Strona 1 z 4

Blow off

: 08 maja 2010, 23:35
autor: Messer74
Witam!
Czy ktoś zamontował sobie do auta urządzenie chroniące turbinę o nazwie "Blow off"? Jeżeli tak to proszę o podzielenie się doświadczeniem odnośnie pracy silnika i turbiny
Dzieki

Re: Blow off

: 09 maja 2010, 0:10
autor: Watazka
Kolega przemas81 ma temat przecwiczony,zapytaj.

Re: Blow off

: 09 maja 2010, 0:54
autor: Nat
Ja też mam blow off.
Co chcesz wiedzieć?

Re: Blow off

: 09 maja 2010, 8:53
autor: topcio
każda turbo benzyna ma blow off ;)

Re: Blow off

: 10 maja 2010, 15:13
autor: Messer74
Nat pisze:Ja też mam blow off.
Co chcesz wiedzieć?
Czy to coś daje w codziennym użytkowaniu? Mam na myśli czy auto rzeczywiście płynniej przyspiesza?
Pozdrawiam

Re: Blow off

: 10 maja 2010, 15:15
autor: Messer74
topcio1 pisze:każda turbo benzyna ma blow off ;)
Zatem, czy w Lancii Zet´cie tez jest?
Silnik turbo -benzynowy 2.0 PSA

Re: Blow off

: 10 maja 2010, 15:40
autor: Nat
Messer74 pisze:
Nat pisze:Ja też mam blow off.
Co chcesz wiedzieć?
Czy to coś daje w codziennym użytkowaniu? Mam na myśli czy auto rzeczywiście płynniej przyspiesza?
Pozdrawiam
Nigdy nie jeździłem bez blow offa (szkoda mi turbinki), ale dzielę się obserwacjami z punktu widzenia użytkownika (a nie specjalisty) :
1. płynne przyspieszanie zależy od wielu czynników (np. płynniej przyspiesza lanciowe 2,0t 20V niż 2,0t 16V). Wcale nie jestem przekonany, że to większa zabawa. ;)
2. blow off, czyli po prostu zawór spustowy ułatwia prowadzenie wysilonych silników z turbo i chroni turbinę. Jeśli puścisz gaz (czyli zamkniesz przepustnicę) np. zmieniając biegi, jeśli nie miałbyś blow offa, turbinka z lekka by oszalała, bo rozpędzona, chcąc doładować nie miałaby czego (bo przepustnica zamknięta). I wtedy z pomoca przychodzi zawór - sprężone ochłodzone w intercoolerze powietrze ucieka przez niego. towarzyszy temu spektakularny syk, który bawi prze zpierwsze parę dni. :) a turbince pozwala zachować w miarę stałe obroty.

Bez blow offa, agresywnie dałoby się jeździć bezpiecznie dla turbinki chyba tylko z międzygazem. Wtedy płynność jazdy chyba byłaby zachowana.

Nasi forumowi spece od mechaniki napewno wyjaśnią to mniej kulawo ;)

Messer74 pisze:Zatem, czy w Lancii Zet´cie tez jest?
Silnik turbo -benzynowy 2.0 PSA
Tak, powinien być.

Re: Blow off

: 10 maja 2010, 23:13
autor: samuel
To że dźwięk zaworu wydobywa się przy zmianie biegów to kiepskie tłumaczenie. Można jechać na jednym biegu i nieskończoność sobie sykać

Re: Blow off

: 11 maja 2010, 10:03
autor: Nat
samuel pisze:To że dźwięk zaworu wydobywa się przy zmianie biegów to kiepskie tłumaczenie. Można jechać na jednym biegu i nieskończoność sobie sykać
Nie zauważyłeś słów "n.p." Wcześniej jest wyraźnie napisane, że przy zamknięciu przepustnicy. :roll:

Re: Blow off

: 11 maja 2010, 12:56
autor: samuel
Zauważyłem :) Nie kierowałem tego do Ciebie. Już nie raz słyszałem z ta zmianą biegów i dlatego nadmieniłem :)

Re: Blow off

: 11 maja 2010, 22:36
autor: Messer74
Czyli:
W mojej Zetce jak zrozumialem takie cos jest fabrycznie zamontowane. Natomiast syk to bajer taki...hm.

Re: Blow off

: 11 maja 2010, 22:41
autor: topcio
tak, blow off wymienia się na inne tylko aby uzyskać jakiś dźwięk. Ile w zecie jest doładowania? Może jest tak znikome, że nie słychać zaworu.

Re: Blow off

: 11 maja 2010, 23:10
autor: Nat
dla zainteresowanych linka: :link:

Re: Blow off

: 11 maja 2010, 23:40
autor: solarzmr
Nat pisze:towarzyszy temu spektakularny syk, który bawi prze zpierwsze parę dni.
Nieprawda, mnie bawi już ponad dwa lata i nie chce przestać :twisted: :zjezdzam:

Re: Blow off

: 12 maja 2010, 8:19
autor: topcio
solarzmr pisze:
Nat pisze:towarzyszy temu spektakularny syk, który bawi prze zpierwsze parę dni.
Nieprawda, mnie bawi już ponad dwa lata i nie chce przestać :twisted: :zjezdzam:
Kurcze, mi też jakoś nie przechodzi :lol: