159 2.4 JTD - klapy wirowe

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: SIWY155 » 25 lis 2013, 19:29

wujekp pisze:
SIWY155 pisze: Jeśli masz wersję 16v lub 20v to masz.Wynika to z nr nadwozia również
16v. Czyli nie wprowadzili tego w 2007, ale wcześniej?
Wg mnie już w 2005 w modelu 159 ,ale wątpliwości zawsze można rozwiać podając vin
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: LUKIThesis » 25 lis 2013, 21:28

Moja Thesis ma już 260 tyś, ja sam zrobiłem nią 85 tyś i nigdy nie miałem problemu z odpalaniem ale nigdy nie mów nigdy ;)
Moja Thesis jest z 2003 r więc mogę być chyba w gronie szczęśliwców jeśli chodzi o klapy bo moja mam rozumieć że ich nie ma ? :)
Jak na zimnym jest problem z kręceniem to nie jest to wina rozrusznika? Pamiętam że zawsze na zimnym rozrusznik ciężej kręci a do tego osłabiony spadkiem temp jest akumulator i jak się tak wszystko złoży może jest jak w Twoim Duchu przypadku. Na ciepłym mimo że kręci to przypadkiem też nie kręci ciężej?

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: Duch-Dziadka » 25 lis 2013, 21:33

Nie na ciepło pali na dotyk...właściwie nawet w dzień jak dużej postoi to też zimna pali na dotyk...
Bardziej po nocy pojawia się taka sytuacja, że potrzeba 2-3 sek. do odpalenia...
Musze w przyszłym tygodniu ustawić się na diagnostykę i będę patrzył co dalej...
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: Ramzes_II » 25 lis 2013, 21:54

Zobacz jak i w jakim tempie buduje pompa CR cisnienie paliwa przy kreceniu rozrusznikiem jak silnik zimny - porównaj z wynikiem jak silnik ciepły.
Później jak wygląda korekta wtrysków - zimny /ciepły
Przy niedomagającym zaworze EGR lubi często 1 wtryskiwacz położyć na cacy.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: Duch-Dziadka » 26 lis 2013, 18:08

Troche to skomplikowane co powiedzialeś, ale OK...tak zrobię... ;) :D
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: Sebastian » 29 lis 2013, 12:01

U mnie (auto takie jak u Ciebie) ingerencja w kolektor (klapy) poprawiła radykalnie:
- odpalanie auta (czy to "na zimno", czy to "na ciepło"),
- dymienie podczas odpalania auta - widoczne jak cholera,
- nadmierne dymienie (mimo DPF`u auto przy mocno niemieckoautostradowych prędkościach potrafiło przysporzyć mi wstydu ilością smogu ciągnącego się za autem).

Pzdr,
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1564
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: rain » 29 lis 2013, 12:48

Duch-Dziadka pisze:
Podobny problem.
Tylko rain nie dopisał jak to rozwiązał, ale może teraz napisze :) Czy to właśnie sugerowane klapy mogły być odpowiedzialne.
Dziękuję, to jakby potwierdza wpisy z forum Alfy...
Moja Thesis nie ma klap wirowych, u mnie problemem była walnięta jedna świeca która błędu nie pokazywała.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: Duch-Dziadka » 29 lis 2013, 13:34

Czyli to co podejrzewam od początku...dzięki za odpowiedź... :)
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: Duch-Dziadka » 31 gru 2013, 11:51

Alfa jest już po przeglądzie i okazało się iż winny był akumulator.
W aucie jeszcze znajdował się fabryczny Magenti Marelli. Można go było naładować ładowarką i niby parametry miał OK natomiast problem wynikał z faktu, że nie trzymał prądu.
Po godzinie otwartych drzwi potrafiła się cała bateria rozładować. Pewnie podczas rozruchu, zapalone światła, ostry pobór mocy powodował, że nie dogrzewało świec. Jednak trzeba obserwować, bo klapy i tak pewnie trzeba wywalić.
Teraz nowe ako i auto startuje jak trzeba... :D
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
Savi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 07 gru 2005, 0:00
Imię: Sławek
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: Savi » 31 gru 2013, 15:19

Poniżej trochę info. o silniku 2.4JTDm 20V

http://www.auto-swiat.pl/1-silnik-24-jt ... z-kaprysny

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: Duch-Dziadka » 31 gru 2013, 17:20

Czyli wychodzi na to, że w mojej wersji problem klap wirowych nie występuje... 8-O
Giulietta Veloce 2016r

Maxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 12 gru 2012, 0:41
Lokalizacja: IRL/Szczecin

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: Maxx » 03 sty 2014, 0:29

Duch-Dziadka pisze:Czyli wychodzi na to, że w mojej wersji problem klap wirowych nie występuje... 8-O
Występuje niestety. Wszystkie 2.4 w 159 miały klapy. Nie prawdą jest, że klapy się urywają (tylko w 1.9 w wersji z plastikowym kolektorem jest to możliwe).
AR 159 2.4JTDm
Delta III 2.0Multijet

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: Duch-Dziadka » 11 lut 2014, 20:02

Na chwilę obecną prawdopodobnie były to wtryskiwacze(dwa miały/były na plusie, ktoś wie o co chodzi???)...okaże się jak odbiorę auto...
Do tego doszły tylne sprężyny i linka ręcznego...
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: FXX » 11 lut 2014, 20:07

Duch-Dziadka pisze:(dwa miały/były na plusie, ktoś wie o co chodzi???)
Korekty?
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe

Post autor: Duch-Dziadka » 11 lut 2014, 20:16

No pewnie i o to chodzi..., to źle???
I pytanie jak się to robi to lepiej od razu wszystkie wtryskiwacze???
Giulietta Veloce 2016r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”