Blow off
-
- Klubowicz
- Posty: 1025
- Rejestracja: 29 gru 2006, 0:00
- Lokalizacja: Ciechanów woj. mazowieckie
Re: Blow off
Pierwszy filmik samuela...daje do myślenia...
po co komu zegar z kukułką w samochodzie???
po co komu zegar z kukułką w samochodzie???
Była:
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i
Re: Blow off
Nat pisze:Integralka Natki z blow offem, na postoju nie sapie.topcio1 pisze:Tomasz_SK pisze:A propo gwizdania na postoju...
Delta II HF
U mnie tak samo gwizda. Oczywiście w jednej i drugiej Delcie założone BOV.
Podobno to kwestia, jaka turbina jest zastosowana.
za to moja-póki jeżdziła-sapała jak ta lala-niweważne czy n czasie jazdy czy na postoju
Za to w zecie jeszcze się nie zdązyłem przyjrzeć czy takowe cudo mam pod maska-zreszta fajansiarskie by to chyba było przy vanie pomimo że ciagnie jak szalona
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11973
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Blow off
divineman pisze:A czy w wersji hf turbo 1.6 można zwiększyć dmuchawę do 1.0 ? oryginalnie pompuje na 0.5 ale mam zamiar wstawić BOV hybrydę i przydałoby się, aby coś tam pod maską psssyknęło Nie mówię tu o gwizdach, ale o upuszczeniu powietrza pod maskę. Co proponujecie?
Ciśnienie można zwiększyć przy pomocy np. MBC, ale ... nie zwiększamy ciśnienia aby lepiej syczał BlowOff .
Re: Blow off
Taki mały off z pomysłem na tuning bov'a
...i to samo w trakcie jazdy...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uO9C9Vx8 ... re=related[/youtube]
...i to samo w trakcie jazdy...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uO9C9Vx8 ... re=related[/youtube]
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11973
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Blow off
Ale się uśmiałem - ma ktoś fantazję .Ara pisze:Taki mały off z pomysłem na tuning bov'a
A na poważnie czy Wasze 20VT wydają jakiś dogłos? Moja niestety NIE i muszę coś z tym zrobić.
Re: Blow off
Oprócz gwizdania - też nie.topcio1 pisze: A na poważnie czy Wasze 20VT wydają jakiś dogłos? Moja niestety NIE i muszę coś z tym zrobić.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Re: Blow off
Kolejny raz lepiej zapytać się ludzi na fckp niż u nas.
NIE MA SENSU ZMIENIAC ORYGINALNEGO DV!
Obecnie oryginalny DV boscha jest do kupienia bodajże za 125zł w intercarsie.
1. Lancia oraz fiat zastosowała w swoich silnika najmocniejszy DV z oferty boscha który działa w obecnie produkowanych Porsche, Audi RS i innej plejadzie mocnych samochodów. W stanach używają jedynie tego konkretnego modelu DV. Wytrzymuje spokojnie do 2-2.5 bara doładowania.
2. Zmiana z DV na blowoffa powoduje zaburzenie pracy komputera, któremu brak po zamknięciu przepustnicy powietrza, które powinno się znaleźć przez zawór DV z powrotem w układzie dolotowym. Po takiej zmianie samochód więcej pali i zachowuje się inaczej. U nas często jak widać "inaczej" znaczy lepiej.
Osoby rasujące np silniki 20vt, robiąc to profesjonalnie, przy wyrzuceniu DV a wstawieniu blowoffa, uwzględniają to w remapie wtrysku.
Jak ktoś chce mieć psst to jego sprawa. Na pewno fajny bajer. Dla mnie takie rzeczy maja sens jeżeli cały samochód zostanie profesjonalnie z tuningowany. A tak jedzie fajna klasyczna limuzyna i ni z tego ni z owego coś jej pssst... to nie subaru albo evo.
NIE MA SENSU ZMIENIAC ORYGINALNEGO DV!
Obecnie oryginalny DV boscha jest do kupienia bodajże za 125zł w intercarsie.
1. Lancia oraz fiat zastosowała w swoich silnika najmocniejszy DV z oferty boscha który działa w obecnie produkowanych Porsche, Audi RS i innej plejadzie mocnych samochodów. W stanach używają jedynie tego konkretnego modelu DV. Wytrzymuje spokojnie do 2-2.5 bara doładowania.
2. Zmiana z DV na blowoffa powoduje zaburzenie pracy komputera, któremu brak po zamknięciu przepustnicy powietrza, które powinno się znaleźć przez zawór DV z powrotem w układzie dolotowym. Po takiej zmianie samochód więcej pali i zachowuje się inaczej. U nas często jak widać "inaczej" znaczy lepiej.
Osoby rasujące np silniki 20vt, robiąc to profesjonalnie, przy wyrzuceniu DV a wstawieniu blowoffa, uwzględniają to w remapie wtrysku.
Jak ktoś chce mieć psst to jego sprawa. Na pewno fajny bajer. Dla mnie takie rzeczy maja sens jeżeli cały samochód zostanie profesjonalnie z tuningowany. A tak jedzie fajna klasyczna limuzyna i ni z tego ni z owego coś jej pssst... to nie subaru albo evo.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt
Thesis 20vt
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11973
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Blow off
Co ma na celu ta wypowiedź?intuos pisze:Kolejny raz lepiej zapytać się ludzi na fckp niż u nas.
