Reanult Trafic 2.0 dCi - odpalenie po 5 latach stania

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1564
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Reanult Trafic 2.0 dCi - odpalenie po 5 latach stania

Post autor: rain » 14 sie 2014, 10:59

Taka sytuacja, trafiło mi się Reanult Trafic osobówka, które potrzebuje odpalić, przeczyścić i sprzedać. Samochód stał 5 lat, przetaczany z miejsca na miejsce. Jest to 2.0 dCi w wersji 115km z roku 2007. Stan auta z zewnątrz i w środku jest ok, ale technicznie to mały trupek. Wiem że wtryskiwacze są do wymiany bo auto gasło po pewnym czasie chodzenia. Dodatkowo, nie da się wrzucić żadnego biegu, gałka sztywna. Pomijając rozładowany aku, co trzeba zrobić aby spróbować odpalić samochód. Nie chodzi i jeżdżenie bo bez skrzyni to nie pojadę daleko, ale o samo odpalenie silnika. Rozumiem że warto zmienić olej i filtry, cos jeszcze zerknąć trzeba by było?

Auto będzie na handel od razu w całości.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Re: Reanult Trafic 2.0 dCi - odpalenie po 5 latach stania

Post autor: Alley » 14 sie 2014, 11:47

Nalać nafty do cylindrów przed wymianą oleju. Mogą się pierścienie zapiec i nie będzie wesoło. Później po kilku godzinach od nalania nafty, nie wiem z 50 ml na cylinder, próbować pokręcić wałem, najpierw w prawo potem delikatnie cofnąć (mimo, że wałem się w lewo nie kręci).
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1564
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Reanult Trafic 2.0 dCi - odpalenie po 5 latach stania

Post autor: rain » 14 sie 2014, 14:23

Hmm, będzie ciężko, biorąc pod uwagę jak pojazd jest przechowywany :/ Nie mam możliwości rozebrania auta w takim stopniu. A nie mogę go przetransportować gdzie indziej. Czy to do garażu czy to do warsztatu.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Reanult Trafic 2.0 dCi - odpalenie po 5 latach stania

Post autor: Ramzes_II » 14 sie 2014, 14:51

Odłączyć wtyk od regulatora (ów) ciśnienia paliwa na pompie CR, by auto nie próbowało zapalić, a najlepiej odłączyć całe ECU silnika (nie nałapie błędów) i po sprawdzeniu poziomu oleju kręcić rozrusznikiem aż zgaśnie ciśnienie oleju. Jeśli to nastąpi, poobracać rozrusznikiem jeszcze z 3 razy, podłączyć wtyk (i) i próbować palić. Ale obawiam się ze wtryski trzeba będzie wyjąc i zawieźć do regeneracji lub wymienić, bo po tak długim postoju nie wróżę im dobrze, zważywszy ze chyba tam są już piezoelektryki.

Naftę i pomysły płukania silnika rodem z lat 60-tych daruj sobie. To nie ta epoka.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Rafako

Re: Reanult Trafic 2.0 dCi - odpalenie po 5 latach stania

Post autor: Rafako » 14 sie 2014, 15:43

Ramzes_II pisze: Naftę i pomysły płukania silnika rodem z lat 60-tych daruj sobie. To nie ta epoka.
O ile resztę popieram, o tyle tu nie masz moim zdaniem racji.
Czarno widzę odpalenie tego Renaulta...
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Reanult Trafic 2.0 dCi - odpalenie po 5 latach stania

Post autor: Rapeek » 14 sie 2014, 16:56

Warto też przed odpaleniem sprawdzić w jakim stanie jest pasek rozrządu, bo po tylu latach może być sparciały i strzeli przy rozruchu.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Reanult Trafic 2.0 dCi - odpalenie po 5 latach stania

Post autor: Ramzes_II » 14 sie 2014, 17:40

O najważniejszym zapomniałem - spuścić całe paliwo z zbiornika bo po 5 latach to jest tam mazut a nie ropa i nalać przynajmniej 10 litrów świeżej ropy. Zassanie mułu który jest w zbiorniku na pewno zawali wtryski i zaworki w pompie CR.
Rafako pisze: Czarno widzę odpalenie tego Renaulta...
Ja też czarno to widzę, ale spróbować może.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1564
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Reanult Trafic 2.0 dCi - odpalenie po 5 latach stania

Post autor: rain » 18 sie 2014, 9:16

Dzięki za pomoc, narazie wyciągnąłem aku, ale po 5 latach stania to aż strach to próbować ładować.

Auto chyba zostanie wystawione tak jak stoi. Bez inwestycji :/
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”