159 2.4 JTD - klapy wirowe

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: Duch-Dziadka » 24 lis 2013, 18:40

Czytam to forum od dłuższego czasu i nigdzie nie trafiłem na ten temat...
Tym czasem szperając po forach Alfy znalazłem temat o "klapach wirowych"
Co ciekawe dotyczy to silników Opli, Saaba, Alfy i Lancii???

Jeśli chodzi o Alfę i Lancię są to silniki 1.9 JTD i 2.4 JTD. Podobno problem powszechyny, ale tutaj się z nim nie spotkałem.

Pytam o to bo od kliku dni moja Alfa ma delikatny problem z zapalaniem na zimno...i wszystkie pytania w szukajce sprowadzają mnie do klap wirowych...gdzie ja raczej stawiałem na świece żarowe i znaczący spadek temp. na dworze... :)
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Klapy wirowe w JTD...

Post autor: FXX » 24 lis 2013, 19:01

Nie spotkałeś tego tutaj, bo problem dotyczy tylko części silników JTDm 16V i 20V, bo nie każdy z nich miał owe klapy montowane - przykład 1.9JTDm w 156 klap nie ma, w 159 o tej samej mocy 150KM już klapy posiada.
A teraz sam sobie odpowiedź na pytanie ile osób posiada Lancię z silnikiem 1,9JTDm z klapami, czyli roczniki gdzieś circa 2007-2008 i wyżej.

Na forum Alfaholików problem jest dość powszechny, bo i sporo osób porusza się 159 czy GT (które pod koniec produkcji też miały klapy wirowe), a rada na to jest jedna - jeśli mnie pamięć nie myli to wyłączyć programowo i na pewno wywalić mechanicznie.

Ile Twoja Bella ma nalotu?
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: Klapy wirowe w JTD...

Post autor: Duch-Dziadka » 24 lis 2013, 19:03

...a no własnie tego mi brakowało w sieci postów i tematów.
...a czy moja 2.4 JTDm ma coś takiego(???)...a pytając jak przystało na starego forumowicza ;) jak to sprawdzić czy ma???
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Klapy wirowe w JTD...

Post autor: FXX » 24 lis 2013, 19:33

Na 99% ma klapy wirowe.
O ile samo zatarcie się mechanizmu sterującego to mały pikuś, to urwanie się klap powoduje spustoszenie w silniku (dostają się do cylindrów). Przy czym nie słyszałem o problemach z zapalaniem jako następstwie problemów z klapami.
Jakiś szczegółowych informacji musisz szukać na forum Alfy czy Fiata (w Cromie były 2.4JTDm). Ja nie interesowałem się tym za bardzo, bo mnie ten problem nie dotyczy.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Klapy wirowe w JTD...

Post autor: Dudi » 24 lis 2013, 19:35

Jest na bank temat o klapach w dziale Delty III albo Thesis. Ktoś już miał z tym problem. Może uda mi się znaleźć.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Klapy wirowe w JTD...

Post autor: SIWY155 » 24 lis 2013, 19:36

FXX pisze:Na 99% ma klapy wirowe.
O ile samo zatarcie się mechanizmu sterującego to mały pikuś, to urwanie się klap powoduje spustoszenie w silniku (dostają się do cylindrów). Przy czym nie słyszałem o problemach z zapalaniem jako następstwie problemów z klapami.
Jakiś szczegółowych informacji musisz szukać na forum Alfy czy Fiata (w Cromie były 2.4JTDm). Ja nie interesowałem się tym za bardzo, bo mnie ten problem nie dotyczy.
Na 100%.Pozdrawiam
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: SIWY155 » 24 lis 2013, 19:48

Duch-Dziadka pisze:Czytam to forum od dłuższego czasu i nigdzie nie trafiłem na ten temat...
Tym czasem szperając po forach Alfy znalazłem temat o "klapach wirowych"
Co ciekawe dotyczy to silników Opli, Saaba, Alfy i Lancii???

Jeśli chodzi o Alfę i Lancię są to silniki 1.9 JTD i 2.4 JTD. Podobno problem powszechyny, ale tutaj się z nim nie spotkałem.

Pytam o to bo od kliku dni moja Alfa ma delikatny problem z zapalaniem na zimno...i wszystkie pytania w szukajce sprowadzają mnie do klap wirowych...gdzie ja raczej stawiałem na świece żarowe i znaczący spadek temp. na dworze... :)
Gdyby to miały być świece to miałbyś info w postaci pulsującej kontrolki świec ze stosownym komunikatem na wyświetlaczu. A jaki jest realny przebieg tego wozu? Jeśli ma już około 300 tys.km to może pompa wysokiego ciśnienia nie jest w stanie nabić tych 300 bar do rozruchu.Sprawdź też czy nie cieknie Ci paliwo z pompy wtryskowej bo wtedy też będzie gubił ciśnienie.A może kończą się wtryski? Warto byłoby zrobić mu sensowną diagnostykę examinerem.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: Dudi » 24 lis 2013, 19:52

Podobny problem.
Tylko rain nie dopisał jak to rozwiązał, ale może teraz napisze :) Czy to właśnie sugerowane klapy mogły być odpowiedzialne.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
lysholm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 04 lis 2012, 17:32
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: lysholm » 24 lis 2013, 19:59

Duchu Dziadka, na szczęście mieszkasz w WLKP, gdzie stacjonuje najlepszy w Polsce serwis AR (potwierdzenie znajdziesz na AlfaHolicy- ja też potwierdzam, jako zadowolony klient od 7 lat:) ). W ASO Nagórscy doskonale znają temat klap i leczą tę dolegliwość szybko i bezboleśnie (a przynajmniej mniej boleśnie niż inne ASO w Poznaniu, bo są dużo tańsi...). Wiem, bo robili to ostatnio kumplowi w 159.

