Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc

PewienPan
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 29 wrz 2016, 13:42
Imię: Damian
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc

Post autor: PewienPan » 29 wrz 2016, 14:48

Witam. Mam problem w swojej alfie
2.4jtd 140KM 2001r. Jest coś nie tak z obrotami. Po odpaleniu falują
(lekko) potem wszystko wraca do normy. Dalej jest taki problem, jechałem
ostatnio 110 5bieg wciskam gaz w podłogę samochód nie jedzie a obroty
wędrują pod czerwone pole, lekko puściłem gaz dodałem i wszystko gra ładnie
przyśpiesza. Tak samo ostatnio jechałem autostradą około 200 i miałem coś w
granicach 4,5tyś+ obrtów to chyba za dużo. Jeśli chodzi o błedy były 3:

P0404-Egr -brak sygnału
P0110- air temperature sensor - wysoki sygnał
P0101- air flow meter - niski sygnał

Błędy wykasowałem i nigdy nie powróciły. Lecz problem jest nadal.
Porównywałem obroty na zegarze i na kompie to na kompie na zimnym około 800
a na kompie 1tyś czyli jest przekłamanie. Tylko te lekkie falowanie i te
dziwne coś jak wcisnę gaz obroty się kończą a samochód nie jedzie jak
powinien. Kontrolka wtrysku się nie zapala, dodam że jak wracałem z trasy
to raz zgasła ale to było z miech/2 temu i teraz nic. W co celować ? Niby
regulator ale chcę wymieniać po kolei wszystkiego. Mam nadzieję, że ktoś pomoże
bo na moich speców z okolic nawet nie liczę bo oni tylko
passaty robią.. AA bym zapomniał czasami dziwne takie uczucie jakby nieco
później zaczęła w fotel wciskać. Dzięki z góry :)
Dzisiaj powyrównywałem obroty i na zegarze 3tyś a na kompie 2 mówię i biegu jałowym.
I jeszcze jedno jak jest opcja w Multiecuscan coś, że sztangą turbo to jest u mnie nie aktywny po kliknięciu.
Regulator ciśnienia paliwa coś koło 16%
Co w MESie przetestować ?Pojęcie mam o mechanice ale zawsze na vagachm, teaz jak alfa to nie będę kłamał nowść i trzeba się podszkolić. Z góry dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Alfa Romeo problem obroty/moc

Post autor: Wilkin » 29 wrz 2016, 15:48

Sprzęgło sobie wymień. ;)
A potem się bierz za falowanie wolnych obrotów.
Ale jak tylko przy odpaleniu i to przez chwilę, to na dzień dobry bym sprawdził świece żarowe.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

PewienPan
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 29 wrz 2016, 13:42
Imię: Damian
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Alfa Romeo problem obroty/moc

Post autor: PewienPan » 29 wrz 2016, 15:55

Widzę z grubej rury :D też tak myślałem, ale na 1 2 3 4 się nie zlizga, świece nowe. Ja chcę wiedzieć czemu tak obroty kłamią

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Alfa Romeo problem obroty/moc

Post autor: Wilkin » 29 wrz 2016, 16:10

PewienPan pisze: ale na 1 2 3 4 się nie ślizga
Na 5-tce ma najciężej.
Czemu ci obroty kłamią ,nie wiem.Sprawdź czy przy wyższych prędkościach obrotowych masz też przekłamanie.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

PewienPan
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 29 wrz 2016, 13:42
Imię: Damian
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Alfa Romeo problem obroty/moc

Post autor: PewienPan » 29 wrz 2016, 17:08

Sprawdzę jutro, a jest może jakaś tabelka która przedstawia mniej więcej jakie obroty przy danej prędkości? Najbardziej wkurza to że gdzieś przy 3 czuć takie dziwne szarpniecie i te właśnie coś że obroty same idą i są za wysokie. Mówisz że sprzęgło na 100%?

Awatar użytkownika
Gruby007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 246
Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc

Post autor: Gruby007 » 29 wrz 2016, 20:42

Jeżeli obroty wędrują w górę ,a prędkość stoi w miejscu, to nawet na 200% sprzęgło, książkowy przykład :D
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001. :)

Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V :( - marnie skończyła.. :(
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI

PewienPan
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 29 wrz 2016, 13:42
Imię: Damian
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc

Post autor: PewienPan » 29 wrz 2016, 21:08

Dobra Panowie jestem w szoku. Sprawdziłem obroty podczas jazdy i lepiej nie pytajcie... Przy 100 na zegarze okolo 3000 na kompie coś koło 2000-2300. Przy 140 na obrotomierzu coś koło 4000 na kompie 3000+.. Na jałowym dałem do 5,5tyś na kompie coś koło 4200..

Dodam, że bella ma zdjęta jakąś blokadę i kręci się na maxa nie odcina paliwa przy ponad 5tyś może ma to coś wspólnego ? Niby dobrze się zbiera ale wg mnie coś jest nie tak bo za duże obroty pokazuje zegar ale co robić pomóżcie ;/

W pliku mam logi doładowania prędkości i obrotów, zobaczcie jak możecie.

Szczerze powiem, żeby na 1 do 40kmh rozbujać obroty muszą pod 5,5tyś tak samo na 2 od 40-80 coś koło 5 ale komp pokazuje o 1tyś mniejsze średnio.. Żeby to błąd wywalało a tak wróżenie z fusów, nie będę bawił się w wymianę połowy osprzętu..

Jak ktoś coś wie niech pisze, będziemy działać
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc

Post autor: mjerzy » 29 wrz 2016, 21:36

Z tą różnicą w obrotach między kompem a obrotomierzem to jest coś co się zepsuło, było wcześniej dobrze czy kupiłeś samochód i zauważyłeś że jest lipa. Bo mi to wygląda że masz obrotomierz z innej wersji silnikowej. Ponad to na pewno ślizga ci sprzęgło...

iled
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 237
Rejestracja: 10 cze 2016, 7:59
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc

Post autor: iled » 30 wrz 2016, 8:30

Powoli z tym DM
Po pierwsze co z doładowanie ?
Jak dmuchnie za mocno to leci Newton i może się oślizgnąć. Pierdyknie pikiem catriny, ecu nie da marchewy.
Przeloguj ten wynalazek na 4 biegu.

Daj na 3500rpm na jałowym trzymaj 3-4sec i porównaj z tym co zapisałeś na wykresie. Rozumiecie do czego dążę ??

PewienPan
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 29 wrz 2016, 13:42
Imię: Damian
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc

Post autor: PewienPan » 30 wrz 2016, 9:03

Ja nie rozumiem, ale to tak:
-Zrobić logi na jałowym i te 3,5tyś patrząc na zegar czy na kompa ?
-I na 4 biegu? Od jakiej prędkości

Jakie parametry ustawić? Takie jak wcześniej w logach?

Po kupnie, przed jeździliśmy i gitara była. Wydaje mi się, że zaczęło się od tego momentu co mi zgasła od tak sobie, ale to było dawno i się nie powtórzyło
Jeszcze dodam, że bo wyrzuceniu na luz podczas jazdy na obrotomierzu pokazuje czasem około 700-800 a na kompie 500-600 i tak jakby zaraz miała zgasnąć.

Wykres z wczoraj: https://zapodaj.net/9673c56d25cdb.png.html

PewienPan
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 29 wrz 2016, 13:42
Imię: Damian
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc

Post autor: PewienPan » 30 wrz 2016, 11:46

Dobra zrobiłem kilka testów wszystko macie w plikach, dodam że test obrotów zrobiłem 2. Przez wynik na obrotmierzu u na kompie. Na kompie jak dałem 3,5tyś to na obrotomierzu 5tyś i silnik wiecie już zaczyna wyć. Ręce odpadają pomóżcie...
Wykresy:

https://zapodaj.net/d3031e249d273.jpg.html (ten 2 obrazek) na 4 macie obroty max 3500 na kompie a na obrotomierzu miałem z 4,5k lekko i słychać po silniku.

https://zapodaj.net/b1585b147e3bf.jpg.html od 1

jakieś testy jeszcze robić?


Walnąłem się i zamiast turbo dałem mase powietrza przy teście obrotów..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

PewienPan
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 29 wrz 2016, 13:42
Imię: Damian
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc

Post autor: PewienPan » 01 paź 2016, 9:17

Trochę powiłowałem i na pewno trzeba zbierać na sprzęgło. Z tymi obrotami nie wierzę bo raczej przy 3,5tyś na kompie silnik by nie wył a wyje czyli obrotomierz git pokazuje. Przekłamanie lekkie jest ale doszedłem do wnisoku, że może to być wina kabla (opóźnienia). Gdby na kompie uzyskać 4-5ryś rpm to bym musiał chyba na obrotomierzu mieć wyskalowane do 8tyś :D. Trochę skatowałem i moc jest i vmax też git więc odpuszczam i zbieram na sprzęgło chyba, że macie jakieś pomysły ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”