Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 26 cze 2019, 20:59

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
PostDodany: 25 sty 2013, 15:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Posty: 2556
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Nat pisze:
To zależy od tego, jak długo auto jeździło na mineralu. I ile nagaru się uzbierało przez ten czas w silniku. Olej mineralny jest gęstszy od półsyntetyka. Rzadszy półsyntetyk może wypłukać dotychczasowy nagar i silnik się rozszczelni. W efekcie - będziesz zostawiał plamy oleju + wieczne dolewki.
Generalnie nie polecam takiej zmiany, jeśli nie masz pewności, że nalanie minerala było krótkotrwałym incydentem. Pożądany kierunek zmian to z oleju rzadszego na gęstszy. A więc, jeśli w ogóle zmieniać, to z syntetyk na pólsyntetyk, albo z półsyntetyka na mineral.
Jaką masz motywację dla takiej zmiany?
Nigdy mi się nic takiego nie zdarzyło. W każdym moim aucie był tani minerał a ja przechodziłem na syntetyk. I żeby było ciekawie zawsze na liczniku było już dużo. Moja delta miała w momencie zmiany na 10w60 270 tyś km, uno miało 150, wcześniejsza delta 180. Zero problemów.

Moim zdaniem jeśli silnik nie bierze oleju i go nie gubi to bierzemy najlepszy olej na jaki nas stać.

"... I guess it's just the way I'm wired."


Na górę
PostDodany: 25 sty 2013, 21:01 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1996
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kris pisze:
Tylko co to znaczy pewne źródło... sklepik firmowy przy rafinerii??
.... w dzisiejszych realiach nawet gdyby takowe były to gwarancji nie ma. Najlepiej kupować na stacjach benzynowych (koncernowych) lub hipermarketach. W obu przypadkach źródła dostaw oleju są źródłami bezpośrednimi tzn albo od samych producentów albo od ich autoryzowanych przedstawicieli. W każdym innym przypadku prawdopodobieństwo kupienia oleju klasy CC/SC w markowej bańce markowego producenta niestety rośnie ......
Sharuga pisze:
Ludzie, znowu powielacie wieści dziwnej treści nieaktualne od 20 lat. Wypłukanie nagarów. Jakich nagarów? Nagary to robiły się na LUXie albo Selektolu. Obecne oleje mineralne, także 15W-40 mają nie mniej dodatków myjących jak inne.

..... z nagarami nie zupełnie tak jest ale dla uproszczenia niech będzie. W przypadku dodatków myjących, antyutleniaczy itp pełna zgoda, dzisiejsze oleje mineralne nie ustępują pod tym względem pół i pełnym syntetykom.
Serdeczne pozdrowienia.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 25 sty 2013, 21:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2011, 19:52
Posty: 444
Imię: piotr
Lokalizacja: Racibórz
Nigdy nie zwracałem uwagi na historie z przechodzeniem z jednego oleju na drugi a jedynie używałem oleju w specyfikacji producenta, lub lepszego. Nawet w Leganzie z niewiadomym przebiegiem (licznik zatrzymał się na 350 tyś nie wiadomo kiedy, był tak już jak auto kupiłem). Ewentualnie jak miałem przecieki to wymieniałem odpowiedzialne za nie uszczelnienia (miski albo klawiatury czy co tam). Na tej strategii nigdy się nie zawiodłem.

_________________
Lancie:

'02 Thesis 2.0t, http://do-slubu.com.pl

'07 ypsilon 1,4 16v,


Na górę
PostDodany: 25 sty 2013, 22:06 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Posty: 3381
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała
Nat pisze:
Jeśli auto ma silnik sfatygowany, to im rzadszy olej, tym łatwiej przenika przez powstałe nieszczelności.
To trzeba te nieszczelności uszczelnić :)

_________________
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW
obecnie: Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD


Na górę
PostDodany: 26 sty 2013, 0:10 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 11068
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Wymienić pierścienie, uszczelniacze itd - w końcu to coupe 20VT :)

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119

Obrazek


Na górę
PostDodany: 31 sty 2013, 17:55 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2009, 9:47
Posty: 792
Skype: adrian.molasy3
Lokalizacja: tuczępy/busko zdrój
Olej wymieniłem z mineralnego na semi syntetyk. Po 100km zrobionych dzisiaj wszystko ok, nic się nie poci oleju nie ubywa silnik chodzi tak jak chodził:)


Na górę
PostDodany: 31 sty 2013, 21:30 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 11068
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
: ok2 : i oby tak dalej

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119

Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl