Thema - poprawa osiągów

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Juves
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 01 lis 2009, 21:02
Lokalizacja: wpisz Juves miejscowość, z której piszesz. Do zmiany w Twoim profilu.

Thema - poprawa osiągów

Post autor: Juves » 01 lis 2009, 21:13

Hej

Ostatnio przejechalem sie znajomego Lancia Thema 2.0 16v turbo i sie zakochalem :)
Mianowicie chcialbym kupic kiedys taki smochod, ale teraz do rzeczy.... moj znjomy jest milosnikem szybkich startow z pod swiatel , chcialbym mu kiedys utrzec nosa jak kupie ( taka Theme),
ale jak ja ztuningowac zeby szybciej przyspieszyla ... rozumiem ze walek rorzadu msuze zmienic, ale poza tym cos jeszcze?
Gdzies w jakims teamacie przeczytalem ze Lancia Thema VIS szybciej sie rusza (czy sie rozpedza) od 2.0 16v turbo.
VIS - co to oznaczenie znaczy :?:
Dziekuje wszystkim za odp i wyrozumialosc dla mnie:D

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11965
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Thema

Post autor: topcio » 01 lis 2009, 21:17

nie, no bez przesady. Vis ma 150 KM, turbo jakoś pod 200 więc wniosek jest oczywisty.
VIS to w skrócie zmienna długość kolektora dolotowego i kilka koni więcej - dokładny opis jest na forum.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Odp: Thema

Post autor: Mariusz91 » 01 lis 2009, 22:57

V.I.S sie podobno faktycznie lepiej zbiera podobnie jak i zwykła 16v ale na pierwszych dwóch biegach :lol: a to tylko dlatego ze 2.0 Turbo ze względu na moc mieli kołami i podłogi złapać nie może :D

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 929
Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odp: Thema

Post autor: Przemek » 01 lis 2009, 23:03

Kcesh mu noska przytrzeć - kup Deltę Integralle!
: yesyes :

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Thema

Post autor: pew » 01 lis 2009, 23:46

Mariusz91 pisze:V.I.S sie podobno faktycznie lepiej zbiera podobnie jak i zwykła 16v ale na pierwszych dwóch biegach :lol: a to tylko dlatego ze 2.0 Turbo ze względu na moc mieli kołami i podłogi złapać nie może :D
raczej ze względu na beznadziejnie dobrane przełożenia, zwłaszcza dwójki :-(
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Juves
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 01 lis 2009, 21:02
Lokalizacja: wpisz Juves miejscowość, z której piszesz. Do zmiany w Twoim profilu.

Odp: Thema

Post autor: Juves » 02 lis 2009, 12:03

A daloby rade z Themy 2.o turbo zrobic na Theme 2.o turbo quatro (wtedy lepiej by sie zbierala z miejsca) ale znowu byla by ciezka i moze dolozyc wiekszy intercooler i wieksza turbinke i "ala" walek sportowy, i lzejsze kolo zamachowe? Jak myslicie . Dajcie jakies propozycje/.
Chyba ze do Lanci zmiesci sie silnik z Fiata Coupe 2,0 20V Turbo ??Trudno go zdobyc?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11965
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Thema

Post autor: topcio » 02 lis 2009, 12:44

wciśnij 4.16 T razem ze skrzynią i visco od kappy, znika problem z przełożeniami i ciągną dwa koła zamiast jednego ;)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 929
Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odp: Thema - poprawa osiągów

Post autor: Przemek » 02 lis 2009, 13:10

Jeśli masz odpowiednią ilość obrazków NBP (tak min. 100.000,-) to można zrobić taką Themę...
Zgłaszam się na ochotnika do jej budowy : yesyes :

Juves
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 01 lis 2009, 21:02
Lokalizacja: wpisz Juves miejscowość, z której piszesz. Do zmiany w Twoim profilu.

Odp: Thema - poprawa osiągów

Post autor: Juves » 02 lis 2009, 16:41

Jezeli mozecie mi powiedziec co to oznacza 4.16?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11965
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Thema - poprawa osiągów

Post autor: topcio » 02 lis 2009, 16:45

4.16 to:4 cylindry 16 zaworów, natomiast 5.20 to: 5cylindrów 20 zaworów , tak są oznaczane silniki rzędowe Lanci
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Codee

Odp: Thema - poprawa osiągów

Post autor: Codee » 02 lis 2009, 16:46

kolego kup sobie lepiej AUDI TT 225 KM podkręć to do 300 KM i sukces gwarantowany i koszta mniejsze

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11965
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Thema - poprawa osiągów

Post autor: topcio » 02 lis 2009, 17:16

: hahaha : Grunt to dobra rada : ok2 :
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Thema - poprawa osiągów

Post autor: Taz » 02 lis 2009, 19:45

Juves, w jakim wieku jesteś?
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Odp: Thema

Post autor: Mariusz91 » 02 lis 2009, 20:49

Juves pisze:A daloby rade z Themy 2.o turbo zrobic na Theme 2.o turbo quatro (wtedy lepiej by sie zbierala z miejsca) ale znowu byla by ciezka i moze dolozyc wiekszy intercooler i wieksza turbinke i "ala" walek sportowy, i lzejsze kolo zamachowe? Jak myslicie . Dajcie jakies propozycje/.
Chyba ze do Lanci zmiesci sie silnik z Fiata Coupe 2,0 20V Turbo ??Trudno go zdobyc?
Szczerze powiem ze może to dość drastyczne ale Thema powinna mieć RWD I nie raz myślałem nad czymś takim ze jakbym miał kiedyś dużo pieniędzy i by mi sie nudziło to można by było coś takiego zbudować ;) Szczególnie ze 164 miała Q4 podłoga jest teoretycznie ta sama, wiec dało by sie to poskładać. Takie rozlokowane 8.32 ze swoją prawdziwą mocą i napędem na tył.... : buja w oblokach :
Oczywiście mówię tutaj a porządnej robocie, nie u Mietka na kanale ;) Pojawiły by sie pewnie problemy z trakcją... Szkoda ze 8.32 nie była do końca dopracowana :( ( ale 6s do 100 miała :D)
A kolego Juvens.... jak już mówisz o napędzie na 4 koła w Lancii... to nie Quattro tylko INTEGRALE..

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Thema

Post autor: pew » 03 lis 2009, 23:38

Mariusz91 pisze:Szkoda ze 8.32 nie była do końca dopracowana :( ( ale 6s do 100 miała :D)
niestety nie miała :-(
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”