Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?
- Przemek
- Klubowicz
- Posty: 929
- Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie i wie co warto zrobić z silnikiem, żeby go trochę wzmocnić?
Mam wyjęty silnik (padła mi panewka na wykorbieniu wału 4 cylindra) i będę go remontował, a przy okazji rozważam właśnie jakiś delikatny tuning (delikatny finansowo, he, he). Czy ktoś się jeszcze trudni takimi usługami w rejonie Radom-Lódź-Warszawa?
Pozdr.
Mam wyjęty silnik (padła mi panewka na wykorbieniu wału 4 cylindra) i będę go remontował, a przy okazji rozważam właśnie jakiś delikatny tuning (delikatny finansowo, he, he). Czy ktoś się jeszcze trudni takimi usługami w rejonie Radom-Lódź-Warszawa?
Pozdr.
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?
W Themie 2.016v moc już jest podniesiona (do ok. 155 km
Można jeszcze ją uturbić - ale konieczna zmiana głowicy, tłoków (motor powinien zostać odprężony - inaczej momentalnie się rozleci) - lepiej poszukać oryginalnego silnika turbo16v...
Można jeszcze ją uturbić - ale konieczna zmiana głowicy, tłoków (motor powinien zostać odprężony - inaczej momentalnie się rozleci) - lepiej poszukać oryginalnego silnika turbo16v...
- Przemek
- Klubowicz
- Posty: 929
- Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?
Broń Boże pchać tam turbo! Koła na nowo nie mam zamiaru wymyślać. Zakup 2.0 turbo jest parę razy mądrzejszy (i tańszy) i tu masz rację. Ale zastanawiam się nad delikatnym zwiększeniem kompresji i nowym wałku dolotu. Silnik sam w sobie jest wprawdzie dość mocny jednak mam okazję, która się raczej nie powtórzy, żeby dorobić przysłowiową kropkę nad "i". Jeżdżę na LPG (sekwencja) i jeśli przerzucę się z Pb95 na Pb98 to uważam taką przeróbkę za mającą szansę przynieść poprawę elastyczności (po odpowiednim zestrojeniu kompów). A dodatkowe parę koni na pewno nie przekroczy rezerw wytrzymałościowych bloku, wału i korbowodów.
Co Waść na to?
:bandit:
Co Waść na to?
:bandit:
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?
Testowałem moją Themę na Pb95, Pb98 i na jakiejś V-Power, czy coś takiego - nie było różnicy w osiągach.
A po dwóch zerwaniach pasków głowica była 2x planowana, więc stopień sprężania wzrastał, ciśnienie na cylindrach średnio 14... (jak dobrze pamiętam) - motor wkręcał się świetnie i mocno (jak był sprawny) i jedyne, co mogłem w nim poprawić, to zmienić go na turbo (ale, paradoksalnie, w warunkach jazdy miejskiej Thema 2,016v VIS jest zdecydowanie szybsza, niż 2,0 Turbo, która potrzebuje większego dystansu, żeby się rozpędzić - albo permanentnego palenia sprzęgła i utrzymywania na starcie min. 3krpm - przekonał się o tym klubowicz od Delty 2,016v Turbo na zlocie w Łodzi, kiedy spod świateł odjeżdżałem mu dość daleko, zanim mnie dogonił).
Zmiana wałków rozrządu, przeprogramowanie kompa - na pewno może dać zwyżkę mocy i momentu - ale w starym silniku oznacza to jego kapitalny remont - inaczej po kilku ostrych startach oddasz go na złom.
Lepiej już dołożyć starań w utrzymaniu "nominalnego" silnika w dobrej kondycji.
Pozdr
JMF
A po dwóch zerwaniach pasków głowica była 2x planowana, więc stopień sprężania wzrastał, ciśnienie na cylindrach średnio 14... (jak dobrze pamiętam) - motor wkręcał się świetnie i mocno (jak był sprawny) i jedyne, co mogłem w nim poprawić, to zmienić go na turbo (ale, paradoksalnie, w warunkach jazdy miejskiej Thema 2,016v VIS jest zdecydowanie szybsza, niż 2,0 Turbo, która potrzebuje większego dystansu, żeby się rozpędzić - albo permanentnego palenia sprzęgła i utrzymywania na starcie min. 3krpm - przekonał się o tym klubowicz od Delty 2,016v Turbo na zlocie w Łodzi, kiedy spod świateł odjeżdżałem mu dość daleko, zanim mnie dogonił).
Zmiana wałków rozrządu, przeprogramowanie kompa - na pewno może dać zwyżkę mocy i momentu - ale w starym silniku oznacza to jego kapitalny remont - inaczej po kilku ostrych startach oddasz go na złom.
Lepiej już dołożyć starań w utrzymaniu "nominalnego" silnika w dobrej kondycji.
Pozdr
JMF
- Przemek
- Klubowicz
- Posty: 929
- Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?
Nio, ja właśnie robię remont generalny...Zmiana wałków rozrządu, przeprogramowanie kompa - na pewno może dać zwyżkę mocy i momentu - ale w starym silniku oznacza to jego kapitalny remont - inaczej po kilku ostrych startach oddasz go na złom.
A mam jeszcze jeden dylemat; stoi mi na placu stara Alfa 164 z V6 (+/-205 KM). Teoretycznie buda ta sama, ciekawa czy by się udało to przerzucić do Themy?
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?
da się.
na forum już było o takich przeróbkach, czyli "robieniu themy na alfę"
Tak można - bo z alfy to się themy raczej nie zrobi
na forum już było o takich przeróbkach, czyli "robieniu themy na alfę"
Tak można - bo z alfy to się themy raczej nie zrobi
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?
Jak 205 koni to turbo 2.0 ?Przemek pisze:Nio, ja właśnie robię remont generalny...Zmiana wałków rozrządu, przeprogramowanie kompa - na pewno może dać zwyżkę mocy i momentu - ale w starym silniku oznacza to jego kapitalny remont - inaczej po kilku ostrych startach oddasz go na złom.
A mam jeszcze jeden dylemat; stoi mi na placu stara Alfa 164 z V6 (+/-205 KM). Teoretycznie buda ta sama, ciekawa czy by się udało to przerzucić do Themy?
Jeśli masz kompletnego dawcę to koszty nie są powalające. Silnik wchodzi idealnie bez problemu. Potrzeba tylko zmienić układ wodny bo inaczej to jest w Themach a inaczej w Alfach, nawet inne średnice węży. Potrzeba chłodnicę z Themy V6, termostat, podstawę termostatu , zbiorniczek, rurki itp. Przekładasz cały układ napędowy łącznie z półosiami, wiązką .
Ja mam silnik z Alfy 164 w Kappie. Nawet jeździ
Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?
Chcesz podnieść moc
No to jedziemy:
Ostre wałki, spolerowanie kanałów dolotowych i kolektora ssacego, dolot do silnika 2.5" z dobrym stożkiem K&N lub Power Flow HKS'a, do tego pompa paliwowa Walbro 255.
Chcesz iść bardziej grubo to do powyższych dodajemy większe wtryski, lekkie koło zamachowe, planowanie głowicy.
Jeszcze grubiej, zakuwamy silnik: kute tłoki i korbowody, kuty wał korbowy, turbinka T3/T4, do tego duży centralny IC, wydech 2.5" i kolektor z kwasówki
Da się jeszcze grubiej, ale to już wchodzi w grę rozwiert na 2.4l
dobrze by było żeby to wszystko leciało z 4 łap.... ehhh temat rzeka
Jedno jest pewne nie wierz w żadne chipy, kosztują krocie a w wolnossaku dają przyrost rzędu 5-8 %, nie warto
No to jedziemy:
Ostre wałki, spolerowanie kanałów dolotowych i kolektora ssacego, dolot do silnika 2.5" z dobrym stożkiem K&N lub Power Flow HKS'a, do tego pompa paliwowa Walbro 255.
Chcesz iść bardziej grubo to do powyższych dodajemy większe wtryski, lekkie koło zamachowe, planowanie głowicy.
Jeszcze grubiej, zakuwamy silnik: kute tłoki i korbowody, kuty wał korbowy, turbinka T3/T4, do tego duży centralny IC, wydech 2.5" i kolektor z kwasówki
Da się jeszcze grubiej, ale to już wchodzi w grę rozwiert na 2.4l
dobrze by było żeby to wszystko leciało z 4 łap.... ehhh temat rzeka
Jedno jest pewne nie wierz w żadne chipy, kosztują krocie a w wolnossaku dają przyrost rzędu 5-8 %, nie warto
WIELE SERC, JEDNO BICIE, FIAT COUPE PONAD ZYCIE
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?
Maro pisze:Chcesz podnieść moc
No to jedziemy:
Ostre wałki, spolerowanie kanałów dolotowych i kolektora ssacego, dolot do silnika 2.5" z dobrym stożkiem K&N lub Power Flow HKS'a, do tego pompa paliwowa Walbro 255.
Chcesz iść bardziej grubo to do powyższych dodajemy większe wtryski, lekkie koło zamachowe, planowanie głowicy.
