JTD - kolor oleju
JTD - kolor oleju
Hej. Przeczytałem coś w rodzaju "statutu" forumowiczów TDI i ( http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... b54843a24a )
zastanawiam się, czy wszystkie uwagi odnoszą się też do JTDków. Chodzi mi głównie o punkt 13. Czy olej robi się fakycznie czarny jak smoła tuż po wymianie? Dotąd pomykałem benzyniakami i dopiero pod koniec każdych 10 tys. km stawał się troszkę zabrudzony, ale nigdy czarny...
zastanawiam się, czy wszystkie uwagi odnoszą się też do JTDków. Chodzi mi głównie o punkt 13. Czy olej robi się fakycznie czarny jak smoła tuż po wymianie? Dotąd pomykałem benzyniakami i dopiero pod koniec każdych 10 tys. km stawał się troszkę zabrudzony, ale nigdy czarny...
JTD - kolor oleju
Raczej tak, bo tutaj olej jest wystawiany na o wiele gorsze warunki pracy - chociażby ciśnienie. Nie jest jednak ważny kolor oleju, tylko jego właściwości...
JTD - kolor oleju
u mnie tak nie było.. też się zastanawiałem..
po przebiegu np. 2 tys.km od wymiany kolor był naprawdę
w kolorze i konstystencji prawie jak nowy..
myślę, że obecny użytkownik może to potwierdzić..
po przebiegu np. 2 tys.km od wymiany kolor był naprawdę
w kolorze i konstystencji prawie jak nowy..
myślę, że obecny użytkownik może to potwierdzić..
Ostatnio zmieniony 29 cze 2006, 12:54 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
JTD - kolor oleju
Szczerze mówiąc, to u siebie się nie przyglądałem, ale takie zdanie ogólnie się przyjęło, że w dieslu to czarny musi być...
JTD - kolor oleju
U mnie zaraz po zmianie oleju kolor był oleiście brązowy przez jakieś 1-2 tys. km.
Potem stał się czarny.
Potem stał się czarny.
JTD - kolor oleju
a u mnie po ok 100 km od wymiany byl juz czarny ... w kappie trzeba byloby chyba jeszcze z hlodnicy wylac olej to moze bylby 'normalny' dluzej
Olej
Panowie trochę powagi! Ma być w końcu czarny czy nie, bo jak nie to znaczy, ze coś nie tak chyba prawda? Na tym forum tdi chyba nie rozpowszechniają takich bzdur co?"Kojak" pisze:Szczerze mówiąc, to u siebie się nie przyglądałem, ale takie zdanie ogólnie się przyjęło, że w dieslu to czarny musi być...
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 31 maja 2006, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
JTD - kolor oleju
Zgadza się. Od zakupu przejechałem już około 1200 km i olej ma taki sam kolor jak nowy w pojemniku,a jego poziom nie spadł nawet o 0,5 milimetra"Adolf" pisze:u mnie tak nie było.. też się zastanawiałem..
po przebiegu np. 2 tys.km od wymiany kolor był naprawdę
w kolorze i konstystencji prawie jak nowy..
myślę, że obecny użytkownik może to potwierdzić..
W Coupe przejchałem 6 tys km od wymiany i ma kolor bursztynowy.
Wydaje mi się ,że czarny kolor tuż po wymianie świadczy o tym ,że olej nie bzostał wymieniony, lub o tym ,że silnik nadaje się do wymiany....
