Fiat 125 - SWAP 2,0 Turbo z Themy

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: topcio » 29 gru 2008, 19:45

he, he pojedziemy razem. Chłodnice oleju można dać przed chłodnicą wody (nie musi być duża- może od motocykla) a intercooler tak jak piszesz na dole ? :hmmm:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Michael
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 24 gru 2008, 0:00
Lokalizacja:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Michael » 30 gru 2008, 0:44

Intercooler pojdzie w przedni pas to jest pewne pod chlodnice fiatowska co do chlodnicy oleju moze urzyje chlodnicy od wspomagania,i wtedy zmontuje ja przed zwyczajna chlodnice fso.No tak czyli pozostaje na podzespolacha fiata 132 skrzynia plus wal mozna ewentualnie faktycznie ja jakos wzmacniac zobaczymy jak to bedzie.Przerobka przewodow doporowadzajacych powietrze nie powinna byc zbyt duza,przewody olejowe troche wiecej mi zajma no i ciecie blacharki to juz precyzyjna robota.Zobaczymy jakto sie z kasa ulozy najpierw i tak bede kompletowal graty wszystko z czasem ale nadal mam kilka pytan.Mianowicie jak seryjnie jest zestrojone turbo dedry ile ono seryjnie pompuje, i jak to jest z wkrecaniem sie tego silnika na oborty lubi wysokie czy raczej jest to niskoobrotowiec bo slysze rozne opinie ?? pozdrawiam
Fabricca Italiano Automobili Torino-cholernie uparte bydle

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Bany » 30 gru 2008, 11:41

8v raczej nie kreci sie wysoko,bardzo ładnie ciagnie z dołu.
tyrbina seryjnie pompuje 0,9-1,0.
nadmuch powietrza na turbo niewiele da i jak dla mnie trąca druciarstwem,pozatym bedziesz tam miał i tak dużo przewodów do i z turba f.powietrza itp,a miejsca 0.

Michael
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 24 gru 2008, 0:00
Lokalizacja:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Michael » 30 gru 2008, 12:50

nie po no jezeli nadmuch powietrza niewiele daje to ok chcialem sie tylko dowiedziec czy to jest niezbedne czy turbo nie nagrzewa sie jakos kosmicznie.O to trafilem w odpowiedni silnik super :) a co do jeszcze swapa to czy kolektory sie zmieszcza czy raczej od razu wziasc sie za nie i je przerabiac tak zeby weszyly pod maske pewnie przy kolektorach bez rzezby sie nie obejdzie ??
Fabricca Italiano Automobili Torino-cholernie uparte bydle

Michael
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 24 gru 2008, 0:00
Lokalizacja:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Michael » 11 sty 2009, 0:42

Cos nikt mi nie odpisuje czy ktos ma moze kilka fotek silnika lanci dedry turbo wyjetego z auta poniewaz glowimy sie z kumplem czy to upchniemy do fiata
Fabricca Italiano Automobili Torino-cholernie uparte bydle

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Bany » 11 sty 2009, 16:33

http://www.motoallegro.pl/item526386674 ... uning.html

i pewnie jeszcze pod deltą,thema itp. znajdziesz jeszcze 20 fotek

i nie trzeba sie prośić a popukać w klawiature,

moim zdaniem zaczynasz od końca ,silnik sie zmieści ,myśl nad osprzętem

Michael
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 24 gru 2008, 0:00
Lokalizacja:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Michael » 11 sty 2009, 23:24

dobrze a jaki osprzet masz na mysli wiesz co obejrzalem sobie ten silnik i racja zmiesci sie a o jakim osprzecie myslisz co sie moze nie zmiescic.Rozrusznik dzisiaj sobie dokladnie sprawdzilem i skrzynia lady ma w identycznym miejscu co fiat 132 zamocowany rozrusznik wiec to juz mnie omija dalej kolektory w dedrze sa mniejsze wiec powinny wejsc pod mache bez przerobek a z czym moge miec problem chodzi o te nieszczesne kolektory czy cos innego ?? pozdrawiam
Fabricca Italiano Automobili Torino-cholernie uparte bydle

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Bany » 12 sty 2009, 9:58

rozrusznik pasuje ale silnik dedry/themy/delty ma 2 wałki balansowe i jwden z nich jest blisko rozrusznika i nie wiem jak z tym,
osprzet typu: aparat zapłonowy wychodzi tam gdzie masz cięgno gazu.
turbina na pompe hamulcową,nade poprzeczka bedziesz musieł wykombinować f,oleju i węże do chłodnicy oleju.
przepustnica bedzie widziała podszybie,wyjście wody na chłodnice tez bedzie z tyłu silnika a nie z przodu,szczególnie to z głowicy.

Michael
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 24 gru 2008, 0:00
Lokalizacja:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Michael » 12 sty 2009, 23:24

aparat zaplonowy faktycznie moze stanowic problem wlasnie tego sie obawialem ze to podszybie i pompa hamulcowa moze stanowic problem ale w takim ukladzie moze tez warto by bylo zaadoptowac pompe hamulcowa z lanci ?? i wtedy daloby rade ja zmiescic ??No i moze przenosiny turbiny zrobic gdzies inndziej gdzie znajdzie sie na nia miejsce,znajomy polecil mi przeniesienie turbo w miejsce gdzie obecnie jest akumulator a po prostu aku wyrzucic do bagaznika ??
Fabricca Italiano Automobili Torino-cholernie uparte bydle

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Piszczyk » 08 lut 2009, 14:57

odświeżam temat
w trakcie grzebania po necie znalazłem to:
POLONEZ 2.0 turbo by Kania
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

argenta67

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: argenta67 » 08 lut 2009, 18:41

Montaż turbo w Polonezie to najprostsza sprawa w przypadku takiego silnika

Michael
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 24 gru 2008, 0:00
Lokalizacja:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Michael » 08 lut 2009, 22:42

No ja juz tez poczynilem kroki w kierunku silnka turbo niestety nie bedzie to jednostka lanci z braku az takich funduszy ale zostaly zakupione podzespoly lanci turbo z delty pierwszej generacji jesli sie nie myle na kolektorze wydechowym do dohc wraz z gaznikiem nadcisnieniowym i w najblizszym czasie stworze do tego wydech.I cale przeniesienie doladowania bedzie to polaczenie blow thru i na poczatek softowe sprezanie 0.5 bara a potem sie zobaczy jak to bedzie dalej sie rozwijalo.Pozdro
Fabricca Italiano Automobili Torino-cholernie uparte bydle

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Piszczyk » 09 lut 2009, 18:22

"argenta67" pisze:Montaż turbo w Polonezie to najprostsza sprawa w przypadku takiego silnika
na fotce to chyba coś na kształt volumex`u a nie turbo
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

argenta67

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: argenta67 » 09 lut 2009, 20:27

"Piszczyk" pisze:
"argenta67" pisze:Montaż turbo w Polonezie to najprostsza sprawa w przypadku takiego silnika
na fotce to chyba coś na kształt volumex`u a nie turbo
A Volumex to co to jest jeśli nie turbo, zaglądałeś do środka tego silnika, pewnie nie a więc może powiesz po co ten silnik ma tłoki z wklęsłymi denkami, nie wiesz po co, to ci powiem, że takie tłoki stosuje się w silnikach z doładowaniem turbo : cenzura :

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Bany » 09 lut 2009, 20:42

błysnałeś już w temacie i raczej sie tylko pogrążasz,
popisz sobie w innym wątku

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”