Jeszcze grubiej, zakuwamy silnik: kute tłoki i korbowody, kuty wał korbowy, turbinka T3/T4, do tego duży centralny IC, wydech 2.5" i kolektor z kwasówki
Da się jeszcze grubiej, ale to już wchodzi w grę rozwiert na 2.4l
dobrze by było żeby to wszystko leciało z 4 łap.... ehhh temat rzeka
Jedno jest pewne nie wierz w żadne chipy, kosztują krocie a w wolnossaku dają przyrost rzędu 5-8 %, nie warto
Reasumując - taniej i prościej kupić stary motor 2,0Turbo, doprowadzić go do sensownego stanu i zamontować
(chyba, że wsadzić 3,0V6 Turbo - ale bez mostu ze szperą ciężko będzie ruszyć z miejsca, jak deszczyk popada... - i cały pogrzeb na nic...
- Przemek
- Klubowicz
- Posty: 929
- Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?
W każdym razie, taką odpowiedź otrzymałem od p. świątka:
"Witam
Koszt wykonania wałków GT to 1350zł
czas oczekiwania to ok 3-4 tygodnie
proponuję przesłać głowicę do modyfikacji koszt 800 + części prowadnice, uszcelniacze, płytki
niestety silnika całego nie przyjmiemy
Pozdrawiam
Mariusz Krzynowek"
Teraz cza to przedumać przy
"Witam
Koszt wykonania wałków GT to 1350zł
czas oczekiwania to ok 3-4 tygodnie
proponuję przesłać głowicę do modyfikacji koszt 800 + części prowadnice, uszcelniacze, płytki
niestety silnika całego nie przyjmiemy
Pozdrawiam
Mariusz Krzynowek"
Teraz cza to przedumać przy
Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?
Nie chce sie czepiać ale:Maro pisze:Chcesz podnieść moc
No to jedziemy:
Ostre wałki, spolerowanie kanałów dolotowych i kolektora ssacego, dolot do silnika 2.5" z dobrym stożkiem K&N lub Power Flow HKS'a, do tego pompa paliwowa Walbro 255.
Chcesz iść bardziej grubo to do powyższych dodajemy większe wtryski, lekkie koło zamachowe, planowanie głowicy.
Jeszcze grubiej, zakuwamy silnik: kute tłoki i korbowody, kuty wał korbowy, turbinka T3/T4, do tego duży centralny IC, wydech 2.5" i kolektor z kwasówki
Da się jeszcze grubiej, ale to już wchodzi w grę rozwiert na 2.4l
dobrze by było żeby to wszystko leciało z 4 łap.... ehhh temat rzeka
Jedno jest pewne nie wierz w żadne chipy, kosztują krocie a w wolnossaku dają przyrost rzędu 5-8 %, nie warto
Kolega nie ma turbo tylko zwykłą więc wydech wtryski itp, sa od czapy
Śmiac mi sie chce na na słowa ,,ostre wałki'',tak piszą tylko tacy co nie mają pojęcia o co chodzi...
wieksza pompa mocy nie daje.
kute graty tez nie .
planowanie głowicy...owszem ale ile??
kolektor z kwasówki??jak jest ze zwykłej to gorszy??
rozwiert na 2,4??chyba nie bardzo możliwe w tym silniku.
itp,itd
Moc owszem niewiele da sie podnieść niskim nakładem,
ale moment czyli to co nam najbardziej sie przydaje,a czego brakuje w wolnossaku
da sie zrobić .
Np. w alfie na seryjnych wałkach ponad 40nm w zakresie do 4000obr
- Przemek
- Klubowicz
- Posty: 929
- Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?
I o takie podejście do tematu właśnie mi chodziBany pisze:Maro pisze:Chcesz podnieść moc
No to jedziemy:
................................................................................................................
Moc owszem niewiele da sie podnieść niskim nakładem,
ale moment czyli to co nam najbardziej sie przydaje,a czego brakuje w wolnossaku
da sie zrobić .
Np. w alfie na seryjnych wałkach ponad 40nm w zakresie do 4000obr
Skoro czeka mnie wydatek kilku tysięcy na normalny remont, to dlaczego by nie wyskrobać jeszcze kilku zygli i nie zrobić tego, czego fabryka nie mogła bo przepisy o ochronie środowiska, bo trzeba było uwzględnić jakość ówczesnych standardów serwisowych, bo ktoś mógł nalać lichego paliwa itd.
A swoją drogą, nie chciałem komentować tego "przepisu", miałem wrażenie; że czytam jakieś GT, Tuning, albo jeszcze jakiś inny periodyk dla turboświrów .
Pozdr. i dzięki za cenne uwagi.