Kappa 2.0 20v - zwiększenie mocy albo swap
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 108
- Rejestracja: 13 maja 2009, 19:26
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Kraków
Kappa 2.0 20v - zwiększenie mocy albo swap
Witam. Przeglądnąłem parę tematów na forum, ale nie za bardzo mi to rozjaśniło sytuację. Chciałbym podnieść trochę moc w aucie. Nie chce sprzedawać swojej kappy bo dużo w nią włożyłem więc taka opcja nie wchodzi w grę. Myślę bardziej nad modyfikacją tego silnika albo spróbować wsadzić np 3,0 albo 2.0 T...może ma ktoś jakieś informacje,doświadczenia które mogłyby mi pomóc...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kappa 2.0 20V V.I.S `97 Sedan
Re: Kappa 2.0 20v - zwiększenie mocy albo swap
Z tego co mi wiadamo co do Swap-u jest to nie opłacalna impreza.żeby wrzucić silnik czy 2,0 turbo czy 3,0 musisz zmienić cały silnik, skrzynie, wiązki do silnika, jeśli skrzynie to rownież pół ośki i piasty czyli generalnie cały przód auta. a co do podnoszenia auta to niewiem czy coś takiego w kappie jest możliwe ale mogę się mylić
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 108
- Rejestracja: 13 maja 2009, 19:26
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kappa 2.0 20v - zwiększenie mocy albo swap
Może podjadę na hamownie sprawdzić ile zostało z tych 155km;) Chciałbym nawet tak po trochu powoli coś ulepszać na początku może wydech dolot...a może ktoś coś doradzi innego od czego można by zacząć itd...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kappa 2.0 20V V.I.S `97 Sedan
Re: Kappa 2.0 20v - zwiększenie mocy albo swap
A moze lepiej powiedz ile chcial bys miec tych koni pod maska? Bo jak bys chcial miec tak kolo 200 to wtedy juz lepiej poszukac jakas lancie walona w tyl z silnikiem 2.0 turbo bo operacja o zwiekszenie mocy w silniku o jakies 50km to spory koszt. I tez jest pytanie czy bys to sam robil czy u jakiegos mechanika?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 108
- Rejestracja: 13 maja 2009, 19:26
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kappa 2.0 20v - zwiększenie mocy albo swap
Myślę że nawet ok 20km, tylko czy to będzie odczuwalne i jakim kosztem
Kappa 2.0 20V V.I.S `97 Sedan
Re: Kappa 2.0 20v - zwiększenie mocy albo swap
A jakis chip albo cos takiego ? Średnio wzrost mocy do 25-30% Czyli nawet przy wzroście 20% by to nieźle wyglądało
Re: Kappa 2.0 20v - zwiększenie mocy albo swap
Wszystko fajnie, ale wątpię, żebyś taki wzrost uzyskał przy wolnossącym silniku, poprzez samą ingerencję w komputer.samuel pisze:A jakis chip albo cos takiego ? Średnio wzrost mocy do 25-30% Czyli nawet przy wzroście 20% by to nieźle wyglądało
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Kappa 2.0 20v - zwiększenie mocy albo swap
170KM mozna wycisnac z tego silnika ,
jednak jest problem ,bo obrotow to takie rasowanie bynajmniej nie zmniejsza ,a powyzej 6000rpm to z tego silnika ladnie sie wyciskaja panewki,
wiec teoretycznie mozna 170KM ,a praktycznie w nizszym zakresie obrotow niewiele sie zmieni ,
moment z tego co pamietam ma sie podniesc niby do 200Nm,
to wszystko polega pewnie na przelaniu benzyną i moze zwiekszeniu kata wyprzedzenia zaplonu ,wiec i bene trzeba lepsza lac i bez wcisniecia gazu do podlogi osiagow nie przybedzie,
