Dedra z silnikiem 2.9 V6

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Lancia_Derda
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: nakło nad notecią

Dedra z silnikiem 2.9 V6

Post autor: Lancia_Derda » 03 wrz 2009, 15:07

Witam!
Posiadam autko dedra 1.6L i.e. i zastanawiam sie nad wymianą silnika na 2.9 V6 od Themy. Czy ktos juz robił coś podobnego? Jakie problemy moge napotkać po drodze. Napewno dam to mechanikowi do zrobienia, ale chciałbym wiedzieć czy jest to na tyle spasowane ze na zasadzie "wyciagnij i włóż" czy bedzie trzeba ciąć i spawac "łapy". Co jeszcze oprócz "kompletnego silnika" i skrzyni bede potrzebował? Moja dedra nie ma ABS a Thema ABS juz ma. Prosze o pomoc bo mam zamiar na dniach zdecydować czy biore ten silnik czy jedzie na złom.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Odp: Dedra z silnikiem 2.9 V6

Post autor: lancia1969 » 03 wrz 2009, 15:27

2,5 V6 wejdzie ,zobacz na Alfe 155 z takim silnikiema to są bliżniacze auta, nie wiem czy 3.0 nie jest wyższa i nie bedzie problemu z maską, inne są kolektory wiec napewno nie bedzie to na zasadzie wyjmij i włoż. Nie ma w klubie takiej Dedry jak zrobisz bedziesz pierwszy - powodzenia.
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Odp: Dedra z silnikiem 2.9 V6

Post autor: schab » 03 wrz 2009, 21:55

Lancia_Derda pisze:mam zamiar na dniach zdecydować czy biore ten silnik czy jedzie na złom.
Rozumiem , że szukasz kłopotów ! - Alternatywa , że silnik idzie na złom , albo wkładasz go do swojego auta - mówi mi , że albo masz bardzo dużo wolnych środków , albo ...

Lancia_Derda
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: nakło nad notecią

Odp: Dedra z silnikiem 2.9 V6

Post autor: Lancia_Derda » 03 wrz 2009, 22:09

V6 jest w dobrym stanie. buda od Themy zniszczona, środek poszedł na handel, podobnie klima. czyli zostalo zawieszenie i silnik( tyle co jest potrzebne zeby zezlomować auto za jakiś pieinądz. Wolę wyciągnąć silnik i zaplacić za lawete na złom. Maske zawsze można dociąć. w Themie montowali tez te 2.5 z alfy?? bo jesli tak to nie powinno być problemow większych ze swapem. tylko teraz kwestia co jeszcze potrzebuje do tego...

schab pisze:Rozumiem , że szukasz kłopotów ! - Alternatywa , że silnik idzie na złom , albo wkładasz go do swojego auta - mówi mi , że albo masz bardzo dużo wolnych środków , albo ...
ani nie mam "bardzo duzo wolnych środków" ani "...". jak juz wspomniałem silnik V6 jest w dobrym stanie, a to nieszczesne 1.6 potrzebuje wkładu finansowego prawie rownowartości tej V6

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Dedra z silnikiem 2.9 V6

Post autor: Taz » 03 wrz 2009, 22:18

A jak zniesie ci taki przeszczep przednie zawieszenie?
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Odp: Dedra z silnikiem 2.9 V6

Post autor: mac1us » 03 wrz 2009, 22:21

Sory, ale jeśli piszesz, czy potrzebujesz coś innego niż silnik i skrzynia to już mówi samo za siebie. Tak samo Twój "problem" z abs-em. Poprostu lepiej dac sobie z tym spokój, bo przełożenie silnika do innej themy nie byłoby takie proste, a co dopiero do dedry. Pomijam fakt, że v6 jest znacznie cięższy od 1,6. Kolejną sprawą jest to, że jeśli myślisz, że taki swap będzie tańszy i prostszy od remontu 1,6 to trzeba powiedziec, że się mylisz i to grubo.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: Dedra z silnikiem 2.9 V6

Post autor: prezesjm » 03 wrz 2009, 22:23

2.8 nigdy nie było na wózku dedra/delta/Alfa155 więc nie licz na to że byłoby łatwo. Moim zdanie nie wlezie. Już Ci Grzegorz napisał, da się wpakować 2,5V6 od 155-tki i nie trzeba wiele przerabiać. 3.0 też wlezie , nie jest większy, problem głównie z układem wodnym, termostat i tym podobne. najmniej kłopotów 2,5 z Alfy 155. Nie znaczy to że jest to tak wyciąg - włóż.

