1.4 T-Jet - kultura pracy

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

1.4 T-Jet - kultura pracy

Post autor: Egon » 06 gru 2015, 19:47

Mam pytanko do tych co jeździli autem z tym silnikiem dzis testowałem Fiat linea oryg. przebieg 66 tys krajowe ale w zakresie 2,5-3,5 tys silnik wydaje dziwne dźwięki zwłaszcza przy delikatnym przyspieszaniu. Na biegu jałowymi chodzi jak zegarek ale jak przygazuje do 3,5 tys. odpuszczę lekko do 2,5 i znów lekko do 3,5 to słychać ten sam dźwięk w momencie gdy naciskam pedał gazu.
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: 1.4 T-Jet - kultura pracy

Post autor: Dudi » 06 gru 2015, 20:03

Ciężko stwierdzić o jakie dźwięki chodzi z opisu. Mogłeś nagrać albo coś.
W każdym razie powinien chodzić jak w zegarku. W całym zakresie obrotów.
Może wydech wpadał w jakiś rezonans???
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: 1.4 T-Jet - kultura pracy

Post autor: Egon » 06 gru 2015, 20:26

Najprościej będzie jak się przejadę drugim egzemplarzem. To nie wydech tylko z silnika
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
marq86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 417
Rejestracja: 05 lut 2012, 16:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Kielce

Re: 1.4 T-Jet - kultura pracy

Post autor: marq86 » 24 gru 2015, 19:09

Egon pisze:dzis testowałem Fiat linea
A coś powiesz więcej o samym autku? Przymierzam się do takowego tyle że do słabszej wersji silnikowej. Jeździłem t-jetami w GP, Bravo i Giuliettcie. W żadnym z tych aut żadnych zastrzeżeń, ponadto duży plus dla tego silnika sprzężonego z DNA w Alfie : yesyes :
Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01 :D... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: 1.4 T-Jet - kultura pracy

Post autor: Egon » 24 gru 2015, 23:44

Linea dość ciekawa mi jazda pasuje ale w tym egzemplarzu co oglądałem w warszawie za 16999zl ewidentnie coś stuka w silniku. Od tamtej pory jeździłem jeszcze inna oraz bravo t-jet w bravo jest ciszej Linea na więcej miejsca w żadnym z tych dwóch nic nie stukało chodź miały ponad dwa razy takie przebiegi. Ja szukam tylko t-jeta.
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
marq86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 417
Rejestracja: 05 lut 2012, 16:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Kielce

Re: 1.4 T-Jet - kultura pracy

Post autor: marq86 » 25 gru 2015, 7:25

Więcej miejsca jak w Lybrze? Chodzi mi głównie o tylną kanapę i bagażnik :D Tu w świętokrzyskim ciężko coś przykumać do obejrzenia. Ja stawiam na 1.4 77 KM bo zależy mi na prostej konstrukcji i możliwości bezstresowej instalacji LPG. W t-jecie jednak turbo i dwumasa... :(
Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01 :D... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: 1.4 T-Jet - kultura pracy

Post autor: GrimlocK » 25 gru 2015, 9:59

Egon pisze:Linea dość ciekawa mi jazda pasuje ale w tym egzemplarzu co oglądałem w warszawie za 16999zl ewidentnie coś stuka w silniku. Od tamtej pory jeździłem jeszcze inna oraz bravo t-jet w bravo jest ciszej Linea na więcej miejsca w żadnym z tych dwóch nic nie stukało chodź miały ponad dwa razy takie przebiegi. Ja szukam tylko t-jeta.
Te silniki chodzą jak aksamit :D Jakiś czas temu miałem okazję posłuchać bravo 120KM z przebiegiem ponad 200kkm, chodził jak nowy, zero dziwnych odgłosów, stuków.

Awatar użytkownika
Rutuś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2497
Rejestracja: 17 mar 2011, 22:44
Imię: Leszek
Lokalizacja: Warszawa-WJ

Re: 1.4 T-Jet - kultura pracy

Post autor: Rutuś » 25 gru 2015, 10:22

Mam za gazowane Grande Punto z tym silnikiem i rzeczywiście jest motor bez obsługowy ale nie zbyt mocny używany do jazdy po mieście. Wydaje ni się że w Linei może być jeszcze słabszy bo jest cięższa.
jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011

była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: 1.4 T-Jet - kultura pracy

Post autor: Egon » 25 gru 2015, 10:24

Lybra jest większa i bardziej komfortowa i cichsza, Linea i Bravo odstaje od Lybry. Jednak moj następca będzie Linea lub braci t-Jet jeden plus to ze są szybsze :-)
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: 1.4 T-Jet - kultura pracy

Post autor: Egon » 25 gru 2015, 10:25

Rutuś pisze:Mam za gazowane Grande Punto z tym silnikiem i rzeczywiście jest motor bez obsługowy ale nie zbyt mocny używany do jazdy po mieście. Wydaje ni się że w Linei może być jeszcze słabszy bo jest cięższa.
W fiacie Linea przy 3 osobach to 1.4 T idzie jak burza.
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
marq86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 417
Rejestracja: 05 lut 2012, 16:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Kielce

Re: 1.4 T-Jet - kultura pracy

Post autor: marq86 » 25 gru 2015, 17:44

i cichsza
Ja mam Lyberkę traktora więc dla mnie ten argument jest spalony ;). Swego czasu kiedy próbowałem Punto EVO z motorem 1.4 77 to musiałem przekręcić ponownie kluczyk w stacyjce bo nie wiedziałem czy już pracuje czy nie :D Mogę mieć jedynie porównanie z 1.2 TSI z Gulfa.
Bravo odstaje od Lybry
Hmmm tu też bym polemizował. Lybra to jednak auto z końca lat 90-tych, współczesne wozy już tak "topornie" nie jeżdżą. Materiały we wnętrzu Bravo i ogólna koncepcja jest jednak dużo, dużo nowocześniejsza i robi lepsze wrażenie : ok2 :

Generalnie jak przeglądam Linki z naszego rynku to królują smotruchy 77 km, T-jety raczej okazjonalnie i jak już są to ze sporym nalotem. Plus taki że 90% to polski salon i udokumentowany przebieg : yesyes :
Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01 :D... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”