Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 929
Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?

Post autor: Przemek » 19 paź 2009, 13:57

Czy ktoś ma jakieś doświadczenie i wie co warto zrobić z silnikiem, żeby go trochę wzmocnić?
Mam wyjęty silnik (padła mi panewka na wykorbieniu wału 4 cylindra) i będę go remontował, a przy okazji rozważam właśnie jakiś delikatny tuning (delikatny finansowo, he, he). Czy ktoś się jeszcze trudni takimi usługami w rejonie Radom-Lódź-Warszawa?
Pozdr.

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?

Post autor: Jeremy McFee » 19 paź 2009, 14:32

W Themie 2.016v moc już jest podniesiona (do ok. 155 km :)
Można jeszcze ją uturbić - ale konieczna zmiana głowicy, tłoków (motor powinien zostać odprężony - inaczej momentalnie się rozleci) - lepiej poszukać oryginalnego silnika turbo16v...

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 929
Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?

Post autor: Przemek » 19 paź 2009, 17:54

Broń Boże pchać tam turbo! Koła na nowo nie mam zamiaru wymyślać. Zakup 2.0 turbo jest parę razy mądrzejszy (i tańszy) i tu masz rację. Ale zastanawiam się nad delikatnym zwiększeniem kompresji i nowym wałku dolotu. Silnik sam w sobie jest wprawdzie dość mocny jednak mam okazję, która się raczej nie powtórzy, żeby dorobić przysłowiową kropkę nad "i". Jeżdżę na LPG (sekwencja) i jeśli przerzucę się z Pb95 na Pb98 to uważam taką przeróbkę za mającą szansę przynieść poprawę elastyczności (po odpowiednim zestrojeniu kompów). A dodatkowe parę koni na pewno nie przekroczy rezerw wytrzymałościowych bloku, wału i korbowodów.
Co Waść na to?
:bandit:

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?

Post autor: Jeremy McFee » 19 paź 2009, 21:30

Testowałem moją Themę na Pb95, Pb98 i na jakiejś V-Power, czy coś takiego - nie było różnicy w osiągach.
A po dwóch zerwaniach pasków głowica była 2x planowana, więc stopień sprężania wzrastał, ciśnienie na cylindrach średnio 14... (jak dobrze pamiętam) - motor wkręcał się świetnie i mocno (jak był sprawny) i jedyne, co mogłem w nim poprawić, to zmienić go na turbo (ale, paradoksalnie, w warunkach jazdy miejskiej Thema 2,016v VIS jest zdecydowanie szybsza, niż 2,0 Turbo, która potrzebuje większego dystansu, żeby się rozpędzić - albo permanentnego palenia sprzęgła i utrzymywania na starcie min. 3krpm - przekonał się o tym klubowicz od Delty 2,016v Turbo na zlocie w Łodzi, kiedy spod świateł odjeżdżałem mu dość daleko, zanim mnie dogonił).

Zmiana wałków rozrządu, przeprogramowanie kompa - na pewno może dać zwyżkę mocy i momentu - ale w starym silniku oznacza to jego kapitalny remont - inaczej po kilku ostrych startach oddasz go na złom.

Lepiej już dołożyć starań w utrzymaniu "nominalnego" silnika w dobrej kondycji.

Pozdr
JMF

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 929
Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?

Post autor: Przemek » 20 paź 2009, 20:19

Zmiana wałków rozrządu, przeprogramowanie kompa - na pewno może dać zwyżkę mocy i momentu - ale w starym silniku oznacza to jego kapitalny remont - inaczej po kilku ostrych startach oddasz go na złom.
Nio, ja właśnie robię remont generalny...
A mam jeszcze jeden dylemat; stoi mi na placu stara Alfa 164 z V6 (+/-205 KM). Teoretycznie buda ta sama, ciekawa czy by się udało to przerzucić do Themy?

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?

Post autor: Jeremy McFee » 20 paź 2009, 20:45

da się.
na forum już było o takich przeróbkach, czyli "robieniu themy na alfę" ;)

Tak można - bo z alfy to się themy raczej nie zrobi :)

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?

Post autor: prezesjm » 20 paź 2009, 22:07

Przemek pisze:
Zmiana wałków rozrządu, przeprogramowanie kompa - na pewno może dać zwyżkę mocy i momentu - ale w starym silniku oznacza to jego kapitalny remont - inaczej po kilku ostrych startach oddasz go na złom.
Nio, ja właśnie robię remont generalny...
A mam jeszcze jeden dylemat; stoi mi na placu stara Alfa 164 z V6 (+/-205 KM). Teoretycznie buda ta sama, ciekawa czy by się udało to przerzucić do Themy?
Jak 205 koni to turbo 2.0 ?
Jeśli masz kompletnego dawcę to koszty nie są powalające. Silnik wchodzi idealnie bez problemu. Potrzeba tylko zmienić układ wodny bo inaczej to jest w Themach a inaczej w Alfach, nawet inne średnice węży. Potrzeba chłodnicę z Themy V6, termostat, podstawę termostatu , zbiorniczek, rurki itp. Przekładasz cały układ napędowy łącznie z półosiami, wiązką .
Ja mam silnik z Alfy 164 w Kappie. Nawet jeździ :lol:

Awatar użytkownika
Maro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 15 paź 2009, 13:40
Lokalizacja: Zabrze

Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?

Post autor: Maro » 20 paź 2009, 22:29

Chcesz podnieść moc :?:
No to jedziemy:

Ostre wałki, spolerowanie kanałów dolotowych i kolektora ssacego, dolot do silnika 2.5" z dobrym stożkiem K&N lub Power Flow HKS'a, do tego pompa paliwowa Walbro 255.