Lancia_Derda
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: nakło nad notecią

Odp: Dedra z silnikiem 2.9 V6

Post autor: Lancia_Derda » 03 wrz 2009, 22:52

Oj ludzie... nie spróbuje to nie bede wiedział. wejdzie-nie wejdzie zostawiam mechanikowi. z themy moge wyjąc wszystko co zostalo (auto jeździ). Pytanie jest co jeszcze wyciągnąć z niej. musze piasty wahacze wyciągać czy to nie ma znaczenia?? thema jest toche szersza od dedry. a i w themie i w dedrze silniki 2.0 śmiagały. remont 1.6 do dobrego stanu kosztowałby mnie ok 700zł a i skrzynia sie tnie na 2. i 3. biegu jak zimna. niecałe 700zl kosztuje mnie V6 ze skrzynią i całym sprzętem. wiec powiedzenie "grubo myslisz" w tym przypadku traci wartość. jeśli chodzi o układ chłodzenia to pewnie ze ten z dedry nie bedzie sie nadawał ale jak juz wspomniałem mam CALY silnik ze skrzynią do kupna. pozatym jesli nie wejdzie to czy ktoś chce kupić 2.9 V6 ze skrzynia za 1200zł??

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11973
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Dedra z silnikiem 2.9 V6

Post autor: topcio » 04 wrz 2009, 7:23

tak na zdrowy rozum, to jeszcze wiązkę el. do kompa, komp,może coś jeszcze z elektryki silnika, półosie i przeg. to temat do zastanowienia (z Themy będą za długie a Dedry mogą nie pasować do skrzyni). ABS jest niezależny od silnika więc tym sie nie stresuj.
I UZUPEŁNIJ miejscowość w profilu !!!!
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: Dedra z silnikiem 2.9 V6

Post autor: prezesjm » 04 wrz 2009, 8:43

Silnik w themie jest zupełnie inaczej mocowany niż w dedrze. Jeśli nie było fabrycznego montażu silnika 2.8 w dedrze to jak to sobie wyobrażasz zamontować, będziesz dospawywał mocowania ? To że dwulitrówki były montowane tu i tu to nic nie znaczy. Do dwulitrówek jak i v-ek alfowskich były mocowania pod wózek themy jak i pod wózek dedry dlatego da się to zrobić bezstresowo. Posłuchaj osób które już takie rzeczy robiły, remont całkowity twojego silnika wyjdzie zdecydowanie taniej. Jeśli jeszcze chcesz polegać na mechanikach to szczerze radzę - odpuść sobie. Nie ze złośliwości ta rada, naprawdę.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Odp: Dedra z silnikiem 2.9 V6

Post autor: schab » 04 wrz 2009, 13:16

Lancia_Derda pisze:Oj ludzie... nie spróbuje to nie bede wiedział. wejdzie-nie wejdzie zostawiam mechanikowi. z themy moge wyjąc wszystko co zostalo (auto jeździ). Pytanie jest co jeszcze wyciągnąć z niej. musze piasty wahacze wyciągać czy to nie ma znaczenia?? thema jest toche szersza od dedry. a i w themie i w dedrze silniki 2.0 śmiagały. remont 1.6 do dobrego stanu kosztowałby mnie ok 700zł a i skrzynia sie tnie na 2. i 3. biegu jak zimna. niecałe 700zl kosztuje mnie V6 ze skrzynią i całym sprzętem. wiec powiedzenie "grubo myslisz" w tym przypadku traci wartość. jeśli chodzi o układ chłodzenia to pewnie ze ten z dedry nie bedzie sie nadawał ale jak juz wspomniałem mam CALY silnik ze skrzynią do kupna. pozatym jesli nie wejdzie to czy ktoś chce kupić 2.9 V6 ze skrzynia za 1200zł??
Widzę , że nikt cię nie przekona ... - więc weż kalkulator i licz :
-zakup silnika i skrzyni z Themy to dopiero początek wydatków !
- poszukiwania i zakup : całych piast ze zwrotnicami i przegubami od strony kół , półosiami , amortyzatorami wraz ze sprężynami Z DEDRY !!! Może tarcze i zaciski z Themy uda ci się do tego dołożyć ...
- przeróbka całej elektryki , wpięcie komputera od Themy - znasz wielu elektryków , którzy się tego podejmą ? - I za ile ...
- przeróbka wszystkich mocowań silnika i skrzyni do nadwozia i ramy pomocniczej
- przeróbka sporej części , albo nawet wymiana całego wydechu
- adaptacja chłodnic i węży to już przy reszcie pikuś
I dolicz do tego w pamięci koszty , które pojawiają się niejako przy okazji . Silnik z Themy jest dużo cięższy i mocniejszy , więc ustaliliśmy , że zakładamy większe hamulce , a te ( zwłaszcza z przodu ) nie zmieszczą się w feldze mniejszej niż 15' ( a jakie masz ? ) A kontynujac wątek hamulców - przy 1,6 - nie masz czasem z tyłu bębnów ? Bo wymieniając bębny na tarcze musisz znowu , niejako przy okazji zmienić tylne piasty , i linki ręcznego hamulca .
Rozumiem , że nic nie będziesz tego wszystkiego robił sam , tylko zlecisz mechanikom ?
Wystąpię o nagrodę Nobla w dziedzinie ekonomii dla ciebie - jak mi udowodnisz , że remont silnika 1,6 w porównaniu z powyższym zestawieniem - będzie droższy !!

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11973
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Dedra z silnikiem 2.9 V6

Post autor: topcio » 04 wrz 2009, 14:05

Panowie : czerwona : Lancia-Dedra pytał o konkrety a nie prosił o dobre rady Goździkowej. To jego kasa, jego samochód i jego marzenia, więc schowajcie sobie nobla do kieszonki i zajmijmy się konkretami.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Odp: Dedra z silnikiem 2.9 V6

Post autor: schab » 04 wrz 2009, 14:22

topcio1 pisze:Panowie : czerwona : Lancia-Dedra pytał o konkrety a nie prosił o dobre rady Goździkowej. To jego kasa, jego samochód i jego marzenia, więc schowajcie sobie nobla do kieszonki i zajmijmy się konkretami.
A przepraszam bardzo - podałem za mało konkretów ? Co jeszcze dodać ...
Dodam tylko , że przekładałem silnik 1,6 DOHC z wielopunktem , do innego auta gdzie chodził na jednopunkcie , a potem jeszcze raz ten sam silnik do kolejnego auta , gdzie chodził na gaźniku , ale z inną skrzynią . Robota wielokrotnie prostsza : tylko przekładanie silnika z przeróbką mocowań , potem wymiana osprzętu na silniku i już ... : yesyes :

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11973
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Dedra z silnikiem 2.9 V6

Post autor: topcio » 04 wrz 2009, 14:30

konkretów owszem podałeś kilka, ale "gdybanie" o opłacalności moim zdaniem jest zbyteczne. Napisane jest wyraźnie, że graty z themy są na miejscu a za nowe części do remontu trzeba zapłacić, skąd wiesz jaki jest układ z mechanikiem ;) i ile za to weźmie ?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

robston
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 346
Rejestracja: 16 wrz 2007, 0:00
Skype: robertino714
Imię: Robert
Lokalizacja: Zielona Góra

Odp: Dedra z silnikiem 2.9 V6

Post autor: robston » 04 wrz 2009, 19:26

Lancia_Derda To ja cię pocieszę,kiedyś sprzedałem małolatowi mojego Tipo Sedicivalvole,gość po tygodniu miał dzwona i po silniku,Mój mechanik wstawił mu 3.0 v6 24v od alfy całkowity koszt przeróbki wraz z motorem 12.000 klocków, ale rade dawało jak cholera,tylko małolat był typowy laik bez prawka i rozwalił auto w kilka tygodni : czerwona :
pozdrawiam i powodzenia.
F Ducato 2.3JTD
+48 733 167-823

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”