Coupe i Kle Kle, dwa i cztery JotTeDe
JTD - kolor oleju
Jeszcze raz poruszę temat koloru oleju. Znalazłem w mojej Lybrze kartkę z wymiany oleju przez poprzedniego właściciela. To co wyciekło było śmierdzące i czarne jak farba olejna. Wpisując w google nazwę oleju PENNASOL trafiłem na ten wątek. Cytaty:
"Na Twoim miejscu nie cieszyłbym się że olej jest przezroczysty przy zlewaniu, bo oznacza to że jest do d..y. Wszystkie brudy i zanieczyszczenia zostają Ci w silniku a nie spływają. U mnie zaróno mobil1 któego używałem w 1.5 jak i teraz Pennasol którego używam w 1.8 (półsyntetyk) zawsze są brudne i ciemne przy zlewaniu, i chyba tak powinno być";
"Im lepsze właściwości myjące/ płuczące ma dany olej, tym szybciej po wymianie, jego odcień robi się ciemny. Oznacza to mniej więcej tyle, że szybko potrafi "wchłonąć" dużą ilość zanieczyszczeń";
"w takim układzie Lotos 10W40 jest wzorcowym olejem , bo przy zlewaniu jest ciemny jak smoła przynajmniej u mnie".
Moje przekonanie jest takie:
1. Dobry olej po 10 tys km powinien mieć kolor miodu;
2. Słaby olej na skutek wysokiej temperatury przepala się, przez co robi się czarny (ten Pennasol pooksydował mi część bagnetu);
3. Samochody z w/w forum mogą mieć syf/opiłki silnikowe w bardzo dużych ilościach po każdym 10 tys km przebiegu i z tego też powodu idą te silniki do remontu po 100/150 tys km.
"Na Twoim miejscu nie cieszyłbym się że olej jest przezroczysty przy zlewaniu, bo oznacza to że jest do d..y. Wszystkie brudy i zanieczyszczenia zostają Ci w silniku a nie spływają. U mnie zaróno mobil1 któego używałem w 1.5 jak i teraz Pennasol którego używam w 1.8 (półsyntetyk) zawsze są brudne i ciemne przy zlewaniu, i chyba tak powinno być";
"Im lepsze właściwości myjące/ płuczące ma dany olej, tym szybciej po wymianie, jego odcień robi się ciemny. Oznacza to mniej więcej tyle, że szybko potrafi "wchłonąć" dużą ilość zanieczyszczeń";
"w takim układzie Lotos 10W40 jest wzorcowym olejem , bo przy zlewaniu jest ciemny jak smoła przynajmniej u mnie".
Moje przekonanie jest takie:
1. Dobry olej po 10 tys km powinien mieć kolor miodu;
2. Słaby olej na skutek wysokiej temperatury przepala się, przez co robi się czarny (ten Pennasol pooksydował mi część bagnetu);
3. Samochody z w/w forum mogą mieć syf/opiłki silnikowe w bardzo dużych ilościach po każdym 10 tys km przebiegu i z tego też powodu idą te silniki do remontu po 100/150 tys km.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.
JTD - kolor oleju
Ad. 1. Silniki Diesla podczas spalania mieszanki produkują SADZĘ która jest koloru CZARNEGO. Dostaje się ona do oleju silnikowego i dlatego robi się on CZARNY. W silnikach benzynowych sadzy jest dużo mniej i dlatego olej tak mocno nie czernieje. Dobry olej absorbuje sadzę nie pozwalając osadać się jej wewnątrz silnika, zły olej (jasny po 10.tyś.km) tego nie robi!
Ad. 2. To prawda że olej ciemnieje na skutek wysokiej temp. ale nigdy nie będzie całkiem czarny. Sprawdź sobie jak zachowuje się olej spożywczy na patelni.
Ad. 3. Jeżeli olej jest wymienany regularnie i użytkuje się samochód rozumnie, to remont silnika po 100.000km może być spowodowany jedynie totalnie beznadziejnymi materiałami użytymi do jego produkcji. Opiłki w tych silnikach wynikają częściej ze zmielonych turbosprężarek niż ze zużytych silników.
Ad. 2. To prawda że olej ciemnieje na skutek wysokiej temp. ale nigdy nie będzie całkiem czarny. Sprawdź sobie jak zachowuje się olej spożywczy na patelni.
Ad. 3. Jeżeli olej jest wymienany regularnie i użytkuje się samochód rozumnie, to remont silnika po 100.000km może być spowodowany jedynie totalnie beznadziejnymi materiałami użytymi do jego produkcji. Opiłki w tych silnikach wynikają częściej ze zmielonych turbosprężarek niż ze zużytych silników.