Chcesz iść bardziej grubo to do powyższych dodajemy większe wtryski, lekkie koło zamachowe, planowanie głowicy.

Jeszcze grubiej, zakuwamy silnik: kute tłoki i korbowody, kuty wał korbowy, turbinka T3/T4, do tego duży centralny IC, wydech 2.5" i kolektor z kwasówki

Da się jeszcze grubiej, ale to już wchodzi w grę rozwiert na 2.4l

dobrze by było żeby to wszystko leciało z 4 łap.... ehhh temat rzeka ;)

Jedno jest pewne nie wierz w żadne chipy, kosztują krocie a w wolnossaku dają przyrost rzędu 5-8 %, nie warto
WIELE SERC, JEDNO BICIE, FIAT COUPE PONAD ZYCIE

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?

Post autor: Jeremy McFee » 20 paź 2009, 22:39

Maro pisze:Chcesz podnieść moc :?:
No to jedziemy:

Ostre wałki, spolerowanie kanałów dolotowych i kolektora ssacego, dolot do silnika 2.5" z dobrym stożkiem K&N lub Power Flow HKS'a, do tego pompa paliwowa Walbro 255.

Chcesz iść bardziej grubo to do powyższych dodajemy większe wtryski, lekkie koło zamachowe, planowanie głowicy.

Jeszcze grubiej, zakuwamy silnik: kute tłoki i korbowody, kuty wał korbowy, turbinka T3/T4, do tego duży centralny IC, wydech 2.5" i kolektor z kwasówki

Da się jeszcze grubiej, ale to już wchodzi w grę rozwiert na 2.4l

dobrze by było żeby to wszystko leciało z 4 łap.... ehhh temat rzeka ;)

Jedno jest pewne nie wierz w żadne chipy, kosztują krocie a w wolnossaku dają przyrost rzędu 5-8 %, nie warto

Reasumując - taniej i prościej kupić stary motor 2,0Turbo, doprowadzić go do sensownego stanu i zamontować ;)

(chyba, że wsadzić 3,0V6 Turbo :) - ale bez mostu ze szperą ciężko będzie ruszyć z miejsca, jak deszczyk popada... :D - i cały pogrzeb na nic...

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 929
Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?

Post autor: Przemek » 26 paź 2009, 20:35

W każdym razie, taką odpowiedź otrzymałem od p. świątka:
"Witam
Koszt wykonania wałków GT to 1350zł
czas oczekiwania to ok 3-4 tygodnie
proponuję przesłać głowicę do modyfikacji koszt 800 + części prowadnice, uszcelniacze, płytki
niestety silnika całego nie przyjmiemy

Pozdrawiam
Mariusz Krzynowek"
Teraz cza to przedumać przy :pifko2:

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?

Post autor: Bany » 26 paź 2009, 22:02

Maro pisze:Chcesz podnieść moc :?:
No to jedziemy:

Ostre wałki, spolerowanie kanałów dolotowych i kolektora ssacego, dolot do silnika 2.5" z dobrym stożkiem K&N lub Power Flow HKS'a, do tego pompa paliwowa Walbro 255.

Chcesz iść bardziej grubo to do powyższych dodajemy większe wtryski, lekkie koło zamachowe, planowanie głowicy.

Jeszcze grubiej, zakuwamy silnik: kute tłoki i korbowody, kuty wał korbowy, turbinka T3/T4, do tego duży centralny IC, wydech 2.5" i kolektor z kwasówki

Da się jeszcze grubiej, ale to już wchodzi w grę rozwiert na 2.4l

dobrze by było żeby to wszystko leciało z 4 łap.... ehhh temat rzeka ;)

Jedno jest pewne nie wierz w żadne chipy, kosztują krocie a w wolnossaku dają przyrost rzędu 5-8 %, nie warto
Nie chce sie czepiać ale:
Kolega nie ma turbo tylko zwykłą więc wydech wtryski itp, sa od czapy
Śmiac mi sie chce na na słowa ,,ostre wałki'',tak piszą tylko tacy co nie mają pojęcia o co chodzi...
wieksza pompa mocy nie daje.
kute graty tez nie .
planowanie głowicy...owszem ale ile??
kolektor z kwasówki??jak jest ze zwykłej to gorszy??
rozwiert na 2,4??chyba nie bardzo możliwe w tym silniku.
itp,itd

Moc owszem niewiele da sie podnieść niskim nakładem,
ale moment czyli to co nam najbardziej sie przydaje,a czego brakuje w wolnossaku
da sie zrobić .
Np. w alfie na seryjnych wałkach ponad 40nm w zakresie do 4000obr

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 929
Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odp: Jak podnieść moc w Themie 2.0 16V?

Post autor: Przemek » 26 paź 2009, 22:28

Bany pisze:
Maro pisze:Chcesz podnieść moc :?:
No to jedziemy:
................................................................................................................
Moc owszem niewiele da sie podnieść niskim nakładem,
ale moment czyli to co nam najbardziej sie przydaje,a czego brakuje w wolnossaku
da sie zrobić .
Np. w alfie na seryjnych wałkach ponad 40nm w zakresie do 4000obr
I o takie podejście do tematu właśnie mi chodzi : ok2 :
Skoro czeka mnie wydatek kilku tysięcy na normalny remont, to dlaczego by nie wyskrobać jeszcze kilku zygli i nie zrobić tego, czego fabryka nie mogła bo przepisy o ochronie środowiska, bo trzeba było uwzględnić jakość ówczesnych standardów serwisowych, bo ktoś mógł nalać lichego paliwa itd.
A swoją drogą, nie chciałem komentować tego "przepisu", miałem wrażenie; że czytam jakieś GT, Tuning, albo jeszcze jakiś inny periodyk dla turboświrów .
Pozdr. i dzięki za cenne uwagi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”