moze swap na 2.4 ? latwe by to bylo ,ale silnikow jak na lekarstwo ,
moze dolozenie sprezarki lub kompresora- teoretycznie sprezarke mozna by zalozyc z kolektorem od 20VT ,ale w praktyce to zdobyc te czesci mozna tylko z calym silnikiem 2.0 20VT ,wiec lepiej caly silnik przelozyc,
co do lepszych kolektorow ,to wydechowego lepszego nie bedzie ,bo ten jest dobrze zrobiony i nie ma co poprawiac,
ssacy z visem tez juz chyba lepszy nie bedzie ,
obrobka gniazd zaworowych cudow nie zrobi
swap na V6 - potrzebna jest druga kappa na dawce, no dobra potrzeba jest pół kappy (przod) ,ale jakos nie widzialem w sprzedazy ,
w innym przypadku to kosztu duze ,bo tu trzeba by cos przyciac ,tu dospawac - indywidualna robota jest dluga i droga,
najprosciej to chyba wlozyc podtlenek azotu - duza moc ,gdy jest potrzebna ,
na codzien trzeba jezdzic oszczednie i ostroznie ,zeby nie popsuc i nie przepalac za duzo kasy w paliwie,
zreszta kappa nie nadaje sie do agresywnej jazdy : duze to ,ciezkie i z przednim napedem ,
mocy mozna użyć tylko na dlugiej prostej ,a to mala frajda
jednak jest problem ,bo obrotow to takie rasowanie bynajmniej nie zmniejsza ,a powyzej 6000rpm to z tego silnika ladnie sie wyciskaja panewki,
wiec teoretycznie mozna 170KM ,a praktycznie w nizszym zakresie obrotow niewiele sie zmieni ,
moment z tego co pamietam ma sie podniesc niby do 200Nm,
to wszystko polega pewnie na przelaniu benzyną i moze zwiekszeniu kata wyprzedzenia zaplonu ,wiec i bene trzeba lepsza lac i bez wcisniecia gazu do podlogi osiagow nie przybedzie,
moze swap na 2.4 ? latwe by to bylo ,ale silnikow jak na lekarstwo ,
moze dolozenie sprezarki lub kompresora- teoretycznie sprezarke mozna by zalozyc z kolektorem od 20VT ,ale w praktyce to zdobyc te czesci mozna tylko z calym silnikiem 2.0 20VT ,wiec lepiej caly silnik przelozyc,
co do lepszych kolektorow ,to wydechowego lepszego nie bedzie ,bo ten jest dobrze zrobiony i nie ma co poprawiac,
ssacy z visem tez juz chyba lepszy nie bedzie ,
obrobka gniazd zaworowych cudow nie zrobi
swap na V6 - potrzebna jest druga kappa na dawce, no dobra potrzeba jest pół kappy (przod) ,ale jakos nie widzialem w sprzedazy ,
w innym przypadku to kosztu duze ,bo tu trzeba by cos przyciac ,tu dospawac - indywidualna robota jest dluga i droga,
najprosciej to chyba wlozyc podtlenek azotu - duza moc ,gdy jest potrzebna ,
na codzien trzeba jezdzic oszczednie i ostroznie ,zeby nie popsuc i nie przepalac za duzo kasy w paliwie,
zreszta kappa nie nadaje sie do agresywnej jazdy : duze to ,ciezkie i z przednim napedem ,
mocy mozna użyć tylko na dlugiej prostej ,a to mala frajda
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 108
- Rejestracja: 13 maja 2009, 19:26
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kappa 2.0 20v - zwiększenie mocy albo swap
KGB ładnie wszystko opisał za co dziękuje Ale czasem brakuje trochę mocy żeby wyprzedzić czy coś
Kappa 2.0 20V V.I.S `97 Sedan
Re: Kappa 2.0 20v - zwiększenie mocy albo swap
Z taką teorią to zawsze będzie ci brakować....Bartek... pisze: Ale czasem brakuje trochę mocy żeby wyprzedzić czy coś