Stilo 1.8 16v 130KM - czy to wariator?

Awatar użytkownika
yamakashi1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 93
Rejestracja: 15 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Myslenice/ Włocławek

Stilo 1.8 16v 130KM - czy to wariator?

Post autor: yamakashi1 » 09 paź 2013, 19:48

Witajcie.

Posiadam takie oto ustrojstwo i problem się pojawił z silnikiem . Jest to chyba bliźniaczy do naszych w lanciach lybrach, deltach itp :) Wydaje się że to wariator aczkolwiek nie telepie przy zapalaniu,na zimnym czy ciepłym. Problem pojawia się po zagrzaniu po podkreceniu autka powyżej 2500tys puszczam gaz i telepie...telepie dopÓki nie zgasze samochodu . Wyłączam silnik załĄczam ponownie i na wolnych obrotach cicho po przegazowaniu to samo. Wiem, że to wróżenie z fusów bez usłyszenia albo dotknięcia;) ale zastanawiam się czy nie przepłukać silnik i wlać nowy olej ( mimo że wymieniany ok 3tys temu i przed wymianą było to samo) i dolać znów nowy 5w40... Komp nie pokazuje nic po podłączeniu examinera .

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 paź 2013, 20:50 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.

pääkäyttäjä

Re: Stilo 1.8 16v 13X km 80tys czy to wariator ?:)

Post autor: pääkäyttäjä » 09 paź 2013, 20:40

Wariator nie telepie autem a klekocze jak diesel ;) Początkowe objawy to klepanie na zimnym, potem już cały czas ;)

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Stilo 1.8 16v 130KM - czy to wariator?

Post autor: SIWY155 » 09 paź 2013, 21:37

Jeśli chodzi Ci o dźwięki z regulatora faz rozrządu to już żadne zabawy z olejem nie pomogą.Trzeba najlepiej wymienić lub przynajmniej zregenerować jeśli jest w stanie, który na to pozwoli.Ale czasem też najciemniej pod latarnią, więc może sprawdź czy poziom oleju nie jest czasem na min.lub poniżej bo wtedy nawet nowy wariator miałby prawo klekotać.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”