Oleje syntetyczne i mineralne - migracja

dawidson

Odp: Oleje syntetyczne i mineralne - migracja

Post autor: dawidson » 25 sty 2013, 15:34

Nat pisze:To zależy od tego, jak długo auto jeździło na mineralu. I ile nagaru się uzbierało przez ten czas w silniku. Olej mineralny jest gęstszy od półsyntetyka. Rzadszy półsyntetyk może wypłukać dotychczasowy nagar i silnik się rozszczelni. W efekcie - będziesz zostawiał plamy oleju + wieczne dolewki.
Generalnie nie polecam takiej zmiany, jeśli nie masz pewności, że nalanie minerala było krótkotrwałym incydentem. Pożądany kierunek zmian to z oleju rzadszego na gęstszy. A więc, jeśli w ogóle zmieniać, to z syntetyk na pólsyntetyk, albo z półsyntetyka na mineral.
Jaką masz motywację dla takiej zmiany?
Nigdy mi się nic takiego nie zdarzyło. W każdym moim aucie był tani minerał a ja przechodziłem na syntetyk. I żeby było ciekawie zawsze na liczniku było już dużo. Moja delta miała w momencie zmiany na 10w60 270 tyś km, uno miało 150, wcześniejsza delta 180. Zero problemów.

Moim zdaniem jeśli silnik nie bierze oleju i go nie gubi to bierzemy najlepszy olej na jaki nas stać.

"... I guess it's just the way I'm wired."

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Oleje syntetyczne i mineralne - migracja

Post autor: adamM20 » 25 sty 2013, 21:01

Kris pisze:Tylko co to znaczy pewne źródło... sklepik firmowy przy rafinerii??
.... w dzisiejszych realiach nawet gdyby takowe były to gwarancji nie ma. Najlepiej kupować na stacjach benzynowych (koncernowych) lub hipermarketach. W obu przypadkach źródła dostaw oleju są źródłami bezpośrednimi tzn albo od samych producentów albo od ich autoryzowanych przedstawicieli. W każdym innym przypadku prawdopodobieństwo kupienia oleju klasy CC/SC w markowej bańce markowego producenta niestety rośnie ......
Sharuga pisze:Ludzie, znowu powielacie wieści dziwnej treści nieaktualne od 20 lat. Wypłukanie nagarów. Jakich nagarów? Nagary to robiły się na LUXie albo Selektolu. Obecne oleje mineralne, także 15W-40 mają nie mniej dodatków myjących jak inne.

..... z nagarami nie zupełnie tak jest ale dla uproszczenia niech będzie. W przypadku dodatków myjących, antyutleniaczy itp pełna zgoda, dzisiejsze oleje mineralne nie ustępują pod tym względem pół i pełnym syntetykom.
Serdeczne pozdrowienia.

Awatar użytkownika
grnb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 444
Rejestracja: 18 mar 2011, 19:52
Imię: piotr
Lokalizacja: Racibórz

Re: Oleje syntetyczne i mineralne - migracja

Post autor: grnb » 25 sty 2013, 21:33

Nigdy nie zwracałem uwagi na historie z przechodzeniem z jednego oleju na drugi a jedynie używałem oleju w specyfikacji producenta, lub lepszego. Nawet w Leganzie z niewiadomym przebiegiem (licznik zatrzymał się na 350 tyś nie wiadomo kiedy, był tak już jak auto kupiłem). Ewentualnie jak miałem przecieki to wymieniałem odpowiedzialne za nie uszczelnienia (miski albo klawiatury czy co tam). Na tej strategii nigdy się nie zawiodłem.
Lancie:

'02 Thesis 2.0t, http://do-slubu.com.pl

'07 ypsilon 1,4 16v,

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Oleje syntetyczne i mineralne - migracja

Post autor: darbo » 25 sty 2013, 22:06

Nat pisze:Jeśli auto ma silnik sfatygowany, to im rzadszy olej, tym łatwiej przenika przez powstałe nieszczelności.
To trzeba te nieszczelności uszczelnić :)
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Oleje syntetyczne i mineralne - migracja

Post autor: topcio » 26 sty 2013, 0:10

Wymienić pierścienie, uszczelniacze itd - w końcu to coupe 20VT :)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
momo1234/momo11
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 792
Rejestracja: 22 mar 2009, 9:47
Skype: adrian.molasy3
Lokalizacja: tuczępy/busko zdrój
Kontakt:

Re: Oleje syntetyczne i mineralne - migracja

Post autor: momo1234/momo11 » 31 sty 2013, 17:55

Olej wymieniłem z mineralnego na semi syntetyk. Po 100km zrobionych dzisiaj wszystko ok, nic się nie poci oleju nie ubywa silnik chodzi tak jak chodził:)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Oleje syntetyczne i mineralne - migracja

Post autor: topcio » 31 sty 2013, 21:30

: ok2 : i oby tak dalej
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”