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: Duch-Dziadka » 24 lis 2013, 20:21

SIWY155 pisze: A jaki jest realny przebieg tego wozu? Jeśli ma już około 300 tys.km to może pompa wysokiego ciśnienia nie jest w stanie nabić tych 300 bar do rozruchu.
Realny przebieg tego auta do 162 tys km, potwierdzone książką serwisową, która ma swoje potwierdzenie w centralnej bazie danych Fiata.
Podobny problem.
Tylko rain nie dopisał jak to rozwiązał, ale może teraz napisze :) Czy to właśnie sugerowane klapy mogły być odpowiedzialne.
Dziękuję, to jakby potwierdza wpisy z forum Alfy...
W ASO Nagórscy doskonale znają temat klap i leczą tę dolegliwość szybko i bezboleśnie
Znam ich, ale nigdy nie korzystałem z ich usług...aczkolwiek opinie o nich są podzielone...
Ja natomiast od lat korzystam z usług AUTIM-u... :)

W takim razie zaczynamy od diagnostyki auta... :)
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
lysholm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 04 lis 2012, 17:32
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: lysholm » 24 lis 2013, 20:32

Duch-Dziadka pisze:
SIWY155 pisze: A jaki jest realny przebieg tego wozu? Jeśli ma już około 300 tys.km to może pompa wysokiego ciśnienia nie jest w stanie nabić tych 300 bar do rozruchu.
Realny przebieg tego auta do 162 tys km, potwierdzone książką serwisową, która ma swoje potwierdzenie w centralnej bazie danych Fiata.
Podobny problem.
Tylko rain nie dopisał jak to rozwiązał, ale może teraz napisze :) Czy to właśnie sugerowane klapy mogły być odpowiedzialne.
Dziękuję, to jakby potwierdza wpisy z forum Alfy...
W ASO Nagórscy doskonale znają temat klap i leczą tę dolegliwość szybko i bezboleśnie
Znam ich, ale nigdy nie korzystałem z ich usług...aczkolwiek opinie o nich są podzielone...
Ja natomiast od lat korzystam z usług AUTIM-u... :)

W takim razie zaczynamy od diagnostyki auta... :)
Mnie nigdy nie zawiedli póki co. Dają radę z Thesis, o 159 2.2 jts mojej lepszej połowy też należycie dbają ;) W razie czego możesz wypróbować alternatywę.

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: brygadzista1 » 24 lis 2013, 20:43

Duch-Dziadka pisze: Co ciekawe dotyczy to silników Opli, Saaba, Alfy i Lancii)
Bo we wszystkich tych autach siedzi ten sam silnik Fiata. Klapy wirowe wprowadzili od 2007 roku wiec nie wszystkie 159 je maja. Twoja Duchu z pewnoscia je ma.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: wujekp » 24 lis 2013, 23:19

brygadzista1 pisze:
Duch-Dziadka pisze: Co ciekawe dotyczy to silników Opli, Saaba, Alfy i Lancii)
Bo we wszystkich tych autach siedzi ten sam silnik Fiata. Klapy wirowe wprowadzili od 2007 roku wiec nie wszystkie 159 je maja. Twoja Duchu z pewnoscia je ma.
Od 2007 powiadasz? Bo zastanawiam się od momentu zakupu czy moja Croma (rocznik 2006) je ma? Da się jakoś to potwierdzić bez rozbierania silnika?
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: SIWY155 » 25 lis 2013, 16:14

wujekp pisze:
brygadzista1 pisze:
Duch-Dziadka pisze: Co ciekawe dotyczy to silników Opli, Saaba, Alfy i Lancii)
Bo we wszystkich tych autach siedzi ten sam silnik Fiata. Klapy wirowe wprowadzili od 2007 roku wiec nie wszystkie 159 je maja. Twoja Duchu z pewnoscia je ma.
Od 2007 powiadasz? Bo zastanawiam się od momentu zakupu czy moja Croma (rocznik 2006) je ma? Da się jakoś to potwierdzić bez rozbierania silnika?
Jeśli masz wersję 16v lub 20v to masz.Wynika to z nr nadwozia również
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: wujekp » 25 lis 2013, 19:19

SIWY155 pisze: Jeśli masz wersję 16v lub 20v to masz.Wynika to z nr nadwozia również
16v. Czyli nie wprowadzili tego w 2007, ale wcześniej?
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”