Dedra-pytanie o xenony
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 sty 2010, 4:05
- Lokalizacja: starachowice
Dedra-pytanie o xenony
Witam! Zastanawiam się czy nie zamontować sobie hid-ów do swojej dedry, ale nie wiem jak zachowają się klosze(oryginalne), czy wytrzymają temperaturę? Może ktos z was juz zrobił cos takiego i może mi doradzić.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Dedra-pytanie o xenony
Akurat z temperaturą - problem nie istnieje ! Skoro klosze wytrzymują temperaturę wytwarzaną przez żarówki halogenowe 60/55W w standardzie , a nawet 100/90W ( sprawdzone osobiście ) - to czemu nie miałyby wytrzymać temperatury emitowanej przez żarówkę HID , która w końcu ma mniejszą moc ! Ilość ciepła jest wprost proporcjonalna do mocy elektrycznej liczonej w watach , a nie ilości światła , czy wyższego napięcia , na którym żarówka pracuje !Kevin1984 pisze:Witam! Zastanawiam się czy nie zamontować sobie hid-ów do swojej dedry, ale nie wiem jak zachowają się klosze(oryginalne), czy wytrzymają temperaturę? Może ktos z was juz zrobił cos takiego i może mi doradzić.
Pozdrawiam
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 sty 2010, 4:05
- Lokalizacja: starachowice
Re: Dedra-pytanie o xenony
No tak ale mnie nie chodzi o żarówkę w technologii hid co tego jest pełno na allegro tylko zestaw xenonów hid,pisałem w tytule posta, to takie z przetwornicą i żarnikiem. Montuje się je w miejsce zwykłych żarówek, poprawiają widoczność, mają faktycznie mniejszy pobór mocy jednak natęzenie prądu jest bardzo duże a co za tym idzie i temperatura wzrasta. Myślałem, że może już ktoś to zakładał i wie co i jak.
Re: Dedra-pytanie o xenony
I prawdopodobnie o tym mówił kolega schab. Reflektory spokojnie powinny wytrzymać zestaw HID, dla przykładu akurat nie w Vectrze B kumpla, jeździły ponad rok bez jakiś skutków ubocznych. Ponadto z tego co mi wiadomo to ciepło emitowane przez HIDy jest mniejsze niż w przypadku zwykłych żarówek (prosta sprawa, zimą w przypadku zwykłych żarówek, śnieg bądź lód topi się po kilku minutach, a w przypadku xenonów trzeba używać spryskiwaczy).
Ponadto zastanowiłbym się nad sensem montowania HIDów patrząc na ich legalność. Może się skończyć że szybko będziesz zmuszony je zdemontować i zapłacić ok. 200-300zł mandatu, a także nawet mieć zabrany dowód rejestracyjny.
Ponadto zastanowiłbym się nad sensem montowania HIDów patrząc na ich legalność. Może się skończyć że szybko będziesz zmuszony je zdemontować i zapłacić ok. 200-300zł mandatu, a także nawet mieć zabrany dowód rejestracyjny.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Dedra-pytanie o xenony
W jednym zdaniu sam sobie 3 razy zaprzeczasz... Wróć do fizyki na poziomie szkoły podstawowej .Kevin1984 pisze:mają faktycznie mniejszy pobór mocy jednak natęzenie prądu jest bardzo duże a co za tym idzie i temperatura wzrasta.
Jak pisałem parę postów wyżej - ilość emitowanego ciepła zależy wyłącznie od MOCY ELEKTRYCZNEJ ( P = U x I moc=napięcie x prąd). I nie ma tu żadnego znaczenia , czy są to pseudo-ksenony , czy"prawdziwe"- z przetwornicą , czy wreszcie grzałka zanurzona w szklance ...
Poczytaj sobie o zasadzie działania żarówek ksenonowych . Przede wszystkim nie są to tak naprawdę żarówki - bo nie ma w nich żadnego włókna . Światło emitowane jest przez wyładowanie elektryczne pomiędzy dwoma elektrodami w bańce wypełnionej ksenonem , oraz parami rtęci i halogenkami metali . Od proporcji poszczególnych składników zależy tempertura barwowa ( 3000'K , 6000'K itd ) czyli barwa światła bardziej żółta , czy bardziej niebieska . Dla ułatwienia - podana temperatura barwowa nie ma nic wspólnego z temperaturą - jako własnością fizyczną określaną w stopniach Celcjusza , czy innych Farenhaitów ...
Wyładowanie elektryczne jest zapoczątkowane impulsem o wartości kilkuset Voltów , by potem opaść do ~80V . I na tym polega rola przetwornicy , że przetwarza ona napięcie 12V na wyższe - potrzebne w danym momencie .
I skoro już zgadzasz się z tym , że żarówka ksenonowa ma mniejszy pobór mocy ( bo ma ) , więc przykładowo przy mocy 35W ( i napięciu pracy 80V ) - popłynie prąd ~0,45 A , czyli z tym "bardzo dużym natężeniem prądu" , to chyba coś pokręciłeś . Bo tak dla parównania zwykła żarówka H3 55W pobiera prąd ponad 10 razy większy : 4,6 A
A wracając do tematu - jak ci zwrócił uwagę FXX - ( oraz kilka wątków - w których temat był wałkowany ) - założenie nawet "prawdziwych" ksenonów może spowodować utratę dowodu rejestracyjnego . Nawet jeśli spełnisz warunki : automatyczne poziomowanie , spryskiwacze reflektorów i gładkie szkła - to jeszcze pozostaje drobiazg - na każdym z reflektorów jest oznaczenie dla jakich żarówek jest on homologowany . I wytłumacz policjantowi czy diagnoście , czemu będzie na szkle pisało H1 lub H4 , zamiast D1 lub D2 ?
Re: Dedra-pytanie o xenony
Wiadomo, z diagnostą się pogada i podbije stempel w dowodzie jednak z policjantami będzie gorzej, zwłaszcza, że ostatnio zaczynają tępić takie rozwiązania w kwestii oświetlenia. Mówię to, bo mam takie wiadomości z pewnego źródła i na dowód mam kolegę, któremu zabrali dowód za xenony i wlepili mandat, w wysokości bodajże 100zł (po wcześniejszym proszeniu, bo w końcu biedny uczeń, nie pracuje itd. ). Jeśli już chcesz dobre światełka, to może zainwestuj w porządne żarówki dobrej firmy np. Philips bądź Osram.schab pisze:A wracając do tematu - jak ci zwrócił uwagę FXX - ( oraz kilka wątków - w których temat był wałkowany ) - założenie nawet "prawdziwych" ksenonów może spowodować utratę dowodu rejestracyjnego . Nawet jeśli spełnisz warunki : automatyczne poziomowanie , spryskiwacze reflektorów i gładkie szkła - to jeszcze pozostaje drobiazg - na każdym z reflektorów jest oznaczenie dla jakich żarówek jest on homologowany . I wytłumacz policjantowi czy diagnoście , czemu będzie na szkle pisało H1 lub H4 , zamiast D1 lub D2 ?
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX