Kappa 2.4jtd chcę więcej mocy =)

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
Dawka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 293
Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Kappa 2.4jtd chcę więcej mocy =)

Post autor: Dawka » 13 sie 2009, 20:53

Więc tak, zastanawiam się nad wzmocnieniem trochę swojej kappy, dowiadywałem się tam i uwdzie że sam chip da przyrost mocy w okolice 170km/380-390NM, zastanawiam się czy jak by tak przenieść intercooler tak na wysokość zderzaka ewentualnie zamontować trochę większy z innego autka, przerobić wydech na przelotowy i wtedy zrobić chip, według znawców tematu powinno wyjść spokojnie ok 200km oraz ok 420NM. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie, gdzieś na forum widziałem kiedyś zdjęcie kappy bez zderzaka ale teraz nie mogę znaleźć, chciałem zobaczyć jak to wygląda z miejscem. Nie ukrywam że jeśli wzrost mocy by się udał to zapewne chciałbym również przełożyć hamulce od wersji turbo bo jednak na bezpieczeństwie też mi zależy.

Pozdrawiam i czekam na wasze propozycje.

dudekken

Odp: Kappa 2.4jtd chcę więcej mocy =)

Post autor: dudekken » 14 sie 2009, 4:50

Dolicz do tego dobre sprzęgło bo seria przy 420Nm szybko poleci, a jak będziesz często nadużywał tego momentu i mocy to poukręcane półosie bankowo...
Właściwie to po jakiego ci 200PS ?? JTD to nie motor do wyścigów, do tego proponuję zakupić jakieś 4.2 V8, albo 2.7 V6 BiT bo będzie więcej frajdy i dźwięk z pod maski słuszny...

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Odp: Kappa 2.4jtd chcę więcej mocy =)

Post autor: jakubg » 14 sie 2009, 8:08

dudekken pisze:Dolicz do tego dobre sprzęgło bo seria przy 420Nm szybko poleci, a jak będziesz często nadużywał tego momentu i mocy to poukręcane półosie bankowo...
Właściwie to po jakiego ci 200PS ?? JTD to nie motor do wyścigów, do tego proponuję zakupić jakieś 4.2 V8, albo 2.7 V6 BiT bo będzie więcej frajdy i dźwięk z pod maski słuszny...
Mądrze prawi.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
Marzena
Klubowiczka wspierająca
Klubowiczka wspierająca
Posty: 998
Rejestracja: 05 wrz 2011, 7:37
Imię: Marzena
Lokalizacja: Lublin

Odp: Kappa 2.4jtd chcę więcej mocy =)

Post autor: Marzena » 14 sie 2009, 8:13

podobno wypasione gadżety dodają pare koników ;) :lol:

trigojunior
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1025
Rejestracja: 29 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Ciechanów woj. mazowieckie

Odp: Kappa 2.4jtd chcę więcej mocy =)

Post autor: trigojunior » 14 sie 2009, 9:12

podlicz wszystko czy Ci się będzie opłacało a jak nie to poszukaj Alfy 159 2,4jtdm która ma 200KM
Była:
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i

Awatar użytkownika
rak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 200
Rejestracja: 19 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa 2.4jtd chcę więcej mocy =)

Post autor: rak » 14 sie 2009, 12:58

Jeżeli już chcesz koniecznie Kappę to proponuję 2,0 T 20 V powinieneś być z tego zadowolony
Pozdrawiam Zbyszek
Srebrna Włócznia K 2,4 JTD

Awatar użytkownika
Dawka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 293
Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odp: Kappa 2.4jtd chcę więcej mocy =)

Post autor: Dawka » 14 sie 2009, 20:02

Hmmm no ze sprzęgłem to domyślam się że będzie problem aczkolwiek dostęp do części mam więc może znalazło by się jakieś wzmocnione sprzęgło do tego auta, a może wypowiedzą się osoby które robiły sam chip, jaki wzrost mocy czy zauważyli wzrost zużycia się sprzegła itp. Ostatnio trochę bywałem w trasie i brakowało mi elastyczności w porównaniu np. z chipowanym peugeotem 406 w hdi który ze 110km został podciągnięty pod 156km i ponad 310NM, nie mam również z nim szans na przyśpieszenie od zera czy nawet na prędkość która w kappie jtd jest dziwnie niska... licznikowe 205 sprawdzane z nawigacją ok 200 a peugeot jechał ok 230 licznikowe i 220 z navi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”