, jazda tylko po Warszawie, pali około 7 litrów, lubią padać alternatory
Citroen C5 II 2,0 HDi Break BVA6
była Lancia Kappa 20VT

Komak250
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 64
Rejestracja: 28 maja 2012, 18:26

Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik

Post autor: Komak250 » 14 lip 2012, 19:37

Alternator to przeżyje, dziękuję za informacje bardzo mi pomogły.

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1185
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik

Post autor: Kris » 14 lip 2012, 23:08

ja jeździłem takim Bravo przez ponad 2 lata i nic z silnikiem się nie działo. autko miało przebieg coś około 115tyś - sprawdzone. Bardzo fajny silnik, spalanie ok 6 litrów przy jeździe nieemeryckiej. Jedynie miałem problem ze sprzęgłem i trójka wchodziła "na dwa razy". A tak to autko zrywne do 130kmh można było spokojnie jechać. Jak najbardziej polecam to autko z tym silnikiem.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy

Komak250
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 64
Rejestracja: 28 maja 2012, 18:26

Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik

Post autor: Komak250 » 15 lip 2012, 7:36

Witam. Sprzęgło to element eksplatacyjny więc to nie problem, trójka sugeruje że masz coś w skrzyni(może poduszka się kończy i skrzynia zmieniła pozycje) uszkodzone ale to też nie stanowi dla mnie problemu. Chodzi mi o ten silnik bo wiem że fiatowskie 8v były solidne, 12v trochę mniej ale o 16v pierwszy raz usłyszałem jak oglądałem Bravo(okazało się że jest bite). Jak na razie silnik zbiera dobre noty.

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1185
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik

Post autor: Kris » 15 lip 2012, 10:46

1,4 12V unikaj jak ognia. Jeśli ktoś ze znajomych miał ten motor w Brava, Siena... to zawsze z silnikiem było coś nie tak...
w 16V dynamika już jest przy niskich obrotach, w 8V trochę wyżej trzeba kręcić i spalanie ciut większe.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik

Post autor: vanisch » 15 lip 2012, 11:12

16v zbiera się lepiej od dołu niż 8v? :roll: Nigdy nie spotkałem się z czymś takim :D
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik

Post autor: Polej » 15 lip 2012, 11:52

Kris pisze:1,4 12V unikaj jak ognia. Jeśli ktoś ze znajomych miał ten motor w Brava, Siena... to zawsze z silnikiem było coś nie tak...
w 16V dynamika już jest przy niskich obrotach, w 8V trochę wyżej trzeba kręcić i spalanie ciut większe.
Miałem Brava z 1.4 12V. Kupiony z przebiegiem 200tyś, sprzedany z przebiegiem około 230tyś. Żadnych problemów z silnikiem, wbrew temu, co zapowiadali mi wszyscy "óczeni o tym silniku", o ile wiem do dziś jeździ bezawaryjnie.
Jedyną zanotowaną przeze mnie usterką w zespole napędowym był..rozrusznik- naprawa kosztowała 50zł.

Życzę każdemu tak 'awaryjnego' wozu, jak tamta Brava 1.4. : ok2 :
A na marginesie- ile znasz niedoładowanych silników benzynowych z tamtych czasów, które dysponują pełnym momentem obrotowym poniżej 3tyś obrotów?
1.4 ma pełny moment przy 2750 obrotów, co po prostu czuć podczas jazdy i co odwdzięcza się niskim spalaniem- u mnie średnie na całym dystansie wyniosło w granicach 6l/100.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik

Post autor: faraon » 15 lip 2012, 12:20

Kris pisze:1,4 12V unikaj jak ognia.
Takie zdanie mają użytkownicy, którzy oszczędzali na wymianie oleju w tym samochodzie. Ten silnik wymagał naprawdę wymiany co MAKSYMALNIE 15 tys. km. Znałem przypadki (pracując w ASO serwis), że po 17 tys zatykała się magistrala olejowa i zacierało silnik.
Jeśli chodzi o 1,6 16V (103 KM) - miałem go w palio, dla mnie świetny silnik, ale najlepszy w Bravie i nie tylko (w sensie elastyczności i zużycia paliwa) jest/był właśnie 1,2 75-85KM. Polecam.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2012, 16:25 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik

Post autor: piterstilo » 15 lip 2012, 12:37

Niewątpliwie jeden z najlepszych silników, w swojej kategorii . Należący do rodziny FIRE. Wersja 16V miała moce 80,82 i 86 KM. Odmiana 8V miała moc 60 KM i 75 KM.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1185
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik

Post autor: Kris » 15 lip 2012, 12:38

ja w Bravo miałem w papierach 80KM :)

Sprostowanie co do tego czy lepiej kręci się 8V czy 16V:
jeździłem i Bravo 1,2 16V i Punto 1,2 8V. Moje odczucia są takie jakie opisałem powyżej :) Jest to moja subiektywna ocena. Chociaż z danych katalogowych maksymalny moment jest w 8v przy 2tyś, a przy 16V przy 4tyś obr/min. Jednak lepiej się 8v zbiera ale dłużej można ciągnąć na 16V. Więc kolega vanisch ma całkowitą rację. Ja po prostu źle wyraziłem swoją opinię :)

Silnik 1,4 - nie wiem, nie miałem. Opinię znam od kolegów, którzy takie silniki mieli i nie polecali. Ale zawsze można trafić na padnięty motor 1,2 16V jak i na wzorowy stan 1,4 12V :)
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy

Komak250
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 64
Rejestracja: 28 maja 2012, 18:26

Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik

Post autor: Komak250 » 15 lip 2012, 13:06

Dziękuje za każdą odpowiedz w temacie. 1.2 16v lub 1.6 16v taki mam wybór w fiacie bravo ostateczne kupie Ibize II z 1.0 :(

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Bravo 1.2 16v - pytanie o silnik

Post autor: Dudi » 15 lip 2012, 15:58

U mnie jest taka Brava w domu od nowości. Akurat zawsze w Bravo/Brava ten silnik miał moc 82KM (a na dowód nie ma co patrzeć, bo tam różne bzdury wypisują ;) ). Ogólnie motorek zacny, w naszej ma najechane prawie 180kkm. Potwierdzam problemy z alternatorem i rozrusznikiem, w naszej trzeba było też wymienić uszczelkę pod głowicą, ale prawie na pewno mogę powiedzieć, że to przez katowanie jej przez salonowych "drajwerów", bo była autkiem testowym przy salonie.
Poza tym nie ma się do czego przyczepić. Części tanie, wymiany proste, wchodzi mało oleju, także eksploatacyjnie jest OK.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”