Moim zdaniem ta teoria ma sens tylko jeśli profesjonalni tunerzy montują dodatkowy przepływomierz na blowoff. Jeśli nie to jaki ubytek powietrza uwzględnią w mapie? przecież to nie wartość stała. W takim przypadku przy blowoff zawsze komputer będzie głupiał.intuos pisze:2. Zmiana z DV na blowoffa powoduje zaburzenie pracy komputera, któremu brak po zamknięciu przepustnicy powietrza, które powinno się znaleźć przez zawór DV z powrotem w układzie dolotowym. Po takiej zmianie samochód więcej pali i zachowuje się inaczej. U nas często jak widać "inaczej" znaczy lepiej.
Osoby rasujące np silniki 20vt, robiąc to profesjonalnie, przy wyrzuceniu DV a wstawieniu blowoffa, uwzględniają to w remapie wtrysku.
Jeden lubi ogórki, a inni ogrodnika córki. O gustach się nie dyskutuje a pssst i tak mało kto zrozumieintuos pisze:Jak ktoś chce mieć psst to jego sprawa. Na pewno fajny bajer. Dla mnie takie rzeczy maja sens jeżeli cały samochód zostanie profesjonalnie z tuningowany. A tak jedzie fajna klasyczna limuzyna i ni z tego ni z owego coś jej pssst... to nie subaru albo evo.
Nawet nie warczy ?wujekp pisze:Oprócz gwizdania - też nie.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 paź 2011, 10:34
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: BS
Re: Blow off
Czyli przy ciśnieniu 0.5 po zamontowaniu BOV hybrydy, dźwięk upuszczanego powietrza jest jeszcze bardziej słyszalny niż przy większym ciśnieniu? :O Jak tak, to nie miałem o tym pojęcia...topcio1 pisze:divineman pisze:A czy w wersji hf turbo 1.6 można zwiększyć dmuchawę do 1.0 ? oryginalnie pompuje na 0.5 ale mam zamiar wstawić BOV hybrydę i przydałoby się, aby coś tam pod maską psssyknęło Nie mówię tu o gwizdach, ale o upuszczeniu powietrza pod maskę. Co proponujecie?
Ciśnienie można zwiększyć przy pomocy np. MBC, ale ... nie zwiększamy ciśnienia aby lepiej syczał BlowOff .
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11973
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Blow off
no nie, tak nie będzie. Na jakiej podstawie stworzyłeś tę teorię ?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 paź 2011, 10:34
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: BS
Re: Blow off
"nie zwiększamy ciśnienia aby lepiej syczał BlowOff" - na podstawie tego
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11973
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Blow off
opacznie zrozumiałeś ,
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 paź 2011, 10:34
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: BS
Re: Blow off
wszystko jasnetopcio1 pisze:opacznie zrozumiałeś ,
A jeszcze jedno pytanko co do blow-off'a.
Gdzie takowy zakupić, do delty hf turbo 1.6, jaki byłby pod ten silnik najlepszy? Bo szukałem na naszym forum jak i pytałem wujka google, ale nie znalazłem odpowiedzi. No i najważniejsze, jak to się wstawia, udałoby się samemu?
Od razu piszę, że fundusze są u mnie skromne, może do 500-600zł
Dzięki z góry za podpowiedź
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Blow off
Spróbuj wujka allegro spytać. Fundusze powinny być wystarczające.divineman pisze:wszystko jasnetopcio1 pisze:opacznie zrozumiałeś ,
A jeszcze jedno pytanko co do blow-off'a.
Gdzie takowy zakupić, do delty hf turbo 1.6, jaki byłby pod ten silnik najlepszy? Bo szukałem na naszym forum jak i pytałem wujka google, ale nie znalazłem odpowiedzi. No i najważniejsze, jak to się wstawia, udałoby się samemu?
Od razu piszę, że fundusze są u mnie skromne, może do 500-600zł
albo specjalistyczne sklepy tego typu.
a w linku poniżej (i wielu innych na necie) znajdziesz wyjaśnienia dot. montażu.
==>kliknij tu<==
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11973
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Blow off
A więc od początku . Doładowanie zwiększamy aby uzyskać większą moc silnika. Jeśli więcej wtłoczymy powietrza to więcej i efektywniej możemy spalić paliwa. Ale ... nie jest tak prosto jak by się wydawało, skład mieszanki musi pozostać w równowadze ponieważ zacznie palić tłoki i zawory, spalanie stukowe i takie tam pierdoły. Sądzę, że bez ingerencji w inne układy można podnieść doładowanie o 0,1 góra 0,2 bara.divineman pisze: wszystko jasne
BlowOff to jak napisał wujek wiki , zawór bezpieczeństwa
Kod: Zaznacz cały
Zawór upustowy różnicy ciśnienia (ang. blowoff) utrzymuje stałe ciśnienie w układzie dolotowym turbo doładowanym silnika spalinowego.
Gdy przepustnica będzie zamknięta powietrze pompowane przez turbosprężarkę (która jest dalej na obrotach), wylatuje przez zawór upustowy. Zapobiega zwiększaniu ciśnienia w układzie, które może mieć zły wpływ na układ i może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki.
Dzięki temu również turbina nie traci obrotów, możemy włączyć następny bieg i sprężarka od razu zacznie pompować powietrze, ciśnienie między przepustnicą, a komorą spalania i między przepustnicą, a turbosprężarką jest takie samo, przy czym silnik reaguje na otwieranie i zamykanie przepustnicy "łagodniej".
Montaż jest bajecznie prosty.